English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد؛

اجرای طرح سحاب در سواحل مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه اجرای طرح سحاب طرح ابتکاری این جمعیت برای کاهش غریق و ارائه خدمات امدادی به مسافران در سواحل دریای خزر است، گفت: این طرح در برنامه‌های پیش بینی شده امسال مازندران و جمعیت هلال احمر کشور وجود نداشت اما با توجه به حضور انبوه مسافران در دریا تصمیم گرفته شد این طرح امسال اجرایی شود.

اجرای طرح سحاب در سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران غلامعلی فخاری اظهار داشت: جوانان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر در این طرح بدون اینکه مبلغی به عنوان حقوق یا دستمزد دریافت کنند در کنار توزیع بروشور، نقشه و راهنمای مسافران، خدمات فوریت‌های امدادی از جمله فشارخون، تست قند خون و کمک‌های اولیه مورد نیاز مسافرین را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: مقرر شده است طرح سحاب تعطیلات هر هفته و روز‌های پنج شنبه و جمعه در سواحل دریای خزر اجرایی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: گروه‌های طرح سحاب در نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز دریای خزر و سواحلی که بیشترین حضور مسافران را دارد پیاده در طول نوار ساحلی حرکت می‌کنند و علاوه بر هشدار در خصوص خطرات شنا، در صورت نیاز از مسافران آزمایش فشار و قند خون می‌گیرند.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای جوانان هلال احمر مازندران در قالب ۱۵۰ گروه در طرح سحاب حضور دارند و در تعطیلات سه روزه اخیر به بیش از ۲۲ هزار نفر خدمات ارائه کردند.

فخاری تصریح کرد: اجرای طرح جام (جوانان آماده محور حرکت‌های بشردوستانه) با حضور تیم‌های سحاب و سحر استان در سواحل با هدف کاهش غریق و پویش غرق نشویم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بیان داشت: با توجه به تشکیل زنجیره انسانی با حضور هزار نفر از اعضای جوانان هلال احمر در ساحل بابلسر همزمان با شروع طرح تابستانه در سواحل، اعضای جوانان این جمعیت نیز با هدف ایجاد محیطی ایمن و سالم برای مسافران و آگاه‌سازی آنان در خصوص نحوه استفاده از دریا خدمات بشردوستانه و امدادی ارائه می‌دهند تا مسافران خاطره خوش در کنار سواحل زیبای مازندران را در کنار کانون گرم خانواده خود رقم بزنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: ۱۰ گروه نیز در قالب طرح سحر در برخی نقاط ساحلی مستقر هستند تا کودکان را با بازی و سرگرمی مشغول کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه