English

مدیرعامل هلال احمر مازندران خبر داد؛

تدابیر پیشگیری و امدادی هلال احمر مازندران در ۴۰۰ نقطه حادثه خیز ساحلی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به مدیریت این جمعیت در اجرای طرح امدادونجات ساحلی گفت: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران بیش از 400 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

تدابیر پیشگیری و امدادی هلال احمر مازندران در 400 نقطه حادثه خیز ساحلی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامعلی فخاری اظهار داشت: به منظور اجرای طرح کاهش غریق در ساحل استان از اول خرداد بیش از یک هزار نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با به کارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودروهای نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.

وی با اشاره به نجات 200 نفر از خطر غرق شدن در آبهای ساحلی استان، عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده را از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم برشمرد و ادامه داد: متأسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه فرصت دوباره زندگی به نجات یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران، باعث شعف و خوشحالی همه اعضای جمعیت هلال احمر می‌شود، افزود: در حال حاضر تمامی‌توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

وی با اشاره به تعطیلات تابستان و ورود شمار کثیری از مسافرین به استان و نوار ساحلی مازندران تأکید کرد: هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه