English

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرگزاری موج:

باید کاری کنیم که مباحث مهدویت به صورت علمی شکل بگیرد

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس با تاکید بر حوزه های فعالیت و تاثیر گذاری مجلس، از لزوم تلاش جدی رسانه ها برای گفتمان سازی مهدوی سخن گفت.

باید کاری کنیم که مباحث مهدویت به صورت علمی شکل بگیرد

محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت در مورد توجه این فراکسیون به سینما برای تحقق فرهنگ مهدوی و تمدن سازی اسلامی به خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری موج گفت: سینما یکی از ابزارهای فرهنگ سازی در این دوران است. مجلس هم در بحث تقنینی می تواند کار کند و هم نظارتی فعالیت کند. در این بحث مورد سوال، حوزه رسانه به صورت عام باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مصادیق رسانه سینما است اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن صداو سیما و در کنار آن هم فضای مجازی و تولیداتی که می تواند در این بستر منتشر شود بویژه پاسخ به شبهات باید مد نظر قرار بگیرد.

این نماینده مجلس افزود: این امور از مسائلی است که هم کمیسیون آموزش و هم کمیسیون فرهنگی به اتفاق و با پشتوانه فراکسیون مهدویت می توانند کار کنند تا بتوانیم برخی از مطالب لازم را در کتب درسی در مقاطع مختلف دبستان و دبیرستان و حتی در کتب عمومی مربوط به دانشگاه بیاوریم که بسیار کمک کننده است. در کنار این موارد صدا و سیما هم می تواند با کمک شبکه شاد که در فضای مجازی است، محتوای مناسبی را تولید کرده و در اختیار کودکان و نوجوانان بگذارد.

زاهدی در ادامه تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که مباحث مهدویت به صورت علمی شکل بگیرد و از مباحث دم دستی فاصله بگیریم؛ که متاسفانه در بسیاری جاها رایج است. حتی مردم آن اعتقادات و باورهای عمیق را دریافت نکرده اند در حالی که فلسفه انتظار به درستی درک کنیم در ابعاد مختلفی همچون سبک زندگی و عدالت اجتماعی ما تاثیرگذار است و باور به آن اتفاقات عجیبی را رقم می زند که در این زمینه رسانه ها وظیفه سنگینی دارند و سینما هم یکی از آنها است.

رئیس فراکسیون مهدویت در پاسخ به این سوال که آیا این فراکسیون منتظر نهادها، اقشار، کمیسیون ها و ... می نشیند تا شاید کاری کنند یا اینکه به صورت خلاق و فعال به سراغ آنها می رود و حمایت ها و نظارت ها و مصوبات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد گفت: ما کار را شروع کرده ایم و حتی با وزیر علوم نشستی داشته ایم و به زودی نشستی با وزیر آموزش و پرورش خواهیم داشت. جلساتی هم در قم و تهران داشتیم.

محمدمهدی زاهدی تاکید کرد: اگرچه کار را شروع کرده ایم اما کاری سنگین و زمان بر در پیش داریم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه