English

یک مجسمه‌ساز در گفتگو با موج؛

شهرهایی که قابلیت برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی دارند/ دغدغه‌هایی که به ثمر نمی‌نشیند

شهرها قابلیت برگزاری سمپوزیوم‌های مختلفی دارند اما هنوز برای بسیاری از مدیران شهری و مدیرانی که در شهرها امکانات و اختیاراتی دارند، این دغدغه به وجود نیامده است.

شهرهایی که قابلیت برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی دارند/ دغدغه‌هایی که به ثمر نمی‌نشیند

سیداسماعیل تقوی هنرمند مجسمه ساز که در نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر سیرجان حضور دارد، درباره اثری که در حال ساخت آن است، به خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج گفت: این سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی است که با اثری با عنوان «ستون» در آن شرکت می‌کنم. این مجسمه یک فرم هندسی است و جزء مجموعه ستون‌هایی است که در سال‌های اخیر مشغول ساخت آن‌ها هستیم. سال گذشته در سمپوزیوم کرمان هم از این مجموعه کار کرده بودم.

 

وی درباره تاثیر سمپوزیوم های مجسمه سازی در استان های مختلف کشور بیان کرد: هر شهری قابلیت این را دارد که سمپوزیوم‌های مختلفی در آن برگزار شود ولی هنوز برای بسیاری از مدیران شهری و مدیرانی که در شهرها امکانات و اختیاراتی دارند این دغدغه به وجود نیامده است که در حوزه فرهنگ و هنر وارد شوند و رویدادهای هنری در شهر خود رقم بزنند.

 

این مجسمه‌ساز اظهار کرد: شهر سیرجان و شرکت گل گهر از امکانات و قابلیت خوبی برای برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی برخوردار هستند و سیرجان می‌تواند سنگ بنای سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر را به صورت دائمی بگذارد و این رویداد هر سال در زمان مشخصی برگزار شود.

 

 

وی درباره استقبال مردم از سمپوزیوم های مجسمه‌سازی توضیح داد: این روزها به دلیل فراگیری بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که برای تجمع انسانی وجود دارد، برنامه‌های جنبی که می توانستیم در سمپوزیوم شاهد برگزاری آن باشیم برگزار نشد. سمپوزیوم برای رعایت موازین بهداشتی در مقایسه با سمپوزیوم‌هایی که در دوران غیر‌کرونایی برگزار می شد مخاطب کمتری داشت اما همین که یک رویداد هنری در شهرستان برگزار می شود، قابل تحسین است.

 

تقوی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند به شناخت جامعه از هنر مجسمه‌سازی منجر شود؛ تاکید کرد: برخی از بازدیدکنندگان اطلاعات کمی نسبت به مجسمه‌سازی داشتند اما با حضور در سمپوزیوم، سوال‌هایی درباره این هنر برایشان پیش آمده بود. از همین رو چنین رویدادهایی برای جامعه آموزنده‌اند.

 

وی در پایان گفت: برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه سازی سهم بسزایی در معرفی هنر مجسمه‌سازی به اقشار مختلف جامعه دارند و ضرورت این وجود دارد که رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های محلی از سمپوزیوم‌ها، حمایت ویژه‌ای داشته باشند. با برگزاری برنامه های متنوع می‌توان آگاهی عمومی را نسبت به مجسمه و کاربرد آن در فضای شهری بالا برد.

 

سید اسماعیل تقوی، متولد1361، گچساران، فارغ‌التحصیل رشته فیزیک اتمی مولکولی است. او تاکنون در هشتمین بینال مجسمه تهران، چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان، نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌های فلزی اهواز، چهارمین و پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره ملی ساعت های آفتابی تهران شرکت کرده است و برگزیده دومین جشنواره ملی ساعت‌های آفتانی و برگزیده سوم نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌های فلزی اهواز شده است.

 

نخستین سمپوزیوم مجمسه‌سازی گل گهر به مدت۲۰ روز و با رعایت همه جانبه شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است و همچنین بازدید برای عموم مردم و همشهریان آزاد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه