English

شناسایی سه هزار و ۶۶۴ چاه غیرمجاز آب در قائمشهر

مدیر امور منابع آب قائمشهر گفت: تاکنون سه هزار و 664 حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان شناسائی و تنها 20 حلقه مسدود شده است.

شناسایی سه هزار و 664 چاه غیرمجاز آب در قائمشهر

به گزارش خبرگزاری موج، هادی نیک اختر در کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان، مسدود کردن چاههای غیرمجاز را یکی از راههای حل مشکل کم آبی منطقه برشمرد.

وی با اعلام این که هم اکنون بیش از 73 درصد از منابع زیرزمینی آب در این شهرستان استحصال می شود ؛ گفت که این وضعیت برای استانی که 95 درصد از آب شرب آن از طریق چاه تامین می شود خوب نیست و در آینده با مشکلات کم آبی مواجه خواهیم شد.

مدیر امور منابع آب قائمشهر همچنین افزایش میزان آبگیری آب بندان ها را یکی از دیگر راههای حل مشکل کم آبی شهرستان برشمرد و افزود : اگر آب بندان های منطقه تنها 2 متر لایربوی شود میزان ذخیره آب آنها 2 برابر می شود.

هم اکنون دستکم 69 قطعه آب بندان به مساحت 300 هکتار با حجم آبگیری پنج میلیون متر مکعب در 45 روستای شهرستان قائمشهر وجود دارد.

نیک اختر با تاکید بر ضرورت مستندسازی برای کاهش مصرف آب در اراضی کشاورزی ، یکی از این راهها را استفاده از روش های نوین در انتقال و مصرف آب دانست و گفت : قائمشهر با داشتن هشت هزار هکتار زمین شالیزاری به 85 میلیون مترمکعب آب در طول رشد گیاه نیاز دارد که اگر بتوانیم میزان مصرف آب را مدیریت کنیم ، موفق عمل کرده ایم .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه