English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

ارسال پیشنهاداتی به وزارت کشاورزی در راستای تحقق کامل الگوی کشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات مطرح در جهاد استان، از ارسال پیشنهاداتی به وزارت کشاورزی در راستای تحقق کامل الگوی کشت خبر داد.

ارسال پیشنهاداتی به وزارت کشاورزی در راستای تحقق کامل الگوی کشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) به تمامی فعالان عرصه جهاد کشاورزی این هفته را تبریک گفت.

رضوانی جلال اظهار کرد: بر اساس مباحث مطرح در اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و سند راهبردی سه ساله استان همدان برنامه‌های متفاوتی چون توسعه گلخانه‌ها، کشت کلزا و ...  در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ابراز امیدواری علیرغم محدودیت های موجود در بحث اعتبارات گفت: در سال گذشته با توجه به اینکه مبنا و شاخص توزیع  اعتبارات نرخ بیکاری تعریف شده در کشوربا درنظرگرفتن نرخ بیکاری کاری استان بوده است، توازن در اعتبار حاصل نشد. امید که  با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری بتوان از اعتباری متوزان برخوردار شویم و رونق بیشتری را در زیرساخت‌های بخش کشاورزی شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در استان همدان از آنجائیکه قیمت کلزا نسبت به کشت رقیب پایین تر است، لذا به رغم تمام تلاش هایی که جهاد کشاورزی استان با بهره از همگی ظرفیت های موجود همچون برگزاری کلاس‌های ترویجی، مطرح کردن موضوع در خطبه‌های نماز جمعه و همینطور بهره از توانایی های مطرح در  صدا و سیما و رسانه ها و ظرفیت های مردمی، اما موفق به کشت کلزای مورد انتظار نشدیم.

وی دلیل این امر را قیمت پایین تر کلزا نسبت به کشت رقیب، به عنوان مثال در نهاوند که گیشنیز است باعث شده است که کشاورز تمایل بیشتری نسبت به کشت رقیب و جالیزی  و نه کلزا پیدا کند.

رییس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک کشت رقیب وجود دارد که توان دست یابی به میزان کلزای مورد نظررا  کاهش می دهد، مطرح کرد: الگوی کشت و برنامه کشت برای هر شهرستان جهت موفقیت در حصول نتیجه مورد نظر تدوین شده است اما نمی توان کشاورز را به کشت محصولی اجبار کرد.

رضوانی جلال ادامه داد:عامل هایی جهت ترغیب کشاورزان جهت همراهی با الگوی کشت درنظرگرفته شده است که می توان به اعمال تغییراتی در قیمت، برگزاری کلاس های ترویجی، فرهنگ‌سازی، حمایت از برخی محصولات و نهاده ها در راستای الگوی مورد نظر پرداخت.

وی با بیان اینکه برخی کشت ها مطابق با الگوی کشت موردنظربوده است، عنوان کرد: الگوی کشت در برخی کشت ها نیز رعایت نشده است که در اینخصوص پیشنهاداتی پیشنهاداتی را به وزارت خانه اعلام کرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه