English

تکدی‌گری، پدیده اجتماعی نگران کننده در مازندران است

معاون فرماندار قائم‌شهر گفت:تکدی‌گری، پدیده اجتماعی نگران کننده بوده و عارضه آن لاابالی‌گری، سرقت، فساد و فحشا است.

تکدی‌گری، پدیده اجتماعی نگران کننده در مازندران است

به گزارش خبرگزاری موج، عمران عباسی در جلسه ساماندهی متکدیان در فرمانداری قائم شهر با بیان اینکه در این زمینه نخستین چیزی که به ذهن انسان وارد می‌شود حفظ کرامت انسانی است، اظهار کرد: برای حفظ کرامت انسانی باید با پدیده تکدی گری برخورد کرد و همکاری همه نهادها و آگاهی عمومی در مسیر مقابله با این امر ضروری است.

وی افزود: تکدی‌گری حرفه ناپسند در عرصه زندگی اجتماعی است و بعضی از رفتارهای نا‌بهنجار اجتماعی، مسائل اخلاقی و دور از جایگاه انسانی را به دنبال دارد.

معاون فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: متکدی با فقیر فرق دارد چرا که یک مستمند هیچگاه دستانش را به سوی کسی دراز نمی‌کند.

عباسی به دو نوع متکدی آشکار و پنهان اشاره کرد و گفت: دعانویسان و دراویش جزو متکدیان پنهان هستند و عده‌ای نیز به‌صورت آشکار این مسئله را امری مذموم تلقی نمی‌کنند و پذیرفتند که در اجتماع با شگردهای خاص مانند تظاهر به نقص عضو بودن و یا پوشیدن لباس کهنه با برانگیختن حس ترحم مردم وارد اجتماع می شوند.

وی افزود: کمک‌کننده بر پایه اصل نوع دوستی، عقاید مذهبی، رفع نقص اجتماعی و یا ادای نذر و صدقه دادن به متکدی کمک می‌کند.

معاون فرماندار قائم‌شهر با اشاره به اینکه متکدیان بهره‌بر نیستند، بهره‌کشی می‌شوند و عده‌ای با عنوان سازمان غیررسمی و نانوشته بر آنان مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: متکدیان مکلف هستند با شیوه آنان کنترل شوند و با لگدکوب شدن شخصیت فقط بخشی از درآمد را صرف خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه متکدی، تکدی‌گری را شغل می‌داند و برای همین رفع نیاز روزانه برای آنها معنا ندارد، افزود: وی از کسی که به آن متکدی کمک می‌کند شاید تواناتر باشد اما با بهای اندکی جایگاه انسانی‌اش را به فروش می رساند و زیر پا می گذارد.

عباسی به هزینه‌های هنگفت برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرها اشاره کرد و گفت: آنها پس از جمع‌آوری دوباره برمی‌گردند و باید کاری کرد تا شهر را برای کار خود ناامن و نامناسب بدانند.

وی گفت: تکدی‌گری، پدیده اجتماعی نگران کننده بوده و عارضه آن لاابالی‌گری، سرقت، فساد و فحشا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی