English

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

طرح اینترنت رایگان برای دانش آموزان در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شد

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس رأی مثبت دادند.

طرح اینترنت رایگان برای دانش آموزان در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علیرضا منادی سفیدان در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در نشست امروز هم‌چنین طرح رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: بر این اساس پس از پیشنهاد‌های مطرح شده از جانب نمایندگان، طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس به تصویب رسید و مقرر شد پیشنهاد‌های نمایندگان در نشست آتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس این طرح، دولت موظف است در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را بصورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم افزار‌های پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد.

منادی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با توجه به منابع بودجه سال ۱۳۹۹، تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش آموزی بصورت رایگان توسط واحد‌های آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها قرار دهد.

وی، دستور کار بعدی کمیسیون را بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان برشمرد و ادامه داد: دولت در این طرح مکلف است ظرف ۶ ماه آینده لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند. در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم دولت موظف است نسبت به اجرای نظام رتبه بندی اقدام کند.

منادی سفیدان تصریح کرد: همچنین آقای ترکمن معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز از اتمام بررسی لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون علمی و اجتماعی هیأت دولت خبر داد و گفت: به همین دلیل این طرح به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش ارجاع شد تا لایحه دولت طی روز‌های آتی ارسال شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: هدف کمیسیون از این اقدام پیش بینی اعتبارات لایحه رتبه بندی در بودجه ۱۴۰۰ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • زینب

    تورو خدابه مت تبلت بدید می خوام درس بخونم وضیعت مالی ما خوب نیست بوجه ی تبلت خریدن رو نداریم من کلا س ششمم دل بچه ها رو شاد کنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه