English

شناسایی ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی در مازندران

دلاور حیدرپور گفت: 800 گونه گیاه دارویی در مازندران شناسایی شد که اگر برای مسائل فروش و اقتصادی کردن آن چاره‌ای شود یقیناٌ می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شود و درآمد اقتصادی خوبی برای تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.

شناسایی 800 گونه گیاهان دارویی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج،رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مازندران وجود دارد و عرصه‌های مناسبی که برای کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد می‌طلبد برای توسعه و گسترش گونه‌های گیاهان دارویی بیشتر به آن پرداخته شود.

دلاور حیدرپور ادامه داد:طبق مصوبه‌ مجلس یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال به روستاها با اولویت مناطق محروم اختصاص یافت و این امر فرصت خوبی است تا زمینه را برای توسعه کشت گیاهان دارویی در روستاها فراهم سازیم و برای احیاء این ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا برای گیاهان دارویی رو به افزایش است و برای احیاء آن با توجه به ضرورت و نگاه درآمدزایی که وجود دارد می‌تواند به عنوان فعالیت مکمل و مستقل به حساب آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید شرایط برای افرادی که علاقمند به تولید گیاهان دارویی هستند فراهم شود و زنجیره را برای کشت و تولید فراهم کنیم.

حیدرپور با بیان اینکه برای استقرار تولید باید زمینه‌سازی کنیم تا با هزینه کمتر ایجاد اشتغال کنیم، خاطرنشان کرد: توانمندی در اراضی میان‌بند و بالادست برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد و باعث می‌شود محصول تولیدی از کیفیت بهتری برخوردار شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام بهره‌برداری در استان خرده مالکی است تولید اینگونه محصولات، مناسب این اراضی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه دنیا برای گیاهان دارویی تقاضاهای زیادی دارد، گفت: تقاضای دنیا بر اساس تولید ارگانیک گیاهان دارویی است و بر این اساس دو تا سه سال پایش برای تولید محصول ارگانیک نیاز است.

حیدرپور اظهار کرد: امسال سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت از صنایع تبدیلی به صورت عام و گیاهان دارویی به صورت خاص است که اگر متقاضی باشد کمک خواهد شد.

گفتنی است، با توجه به معضل بیکاری که وجود دارد، و این روزها حمایت از کارآفرینی برای جوانان جویای کار می‌تواند مرهمی باشد و با توجه به اینکه 9 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی بیکار در مازندران وجود دارد با توسعه و حمایت از تولید گیاهان دارویی می‌توان حداقل معضل بیکاری یک بخش از صنعت را در استان حل کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی