English

نیکنام حسینی پور:

مقابل هم قرار دادن شهدا و هنرمندان نسل جدید را نسبت به هویت ملی ما بیگانه می کند

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن تاکید بر نامگذاری معابر شهری به نام مفاخر هنری از مقابل هم قرار دادن شهدای انقلاب و هنرمندان انتقاد جدی کرد.

مقابل هم قرار دادن شهدا و هنرمندان نسل جدید را نسبت به هویت ملی ما بیگانه می کند

نیکنام حسینی پور مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پی نامگذاری برخی بوستان ها و نصب تندیس برخی از هنرمندان در معابر و مراکز شهری به خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج گفت: به نظر من همیت بزرگی که شهرداری در تهران انجام می دهد و همین که هنرمندان به عنوان شهروندان نخبه شهر، توسط نام گذاری خیابان ها و نصب سردیس های این اساتید در نقاط مختلف شهری، زنده نگاه داشته می شود اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: ما کشوری فرهنگی هستیم و ای کاش در سایر استان ها نیز اقدام کنند و این ظرفیت ها را بشناسند. قطعا منظور ما صرفا ساخت و نصب یک مجسمه نیست بلکه هدف این است که مردم بدانند ما چه سرمایه های اجتماعی گرانقدری داریم که باید قدرشان دانسته شود. این کار می تواند براینسل جوان ما که بعضا دچار بی هویتی می شوند، نه تنها هویت بخشی کند بلکه برای آنها روزنه ای از امید به کار بیشتر و بهتر ایجاد می کند، چون در می یابند که اگر تلاش و کار کنند به نتیجه خواهد رسید و  حتما قدر می بینند هرچند که مدتی طولانی در گمنامی باشند.

وی درباره مقایسه نامگذاری معابر شهری با نام شهدا و یا هنرمندان و مشاهیر دیگر گفت: قطعا شهدا ارزش بالایی دارند چون در طی هشت سال دفاع مقدس، از جان شان برای این آب و خاک گذشتند و بخشی از هویت ما را دفاع مقدس تشکیل می دهد. اما نباید میان اسم شهدا و هنرمندان تفاوتی قائل شد و آنها را مقابل هم قرار داد؛ چراکه هنرمندان هم بخشی از هویت ما را تشکیل می دهند. هنرمندان و شهدا، دو بال هستند که یکدیگر را پوشش می دهند. این هنرمندان هستند که در مبارزه با تهاجم فرهنگی و در تعاملات فرهنگی موثر هستند و با زبان هنر پیام های فرهنگی ایران را منتقل می کنند.

اگر هم بخواهیم پیام دفاع مقدس را به جهانیان برسانیم،  این کار را نه در قالب های نظامی بلکه در قالب های فرهنگی می توانیم انجام دهیم. به نظر من ایجاد تقابل بین این دو قشر مهم و هویت بخش نه تنها سودی به حال جامعه ندارد بلکه نسل ما و بعد از ما را هم دچار بیگانگی با آنها می کند.

نیکنام حسینی پور در پاسخ به اینکه موسسه هنرمندان پیشکسوت در انتخاب نام و ساخت تندیس هنرمندان چه نقشی ایفا می کند گفت: ما نزدیک به 700 عضو داریم که شناخت کاملی از سوابق و فعالیت های این هنرمندان داریم و معمولا پیشنهاداتی را بر همین اساس به شهرداری می دهیم. در شهرستانها هم هماهنگی هایی در همین زمینه انجام داده و پیگرشان هستیم.

شایان ذکر است که چند روز پیش از سردیس استاد ابراهیم قنبری مهر در بوستانی که به نام ایشان نامگذاری شده بود رونمایی شد و قرار است تا پایان شهریور سه نیم چهره دیواری نیز بنام اساتید بزرگ موسیقی غلامحسین بنان، پرویز یاحقی و هوشنگ ظریف در ابتدای دو خیابان در کنار «موزه موسیقی ایران» و یک خیابان در منطقه ظفر تهران نصب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه