English

جزئیات سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی تشریح شد/رونمایی از کتاب درسنامه مهدویت راهبر

در نشست رسانه ای سومین اجلاسیه فعالان مهدوی با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی و محمدمهدی زاهدی جزئیات این اجلاس تشریح و از کتاب درسنامه مهدویت راهبر هم رونمایی شد.

جزئیات سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی تشریح شد/رونمایی از کتاب درسنامه مهدویت راهبر

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری موج، نشست خبری سومین اجلاسیه فعالان مهدوی امروز 8 تیرماه با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت و امام جمعه موقت تهران، محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت و جمعی از مسئولان در محل ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بر این اساس، سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی با عنوان رویش های مهدوی و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 22 و23 مهرماه 1400 همزمان با 9 ربیع الاول روز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی در این نشست با بیان اینکه انسان به صورت خدادادی نیل به قدرت و علم مطلق دارد، گفت: ائمه اطهار علیه السلام نیز اشخاصی بودند که علم و قدرت شان محدود نبود؛ متاسفانه ارائه این علم و قدرت مطلق برای آنها پیش نیامد چون بشر این ظرفیت را نداشت که آن را درک کند به همین دلیل، نمایش این مظهریت تام توسط امامان معصوم علیه السلام نیازمند تمدن است تا آن قدرت و علم مطلق ظهور و بروز یابد. اهل بیت علیه السلام و انبیای الهی چون خلیفه و حاکمان خداوند متعال بر روی زمین هستند، علم و قدرت آنها همانند پروردگار متعال مطلق و بی نهایت است.

وی در ادامه به هدف تأسیس مجمع بین المللی راهبردی اندیشه مهدویت اشاره کرد و آن را ارزشمند خواند و گفت: مجمع بین المللی راهبردی اندیشه مهدویت در سال‌های اخیر تأسیس شد تاسیس شد که به نوعی نقطه عطف آن، مشارکت نمایندگان مردم در این مجمع برای ایجاد تمدن نهایی بشر است.

محمدمهدی زاهدی

محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت در ادامه نشست بیان کرد: فراکسیون مهدویت بحث جدیدی است که در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد؛ بر این اساس، موضوع تمدن نوین اسلامی با مجلس شورای اسلامی از نظر تقنینی، نظارتی و راهبردی در عرصه داخلی و بین‌ المللی ارتباط دارد تا نمایندگان مردم با ریل گذاری مناسب بتوانند در حرکت قطار جریان مهدویت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی مثمر ثمر باشند.

وی تاکید کرد: بستر سازی قانونی یکی از وظیفه های مجلس شورای اسلامی است؛ به عنوان مثال در حوزه آموزش و پرورش یک بحث جدی است که مجلس باید در این زمینه ورود داشته باشد تا سند تحول بنیادین محتواهای لازم در عرصه مهدویت در کتب درسی و جذب معلمان و مشاوران در نظر گرفته شود.

محمدعلی کریمی دبیر سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی در ادامه نشست اهداف برگزاری سومین اجلاسیه فعالان مهدوی را برشمرد و گفت: سازماندهی و ساماندهی موسسات و فعالان مهدوی کشور، گفتمان سازی تمدن اسلامی در اقشار مختلف مردم، شناسایی ایده های برتر مهدوی و اجرای آن در سطح ملی و بین الملل، شناسایی فعالیت های شاخص مهدوی موسسات و ارتقای سطح آنها به ملی و بین المللی، استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان مهدوی و همسوسازی برنامه های موسسات مهدوی کشور به سوی تمدن سازی اسلامی و تحقق اجزای بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف این اجلاس است.

وی همچنین بیان کرد: اجلاس رویش‌های مهدوی در حقیقت بیانیه گام دوم را به یک نگاه عمیق و استراتژیک بازخوانی خواهد کرد.

دبیر سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی در ادامه نشست برنامه های جانبی که در اجلاس برگزار می شود، برشمرد و گفت: نشست نخبگانی فعلان مهدوی حوزه و دانشگاه در قم با موضوعات الف: مهدویت در منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی و ب: بیانیه گام دوم انقلاب در نسبت با مهدویت برگزار خواهد شد. همچنین کارگاه های تخصصی از جمله کارگاه شبکه سازی و تشکیلاتی موسسات مهدوی، کارگاه تخصصی رسانه، کارگاه تخصصی اجتماعی و جهادی و کارگاه تخصصی آموزش برگزار می شود.

رونمایی از درسنامه مهدویت راهبر1

وی بیان کرد: همچنین نشست مجامع جبهه انقلاب اسلامی با موضوعات نسبت مجامع تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب با مهدویت و نسبت جبهه فرهنگی انقلاب با مساله مهدویت انقلابی از برنامه های جانبی اجلاس است. از دیگر برنامه های جانبی ما، برگزاری نشست تخصصی فعالان اقتصادی با موضوع مولفه های اقتصاد جامعه زمینه ساز و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

در پایان این مراسم که در واقع اعلام رسمی آغاز سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی بود، از کتاب درسنامه مهدویت رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه