English

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین:

باید امر پژوهش به رفع نیازها و ایجاد رفاه در زندگی مردم منجر شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین گفت:رتبه علمی ایران در سال‌های اخیر در ارزشیابی‌های جهانی با رشد مناسبی همراه بوده است اما باید به این نکته توجه داشت که نتیجه پژوهش‌ها ضمن چاپ در مجلات معتبر بین المللی می‌بایست در زندگی مردم دیده و به رفع نیازها و ایجاد رفاه در زندگی مردم منجر شود.

باید امر پژوهش به رفع نیازها و ایجاد رفاه در زندگی مردم منجر شود
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین، دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی مسوول نهتد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین و دکتر احمد فخاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین سخنرانی کردند.

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی این دانشگاه برگزار شد؛ دکتر اسماعیل زینالی ضمن تبریک و گرامی داشت هفته پژوهش به اهمیت جایگاه تحقیق و پژوهش در کشور و این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همیشه توجه به امر پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و می‌دهد.

وی افزود: رتبه علمی ایران در سال‌های اخیر در ارزشیابی‌های جهانی با رشد مناسبی همراه بوده است اما باید به این نکته توجه داشت که نتیجه پژوهش‌ها ضمن چاپ در مجلات معتبر بین المللی می‌بایست در زندگی مردم دیده و به رفع نیازها و ایجاد رفاه در زندگی مردم منجر شود.

 دکتر زینالی ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین صورت گرفته است اما این وضعیت مطلوب، قانع کننده و ایده آل نیست چرا که این دانشگاه دارای ظرفیت‌ و زیرساخت‌های بسیار مناسبی است.

دکتر زینالی یادآور شد: تنوع سازی در امر پژوهش و دریافت پروژه‌های مختلف از سازمان‌ها و نهادهای مختلف می تواند باعث رشد و پویایی در امر پژوهش در دانشگاه شود.

وی در پایان گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و مناسب‌تر و با استفاده از توانمندی‌های بالای علمی استادان، کارکنان و دانشجویان می توان ضمن مطرح کردن مراکز تحقیقاتی این دانشگاه در امر پژوهش گام‌های بلندتری برداشت.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین ضمن تبریک هفته پژوهش و با تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: هر چقدر تلاش و فعالیت انسان بیشتر باشد ارزش وجودی او نیز بالاتر می رود.

وی افزود: رسیدن به حقیقت بالاترین درجه تلاش هر انسانی است و ضمن آثار دنیوی، نتایج این تلاش‌ها در اثر اخروی نیز حائز اهمیت است. حجت الاسلام محبی یادآور شد: خدمت در جهت توسعه علم و پژوهش بسیار ارزشمند است و باید از خداوند شاکر باشیم که در محیط علمی این دانشگاه با علم آموزی، تفکر، اندیشه و تحقیق و پژوهش فعالیت داریم و امرار معاش ما از این راه است.

وی در پایان، با تشکر از حمایت‌های دکتر زینالی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قدرت امروز ایران محصول برنامه‌ریزی و آینده نگری امثال شهیدان گرانقدری هم چون سردار سلیمانی است. پس باید برای توجه به امر پژوهش از همه ظرفیت‌های استادان برجسته این دانشگاه استفاده شود و در این راه موانع برطرف و تسهیل شود.

در پایان دکتر احمد فخاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن تبریک هفته پژوهش و با تشکر از حمایت‌های دکتر زینالی و تلاش‌های همکاران حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه را ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه