English

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

خادمان اربعین صاحبان حماسه عاشورا هستند که نظام غرب را به چالش کشیده‌اند

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: خادمان اربعین، صاحبان حماسه عاشورا هستند که نظام غرب را به چالش کشیده‌اند به طوری که در غرب برای جذب توریست و گردشگری هزینه‌های هنگفتی می‌کنند اما می‌بینیم که جاذبه امام حسین (ع) در اربعین بسیار فراتر از این‌هاست و میلیون‌ها انسان در این اجتماع حضور می‌یابند.

خادمان اربعین صاحبان حماسه عاشورا هستند که نظام غرب را به چالش کشیده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مراسم تجلیل از خادمان هیات رزمندگان اسلام در اربعین حسینی که در سالن اجتماعات تالار لاله قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از اربعین حسینی است، اظهار کرد: حضرت زینب (س) ۴۰ روز برای تبیین واقعه عاشورا با امامت امام سجاد (ع) پایه‌گذار یک دفاع منطقی و حقیقی بود که هزار و ۴۰۰ سال ادامه یافته و ما پای این دفاع ایستاده‌ایم.

وی افزود: زمانی که حضرت زینب(س) قرار بود مسئولیت اسرا را بر عهده بگیرد از امام سجاد (ع) که ولی خدا بود اذن گرفت، این اولین درسی است که باید از زینب کبری بیاموزیم چراکه همین امر سبب ماندگاری کار او شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین با بیان اینکه امروز ما در امتداد کار بزرگ حضرت زینب و امام سجاد هستیم بیان کرد: حسین‌بن‌علی (ع) هرگز برای جنگ به کربلا نرفت بلکه برای اصلاح انحرافاتی که در دین ایجاد شده بود رفت.

سردار آتانی ادامه داد: استقامت و صبر خاندان اباعبدالله در مسیر حق، دومین عاملی بود که سبب جهانی شدن جریان سیدالشهدا شد و اجازه نداد حق بر زمین بماند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با جان‌فشانی خود و اسارت خواهرش اسلام را زنده کرده است و امروز ما با جان و آبرویمان باید استمرار راه سیدالشهدا را حفظ کنیم لذا منزلت خادمان اربعین تا این اندازه مهم است.

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: امام حسین (ع) نظام طبقانی را بر هم زد و آدم‌ها را به هم نزدیک کرده است به طوری که هر کسی با هر مقام و مسئولیتی در دستگاه سیدالشهدا خادمی می‌کند.

سردار آتانی با اشاره به اینکه اربعین می‌آموزد که برای رضای خدا می‌توان عمل کوچک را ماندگار کرد، تاکید کرد: باید این‌گونه خادم مردم باشیم و پیاده‌روی اربعین، خادمی بی‌منت برای مردم را آموزش می‌دهد.

وی اذعان کرد: خادمان اربعین، صاحبان حماسه عاشورا هستند که نظام غرب را به چالش کشیده‌اند به طوری که در غرب برای جذب توریست و گردشگری هزینه‌های هنگفتی می‌کنند اما می‌بینیم که جاذبه امام حسین (ع) در اربعین بسیار فراتر از این‌هاست و میلیون‌ها انسان در این اجتماع حضور می‌یابند.

فرمانده سپاه استان قزوین بیان کرد: اثرگذاری حرکت اربعین را در رفتار دشمنان می‌بینیم که عصبانی هستند و بسیج شدند تا اربعین دیده نشود و قدرت رسانه‌ای خود را پای کار آورده بودند تا اربعین را تحت شعاع قرار دهند اما موفق نشدند.

 وی ادامه داد: در اربعین از یک حقیقتی صحبت می‌کنیم که تمام آزادی خواهان عالم و نوادگان آزادی‌خواهان غیرمسلمان تاریخ به تاسی از راه خاندان خود که امام حسین (ع) را الگوی خود در مسیر آزادی‌خواهی می‌دانستند نیز در آن حضور یافتند.

آتانی خاطرنشان کرد: آنجایی که یزیدیان در کاخ‌های خود زینب(س) را تحقیر می‌کردند؛ قسم خورد که نامتان را از تاریخ حذف می‌کنیم و این پیش‌گویی او امروز محقق شده است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در روز عاشورا در حالی که همه یارانش شهید شدند فرمود؛ آیا کسی هست که مرا یاری کند؟ آن زمان شیاطین ایستاده در مقابل امام و شیطان‌های تاریخ به این جمله او خندیدند.

فرمانده سپاه استان افزود: اباعبدالله همان نشانی را که به زهیر داد و او را از تجارت‌خانه عرب به شهادت‌خانه عاشورا منتقل کرد، همین نشان را رو‌به‌روی تاریخ گذاشت و ما امروز نام تک تک زائران و خادمان اربعین را جزو یاران امام حسین (ع) اعلام می‌کنیم که رستاخیز بزرگی را به پا کردند.

وی یادآور شد: سیدالشهدا دومین جمله‌ای که در گودی قتل‌گاه فرمود این بود که آیا کسی هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ و امرو همه گستره جغرافیایی که نام پیامبر در آن بر زبان جاری می‌شود نیز حرم است و نام اربعینی‌ها در لیست مدافعان این حرم قرار دارد.

سردار آتانی در پایان گفت: بزرگ‌ترین خطای دشمن این بود که خواستند در جنگ تحمیلی از حرم سیدالشهدا و در جنگ سوریه از جرم آل‌الله برای ما دشمن بتراشند در حالی که همین تهدیدها برای ما به فرصت‌های بزرگی تبدیل شد و مصداق آن را در پیاده‌روی میلیونی اربعین مشاهده می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه