English

میزان مصرف سموم کشاورزی در مازندران از سرانه مزارع آمریکا و اروپا کمتر است

دلاور حیدرپور میزان مصرف سموم کشاورزی در مازندران را از سرانه مزارع آمریکا و اروپا کمتر دانست و گفت: در دهه ۷۰ حدود ۱۲ هزار تن سم در مزارع مازندران مصرف می‌شد که اکنون به کمتر از ۴ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مراسم اولین برداشت مکانیزه برنج کشور همزمان با اولین کشت مجدد برنج در روستای رز‌کنار شهرستان بابلسر، با بیان اینکه با امکانات محدودی که دولت در اختیار بخش کشاورزی قرار داد توانستیم بخشی از ماشین آلات کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار دهیم، افزود: ۷۵ درصد برداشت برنج با کمباین های مخصوص انجام می شود. حیدرپور خاطرنشان کرد: به طور جدی به دنبال تجهیز و نوسازی در مزارع هستیم و امسال برای ۱۰ هزار هکتار از مزارع استان طرح تجهیز و نوسازی پیش بینی شده است و در سفر رئیس جمهور به مازندران ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان مصرف کود در استان کمتر از سایر استان ها است، اضافه کرد: مصرف کود بویژه کود اوره در مزارع جدی تر باشد تا عملکرد بالا رود و محصول سالم تولید شود.

حیدرپور گفت: متاسفانه در برخی محافل صحبت از مصرف بالای سم و ابتلا به سرطان در مازندران می‌شود که به صراحت اعلام می کنم راغب به استفاده زیاد مصرف سم نیستیم اما برای جلوگیری از خسارت محصول از روش های مختلف استفاده می کینم که یکی از روش ها استفاده از سم است.

وی ادامه داد: میزان مصرف سم در هکتار در مازندران از میزان مصرف سم در مزارع آمریکا و اروپا کمتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ حدود ۱۲ هزار تن سم در مزارع مازندران مصرف می‌شد که اکنون به کمتر از ۴ هزار تن رسیده است.

حیدرپور با اشاره به اینکه در مکانیزاسیون با ایده ای که مد نظر است فاصله داریم، گفت: دو سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت و از امسال سقف برای دریافت تسهیلات در بخش مکانیراسیون آزاد است و به هر میزانی که تقاضا باشد می توان از تسهیلات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دولت در کاهش نرخ بهره کشاورزی است و از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت که این کاهش نرخ بهره از فردا اجرایی می شود و فرصتی است تا کشاورزان از این تسهیلات برای مکانیزه کردن در بخش کشاورزی استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه