English

مازندران پرچم‌دار کشت مکانیزه در کشور است

پرویز موسی‌نژاد گفت: مازندران پرچم‌دار کشت مکانیزه در کشور است و از ۲۵ سال گذشته تاکنون کشت مکانیزه برنج در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در چهار سال اخیر چهار خط اعتباری در بخش مکانیزاسیون تخصیص داده شد که جذب به‌صورت کمی و کیفی انجام شد، اظهار کرد: جذب اعتبارات باید به‌صورت کیفی باشد تا سرعت بیشتری برای رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشیم.

پرویز موسی‌نژاد افزود: مازندران پرچم‌دار کشت مکانیزه در کشور است و از ۲۵ سال گذشته تاکنون کشت مکانیزه برنج در دستور کار است اما تنها ۲۵ درصد کشت برنج به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود در حالی‌که از سه سال گذشته برداشت مکانیزه برنج در استان عملیاتی شده و اکنون ۸۰ درصد شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه داشتن گواهینامه تراکتور یا کمباین یکی از موانع جذب تسهیلات مکانیزاسیون در کشور و استان بوده است با پیگیری‌های صورت گرفته، بانک کشاورزی شرط داشتن گواهینامه برای اخذ تسهیلات خرید تراکتور و کمباین را با این شرط که متقاضی تعهد‌نامه مبنی بر پذیرش مسوولیت رانندگی با این ادوات را ارائه کند لغو کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه