English

پیمان چراغی در گفتگو با موج:

تلاش کردیم روی خطوط قرمز فرهنگی پا نگذاریم/ما کی هستیم اولین نمایش سریالی موفق ایران است

مدیر تولید وجانشین تئاتر سریالی ما که هستیم در مورد توجیه اقتصادی این اثر، موفقیتش در هفته اول اجرا، رزومه دست اندرکاران آن و کارهای دیگرش توضیحاتی ارائه کرد.

تلاش کردیم روی خطوط قرمز فرهنگی پا نگذاریم/ما کی هستیم اولین نمایش سریالی موفق ایران است

تئاتر سریالی«ما کی هستیم؟» از 16 مهرماه در تالار حافظ به روی صحنه رفته است و تا کنون یک دوره کامل به نمایش درآمده و وارد دومین هفته اجرای خود شده است. این نمایش شامل 6 اپیزود به نام‌های «یک مراسم کاملا آبرومندانه»، «زرد»، «سازهای ناکوک»، «کانتور»، «سندرم استکهلم» و «تابو» جداگانه است و هرکدام نمایشی مستقل را برای مخاطب روی صحنه می برد. مخاطب در هر قسمت، یک نمایش کامل با پایان بندی درست را تماشا می‌کند. داستان‌ها با یک خط ربط به هم متصل هستند و در عین حال دارای روایتی مستقل هستند. تماشاگری که همه قسمت ها را دیده باشد متوجه سریالی بودنو تم اصلی  آن خواهد شد.

پیمان چراغی مدیر تولید و جانشین تهیه‌کننده این نمایش در مورد این اثر به خبرنگار تئاتر خبرگزاری موج گفت: نمایش ما کی هستیم یک اثر سریالی است که برای اولین بار در تاریخ تئاتر ایران توانسته به واقعیت بپیوندد چرا که در گذشته، دوستان دیگری مثل آقای مهدی کوشکی تلاش کرده بودند که چنین تجربه ای داشته باشند اما متاسفانه به نتیجه نرسیده بود.

او ادامه داد: ما تا به امروز  بیش از 10ماه برای اجرای تئاتر «ما کی هستیم؟» تمرین کرده‌ایم. دلیل اینکه این اثر زودتر اجرا نشد این است که ما با پیک همه‌گیری ویروس کرونا درگیر بودیم و در ماه‌های اخیر همه سالن‌های تئاتر بسته بودند؛ یعنی همه‌گیری ویروس کرونا خیلی ما را اذیت کرد اما خدا را شکر آنقدر سربلند بودیم که در طول 8روز اجرایمان در بدترین شرایط ممکن 80تا85 درصد سالن از تماشاچیان پر شده است.

چراغی در ادامه در مورد هزینه ها ودرآمد این نمایش گفت:جنبه مالی کار روی تئاتر «ما کی هستیم؟» برای هیچ کدام از دست‌اندرکاران تولیدش آنچنان که باید و شاید مهم نبود. همه ما بیشتر علاقه داشتیم با یک ایده جذاب از کارگردانی جوان و جوان‌گرا، اثری زیبا را خلق کنیم.

وی با بیان اینکه مسعود ترابی خیلی خوب استعدادها را کشف می‌کند در مورد ویژگی های این کارگردان جوان گفت:  الناز عطایی نویسنده تئاتر «ما کی هستیم؟» یکی از استعدادهای فوق‌العاده نویسندگی است. او اولین کار حرفه‌ای‌اش را در قالب همکاری با ترابی تجربه می‌کند. این کارگردان خیلی خوب می‌داند که در پشت صحنه، جلوی صحنه و در حین کار از چه کسانی و در کجا استفاده کند. او خیلی خوب کار را کنترل می‌کند. چنین بود که تئاتر «ما کی هستیم؟» در طول 10ماه هیچ ریزشی نداشت.

مدیر تولید و جانشین تهیه‌کننده نمایش ما کی هستیم؟ تاکید کرد: ما سعی کردیم تئاتر «ما کی هستیم؟» را با کمترین هزینه به سرانجام برسانیم و هرگز از جایی درخواست کمک نکرده‌ایم.

چراغی بیان کرد: ما از ابتدای کار روی تئاتر«ما کی هستیم؟»توجیه اقتصادی داشتیم بنابراین علاوه بر اینکه  با کارمان به صورت مستقیم برای یک گروه 120یا 130نفره شغل ایجاد کردیم، افرادی را هم به صورت غیر مستقیم درگیر تولید این اثر کرده‌ایم. جدای از این توانستیم با کارمان و تلاش شاهین پوشین هزینه به اجرا رفتن اثر را فراهم و پرداخت کنیم.خدا را شکر تا به حال مشکل خاصی با کسی از جمله بازیگران و مسئولان سالن نداشتیم.

او گفت:من واقعا از مسئولان سالن حافظ تشکر می‌کنم زیرا خیلی خوب، منطقی و دوست‌داشتنی با ما همکاری کرده‌اند. آنها دلسوز کار ما بودند. ما نیز سعی کردیم حتی‌الامکان برای کارمان کم نگذاریم و سعی می‌کنیم تئاتر«ما کی هستیم؟»ادامه داشته باشد و قطعا چنین خواهد بود.

مدیر تولید و جانشین تهیه‌کننده تئاتر«ما کی هستیم؟» بیان کرد: ما از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی، مرکز هنرهای نمایشی و سالن حافظ هیچ توقع و انتظاری نداشتیم. در عین حال تلاش کردیم کار درجه یکی داشته باشیم و پا روی خطوط قرمز مسئولان مراکز مذکور نگذاریم.

پیمان چراغی افزود: مسعود ترابی و شاهین پوشین برای تولید و اجرای تئاتر«ما کی هستیم؟» یک گروه بزرگ را دور هم جمع کردند.از نظر من ما هم‌اکنون به حمایت تماشاچی‌های تئاتر، بازیگرهای مطرح و برند و خبرگزاری‌ها احتیاج داریم. این افراد می‌توانند تئاتر «ما کی هستیم؟» را ببینند و برای آن تبلیغ کنند.

او در پاسخ به افرادی که می‌گویند دست‌اندرکاران تئاتر«ما کی هستیم؟» رزومه حرفه‌ای چندانی ندارند، گفت: همانطور که اشاره کردم آقای ترابی پیش از این هم فعالیت جدی در عرصه تئاتر داشته اند و علی فرزانه پور، مهرانه مهین ترابی، محیا دهقانی، کاوه آهنگر، رزیتا ابراهیمی، ترلان پروانه، حسین سالمی، بهنام شرفی، حامد مقدم، قاسم عبداللهی از جمله بازیگرانی هستند که پیش از این با مسعودترابی کار کرده اند؛ و کارگردانی و نویسندگی کاری مثل الکلاسیکو یا رزمایش عاشقانه یا تاریخ انقضای ذهن دیوانه از جمله کارهای سابق این کارگردان بوده است.

چراغی ادامه داد: ضمن اینکه در این کار با جوانگرایی روبرو هستیم که به عنوان مثال من 22 سال سن دارم اما پیش از این تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار کار «دقایقی از جنون»بودم. به عنوان تهیه‌کننده برای تولید یک فیلم کوتاه با آقای بورچی همکاری کردم. این فیلم کوتاه در چند روز آینده در شبکه آی فیلم پخش خواهد شد. هم‌زمان با حضور در میان دست‌اندرکاران تولید و اجرای تئاتر«ما کی هستیم؟»، کار « مهمان‌سرای دو دنیا» به کارگردانی ایمان خرقانی را با یک تیم حرفه‌ای پیش بردیم و به امید خدا اثر مذکور نیز روی صحنه خواهد رفت. من تهیه‌کننده «مهمان‌سرای دو دنیا» هستم.

مدیر تولید و جانشین تهیه‌کننده تئاتر«ما کی هستیم؟» درپایان بیان کرد: من فکر می‌کنم شاهین پوشین که30سال دارد هم در عرصه بازیگری و خوانندگی جایگاه بسیار خوبی دارد. او یکی از جوانان با استعداد و فوق‌العاده کشورمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه