English

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد:

افزایش بیش از ۷برابری کشت کلزا در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به سطح 6 هکتاری کشت کلزا در سال گذشته از افزایش بیش از هفت برابری کشت این محصول استراتژیک در سال جاری خبر داد.

افزایش بیش از  7برابری کشت کلزا در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حمیدرضا رحمانی از کشت کلزا توسط 41 بهره بردار در 45 هکتار مزارع کشاورزی شهرستان بابلسر خبر داد و اظهار داشت: کشت 31 هکتار کلزا در این شهرستان به صورت مکانیزه انجام شد.

وی رقم دانه کلزای کشت شده در این شهرستان را هایولا ۵۰ عنوان کرد و ادامه داد: 275 کیلوگرم بذر روکشدار و 10 هزار و 650 کیلوگرم کود اوره و سوپر فسفات به نرخ دولتی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به پایش مستمر مزارع کلزا توسط کارشناسان، اظهار کرد: دراین راستای تاکنون در چند مرحله، مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز در سطح 55 هکتار با مصرف 311 کیلوگرم/ لیتر سموم و علف کُش انجام شد.

وی با اشاره به سطح 6 هکتاری کشت کلزا در سال گذشته از افزایش بیش از ز کشت این محصول استراتژیک در سال جاری خبر داد و گفت: کشت کلزا می‌تواند در بهبود عملکرد گیاهان زراعی که در تناوب کشت با کلزا قرار دارند مثمرثمر واقع شود و علاوه بر ویژگی‌های مفید و کیفیت تغذیه ای بالا، داشتن درصد بالای پروتئین در کنجاله حتی در پرورش زنبور عسل نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود امسال 105 تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه