English

گل گاوزبان و گل محمدی بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در مازندران دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: گل گاوزبان و گل محمدی بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در استان مازندران به خود اختصاص دادند.

گل گاوزبان و گل محمدی بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در مازندران دارد

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور حیدر پور بیان داشت:امسال سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت از صنایع تبدیلی به صورت عام و گیاهان دارویی به صورت خاص است که اگر متقاضی باشد کمک خواهد شد.

وی گفت: مازندران استعداد خوبی در کشت و تولید گل گاوزبان، خارمریم، گل محمدی، به لیمو و انواع گونه‌های دارویی و معطر دارد.

به گفته حیدر پور گل گاوزبان و گل محمدی بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در استان مازندران به خود اختصاص دادند.

وی با با بیان اینکه چهار واحد صنعتی تهیه و تولید عرقیات و عصاره و ماده اولیه داروهای گیاهی و 10 واحد سنتی گلاب‌گیری در مازندران وجود دارد، گفت: به لیمو، خالواش، بادرنجبویه، گل همیشه بهار، نعنا فلفلی، موسیر، مارچوبه، رازیانه، شیرین بیان و کاسنی از جمله گیاهان دارویی هستند که در مناطق مختلف استان قابلیت کشت دارد.

وی توضیح داد: با توجه به ظرفیت‌ و عرصه‌های مناسبی که برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد ، کشاورزان می توانند از فرصت حمایت ویژه دولت بهره مند شوند.

حیدرپور ادامه داد: بر اساس مصوبه‌ مجلس ،یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال به روستاها با اولویت مناطق محروم اختصاص یافت و این امر فرصت خوبی است تا زمینه را برای توسعه کشت گیاهان دارویی در روستاها فراهم سازیم و برای احیاء این ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا برای گیاهان دارویی رو به افزایش است و برای احیاء آن با توجه به ضرورت و نگاه درآمدزایی که وجود دارد می‌تواند به عنوان فعالیت مکمل و مستقل به حساب آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید شرایط برای افرادی که علاقمند به تولید گیاهان دارویی هستند فراهم شود و زنجیره را برای کشت و تولید فراهم کنیم.

حیدرپور با بیان اینکه برای استقرار تولید باید زمینه‌سازی کنیم تا با هزینه کمتر ایجاد اشتغال شود، خاطرنشان کرد: توانمندی در اراضی میان‌بند و بالادست برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد و باعث می‌شود محصول تولیدی از کیفیت بهتری برخوردار شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام بهره‌برداری در استان خرده مالکی است ،تولید اینگونه محصولات، مناسب این اراضی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی