English

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج):

کم کاری نهادهای مسئول در حوزه فرهنگ پذیرفتنی نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) گفت: فرهنگ و باورهای در معرض شدیدترین تاخت و تاز دشمن قرار دارند و کم کاری مسئولین در این حوزه پذیرفتنی نیست.

کم کاری نهادهای مسئول در حوزه فرهنگ پذیرفتنی نیست

 به گزارش خبرگزاری موج قزوین،حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع مشاورین بسیجی حوزه اجتماعی ضمن تبریک ولادت پیامبر (ص) گفت: مهمترین عامل پیشرفت یک جامعه فرهنگ است اگر هنجارهای شایسته را با نا هنجاری جایگزین کنیم مشکلات امروزی را در برخی حوزه ها در مقیاس کوچک تجربه خواهیم کرد.

وی تشریح کرد:  یکی از نیازهای امروزی بشر مهارت آموزی است و مسایل را باید با روش درست حل کنیم  نیاز اساسی جامعه بشناسیم  است و آن را با روش درست به نتیجه مطلوب برسانیم، فرهنگ اقتصادی و جامعه سه لایه دارد ابتدا نماد است که با علامت هایی مشخص است، بخش دوم میانه است که ارزش های معنوی در این راستا تعریف می شود که در شرع مقدس و قوانین تعریف شده و مرز زیرین مرحله سوم است که باورها و اعتقاد در این رده تعریف می شود که عیدغدیر نمونه بارز آن است .

 معبودی گفت: اما در بحث نسلی که ضدیت بین خانواده و فرزندان وجود دارد  یعنی در ارزش ها دچار تفاوت دیدگاه شده است وتفاوت های مختلفی وجود دارد، در جامعه از نظر فرهنگ و ارزش ها مشکلی نداریم و بسیاری از جوانان با روشنگری از مواضع خود برمی گردند و به راهی که خانواده در آن ترسیم شده است قدم بر می‌دارند .

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: کم کاری نهادهای فرهنگی ،مذهبی، رسانه و مراکز آموزشی در رده های مختلف باعث شده که امروز بسیاری از انحرافات رقم بخورد، برخی از اساتید و فرهنگیان با نمادهای جامعه مقابله می کنند و  اگر از این مسیر باشد  نمی توان انتظار نتایج عالی داشت. رهبر انقلاب در خصوص فرهنگ با عناوین شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی، تهاجم فرهنگی  هشدارهای لازم را بارها متذکر  شدند اما در این حوزه بسیار کم کار شده است . و اگر بتوانیم مسیر درست فرهنگ را آموزش دهیم مشکلات فرهنگی کمتر خواهد شد .

 معبودی در پایان  افزود: امروز حجاب در  جامعه در سطح قابل قبولی قراردارد در کشور کمتر از ۹درصد تمایل به بد حجابی داشتند، و اگر قرار هست از این عبور کنیم باید در  سایه فرهنگ اسلامی و ایرانی حرکت کنیم ، امروز باید در راستای فرهنگ خوب معلمانی را تربیت کنیم که هدایتگر و مروج فرهنگ اسلامی و ایرانی باشند تنها با معلم دینی و پرورشی جواب نمی دهد بلکه  همه فرهنگیان و نهادها باید در مسیر صحیح گام بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه