English

خرید توافقی برنج توسط دولت

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای این استان زیر کشت برنج رفته است، گفت: امسال برنج وارداتی تا پایان فصل برداشت برنج در گیلان توزیع نمی‌شود.

خرید توافقی برنج توسط دولت

به گزارش خبرگزاری موج از صومعه‌سرا، محمد علی نجفی صبح امروز در مراسم نخستین برداشت برنج‌ از شالیزارهای گیلان در این شهرستان با اشاره به کشت برنج در شالیزارهای این استان، اظهار کرد: امسال ۲۳۸ هزار هکتار از مزارع گیلان زیر کشت برنج رفته است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک برنج از شالیزارهای گیلان برداشت شود.

استاندار گیلان به کیفیت برنج امسال اشاره کرد و و با ابراز رضایت از مطلوب بودن کیفیت برنج، تصریح کرد: امسال شرایط مطلوبی به لحاظ کمی و کیفی محصولات کشاورزی از جمله برنج در گیلان داریم.

وی تولید شلتوک برنج در گیلان را با افزایش عنوان کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۹ درصد برداشت شلتوک با کیفیت برنج افزایش یابد.

نجفی با بیان اینکه حدود ۱۸۰هزار هکتار از شالیزارهای گیلان از طریق سد سفیدرود آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مزارع مشکل آبیاری نداشتیم اما ۶۰ هزار هکتار شالیزارهای پایین‌دست نیاز به تقویت آبیاری دارند.

وی با تصریح بر اینکه تجهیز و نوسازی شالیزارها پس از سفر رئیس جمهور به گیلان پیگیری شد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی گیلان تجهیز و نوسازی شده است.

استاندار گیلان یادآور شد: امسال در فصل برداشت برنج گشایش واردات برنج نداریم و برنج وارداتی در بازار توزیع نمی‌شود تا فصل برداشت برنج به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه اگر قیمت برنج برای کشاورز اقتصادی نباشد دولت وارد عرصه می‌شود و خرید توافقی انجام می شود، تصریح کرد: امسال ۹۰ هزار هکتار در شالیزارها گیلان کشت مکانیزه انجام شده است.

نجفی با بیان اینکه امسال ۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان توسط کمباین و دروگر برداشت انجام می‌شود، متذکر شد: از مکانیزاسیون شالیزارها حمایت می‌کنیم و تسهیلات مربوط به خرید ماشین‌آلات از طریق سیستم بانکی با یارانه پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه