English

کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در قائم‌شهر نداریم

دادستان شهرستان قائم‌شهر گفت: تا پایان سال 95، تعداد 848 زندانی داشتیم و امروز این تعداد به 874 نفر رسید و افزایش زندانی داشتیم که بیشترین آمار جرم زندانیان مربوط به سرقت و بعد از آن محکومیت‌های مالی،مواد مخدر، کلاه‌برداری و درگیری است.

کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در قائم‌شهر نداریم

به گزارش خبرگزاری موج،حسین عشقی  در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه مجموع قضات دادسرای شهرستان قائم‌شهر 18 نفر است، اظهار کرد: مبارزه و مقابله با انواع جرائم در حوزه‌های مختلف و پیشگیری از وقوع جرائم از وظایف مهم دادسرا است که ورود پیدا کند.

وی افزود: در حوزه مبارزه وظیفه دادسرا، کشف جرم، تعقیب متهم، انجام تحقیقات، حفظ حقوق عمومی جامعه و اجرای احکام کیفری است که با تلاش ضابطان عام و خاص دستگاه قضایی انجام می‌شود.    

دادستان شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: سال 95 در مجموع 14 هزار و 532 پرونده وارد دادسرا شد و 14 هزار و 888 پرونده را مختومه کردیم که نسبت به سال 94، از نظر ورود پرونده 4.7 درصد و از نظر مختومه کردن پرونده‌ها، 5.7 درصد رشد داشته‌ایم و این یعنی ما در سال 95 در اجرای برنامه‌های ابلاغ شده دادگستری و کاهش موجودی پرونده موفق بودیم.

عشقی با بیان اینکه ثمره کار ما در تشکیلات قضایی شهرستان در اجرای احکام مشاهده می‌شود، اظهار کرد: برای تسریع در اجرای حکم جلب، کارگروه ویژه پیگیری جلب‌ها با حضور ما و نیروی انتظامی تشکیل شده است تا احکام اجرایی شود.

وی ادامه داد: در سال 95 در بخش اجرای احکام کیفری، 5 هزار و 294 پرونده وارد و 5 هزار و 298 پرونده مختومه شد که نسبت به سال 94، در قسمت ورودی 9 درصد و در قسمت خروجی هشت درصد رشد داشتیم.

دادستان شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: با افزایش دامنه حوزه رعایت و پیشگیری  و انجام کارهای فرهنگی در کنار هم، می‌توان شاهد کاهش پرونده به دادسراها و مراجع قانونی بود.

عشقی با بیان اینکه تا به امروز  874 نفر زندانی در زندان قائم‌شهر به سر می‌برند، اظهار کرد: از این تعداد سهم قائم‌شهر 611 نفر، جویبار  116نفر، سوادکوه 81 نفر، سوادکوه شمالی 22 نفر و سیمرغ  44نفر است که از کل این آمار 45 نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: گنجایش زندان قائم‌شهر در سالی که ساخته شد و پنج شهر را پوشش می‌دهد 250 نفر بود ولی تغییراتی از نظر جا و مکان ایجاد شد تا تعداد بیشتری زندانی در آنجا به سر ببرند.

دادستان شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: تا پایان سال 95، تعداد 848 زندانی داشتیم و امروز این تعداد به  874 نفر رسید و افزایش زندانی داشتیم که بیشترین آمار جرم زندانیان مربوط به سرقت و بعد از آن محکومیت‌های مالی،مواد مخدر، کلاه‌برداری و درگیری است.

عشقی به کشف مشروبات الکلی با صدور دستورات قضایی اشاره کرد و گفت: در سال 95، بیش از  70 هزار لیتر مشروبات الکلی  کشف و چندین باند دستگیر شدند که منجر به صدور رأی شد و در سه ماهه امسال تا به امروز نزدیک به 15 هزار لیتر مشروبات الکلی کشف شده است.

دادستان شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه در سال گذشته نیم تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و اداره اطلاعات شهرستان کشف شد، اظهار کرد: در سال 96 تا به امروز حدود 200 کیلوگرم از انواع مواد مخدر است که از این میزان 122 کیلوگرم کشفیات اداره اطلاعات بوده است.

وی افزود: در سال گذشته 200 قبضه سلاح و در سال 96 تا به امروز 32 قبضه سلاح که عموماً شکاری بوده کشف و ضبط شده است.

عشقی تصریح کرد: در سال گذشته، هشت مورد قتل عمدی داشتیم که قاتل هر هشت مورد شناسایی شد و امسال تا به امروز، دو فقره قتل عمد داشتیم که یک مورد آن کشف شد و یک مورد در حال بررسی است و هنوز قاتل دستگیر نشده است.

دادستان شهرستان قائم‌شهر به کمپ‌های موجود ترک اعیاد در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: نظارت و کنترل بر کمپ‌ها یکی از وظایف واحد پیشگیری از وقوع جرم است و در حال حاضر سه کمپ ترک اعتیاد در قائم‌شهر داریم و کمپ غیرمجاز در شهرستان نداریم.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه