English

ورزش مدیریت اندیشه را به جوانان می آموزد

استاندار گیلان گفت: شطرنج یک ورزش ذهنی بوده و این رشته ورزشی می‌تواند اندیشیدن و مدیریت زندگی را به جوانان بیاموزد.

ورزش مدیریت اندیشه را به جوانان می آموزد

به گزارش خبرگزاری موج از انزلی، محمدعلی نجفی امشب در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان۲۰۱۶، از برگزاری مسابقه بزرگ شطرنج در این استان ابراز خرسندی و از دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد.

وی افزود: این مسابقات بسیار زیبا حاصل همدلی سازمان فدراسیون شطرنج، منطقه آزاد انزلی و اداره کل ورزش و جوانان گیلان است.

نجفی گیلان را سرزمین گیل و دیلم و مفاخر و نام‌آوران در حوزه‌های مختلف ورزشی، علمی، هنری، فرهنگی و … خواند و اضافه کرد: گیلان سرزمین و زادگاه میرزا کوچک جنگلی است.

استاندار گیلان میرزا را یکی از بزرگ‌ترین افتخارات این استان خواند و یادآور شد: شطرنج یک ورزش ذهنی بوده و این رشته ورزشی می‌تواند اندیشیدن را به جوانان بیاموزد.

به گفته وی، این اندیشیدن می‌تواند در عرصه‌های مختلف زندگی و مدیریتی آنها تاثیرگذار باشد.

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در همایش مذکور با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در منطقه آزاد انزلی، این استان را مهد خردورزان خواند.

مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج کشور در مراسم مذکور از برگزارکنندگان مسابقات شطرنج بین‌المللی جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی قدردانی کرد.

به گزارش موج، در مراسم مذکور محمد علی نجفی استاندار گیلان در برابر ایلیومه ژینوف رئیس فدراسیون جهانی شطرنج و رضا مسرور در برابر آناتولی کارپف به صورت نمادین بازی شطرنج کرده و نخستین دوره از مسابقات بین‌المللی جام ستارگان را افتتاح کردند.

در این مراسم از تابلوی چهاردهمین دوره از مسابقات شطرنج جام خزر رونمایی شد.

در مسابقات شطرنج جام ستارگان منتخبان جهان مانند نایجل شورت از انگلستان، الکسی دریف از روسیه، ایوان سوکولف از هلند، روماین ادوارد از فرانسه، ال‌یو شانگلی از چین، گابریل سرگسیان از ارمنستان، یرگن میرشنکو از اوکراین، میخاییل مچیدشویلی از گرجستان، جان الوست از آمریکا و آذر میرزوف از آذربایجان حضور دارند. منتخبان ایران نیز احسان قائم مقامی، امیر رضاپور رمضانعلی، پویا ایدنی، پوریا درینی، پرهان مقصودلو، علیرضا فیروزجا، سید خلیل موسوی، شاهین لرپری زنگنه، آرین غلامی و سارا سادات خادم حضور دارند.

این مسابقات به دلیل تاخیر در پرواز یکی از بازیکنان خارجی با دوساعت تاخیر افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز به میزبانی منطقه آزاد انزلی در این شهر برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه