English

متفکر آزاد در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

سند۲۰۳۰؛ مسیری انحرافی برای آموزش کشور

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سند ۲۰۳۰ خط قرمز مجلس و کل نظام است و وزیر آموزش و پرورش هم تعهدی جدی نسبت به مراقبت در این حوزه دارند.

سند۲۰۳۰؛  مسیری انحرافی برای آموزش کشور

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سند ۲۰۳۰ ،  سندی که با انکارو پنهانکاری دولتمردان خیلی عادی جلوه داده می شود. دستگاه‌های مسئول هم به‌نحوی شایسته و بازدارنده به موضوع ورود نمی کنند و این سهل‌انگاری‌ها  سبب شده، مقام معظم رهبری مکررا زنگ خطر را به صدا درآورده و هشدار دهند؛ با این حال، رئیس‌جمهور همچنان در انکار و ادعای شرط گذاری و ... وارد می‌شود و حاضر به توقف اجرای این طرح خیانت بار نشد! 

رهبر معظم انقلاب، سال ۹۶ در دیدار با معلمان از پذیرش سند 2030 توسط دولت به‌شدت انتقاد کرده و فرمودند: «‌این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آن‌ها شود و امضای این سند و اجرای بی‌سروصدای آن قطعا مجاز نیست و به دستگاه‌های مسئول نیز اعلام‌شده است.»
همچنین ایشان با تأکید بر اجرای هرچه سریع‌تر سند تحول و تنظیم زیرساخت‌های آن بیان داشتند: «من به‌طورجدی از وزیر محترم و مسئولان می‌خواهم که موضوع اجرایی شدن سند تحول را پیگیری کنند زیرا آموزش‌وپرورش نیازمند تحول عمقی و به‌ دور از تغییرات ظاهری است.» ایشان با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول آموزش‌وپرورش باوجود گذشت چندین سال از ابلاغ آن، گفتند: چرا سند تحول آموزش‌وپرورش تابه‌حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام‌نامه‌های سند تحول بود؟»
رهبر انقلاب سال ۹۷ هم در دانشگاه فرهنگیان درباره سند تحول آموزش‌وپرورش گفتند: «‌آن‌طور که به من گزارش‌شده است، تاکنون کمتر از ۱۰ درصد از امکان تحقق این سند و از محتوای این سند، تحقق پیداکرده؛ درحالی‌که چند سالی می‌گذرد از تصویب این سند. خیلی کم‌کار شده در این زمینه؛ باید کار بشود. سند یک نوشته‌ روی کاغذ است؛ باید تحقق پیدا کند.»
ایشان در دیدار سال گذشته بافرهنگیان هم تصریح کردند: «سند تحول، یک ریل‌گذاری است؛ سند تحول می‌تواند آموزش‌وپرورش را به آن سرمنزل مورد نظر برساند؛ ما باید کاری کنیم که این اتفاق بیفتد. خب گفتند ابلاغ کردیم، درست هم هست ابلاغ‌ شده لکن ابلاغ کافی نیست. ابلاغ قدم اول است؛ باید کاری کنیم که این سند محقق بشود. من پارسال گفتم جوری عمل کنید که بدنه‌ آموزش‌وپرورش این سند را بخواند، بشناسد، بنیوشد؛ بفهمند که چه‌کار بناست در آموزش‌وپرورش انجام بگیرد؛ سند، سند بسیار خوبی است؛ این دنبال‌گیری می‌خواهد، کار می‌خواهد. اولین چیزی که لازم است و نیاز اصلی این حرکت است، روحیه‌ انقلابی است.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امسال هم در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش‌وپرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش‌وپرورش با اشاره به اصرار غربی‌ها برای نفوذ در آموزش‌وپرورش کشورها باانگیزه تحمیل سبک زندگی غربی، از سند ۲۰۳۰ و یا نفوذ در آموزش‌وپرورش برخی کشورهای منطقه به‌عنوان نمونه‌ یادکردند و گفتند: «امروز فلسفه‌ اجتماعی غرب در خود غرب شکست‌خورده و مظاهر فساد انگیز آن از هالیوود تا پنتاگون کاملا نمایان است.»
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر حساسیت در مقابل نفوذ دشمن افزودند: «دشمن قصد دارد کاری را که به‌وسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، بانفوذ و از راه‌هایی مانند سند ۲۰۳۰ دنبال و انسان‌هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملت‌ها فراهم بشود.» 

*۲۰۳۰ چه هدفی را  دنبال می‌کند؟

در یک کلام باید گفت؛ مهم‌ترین هدف پنهان شده در این سند، تغییر الگوی آموزش کشورها بر اساس طراحی آمریکا است که گامی بلند در جهت سیطره این کشور بر همه فرهنگ‌های جهان است. این الگو این امکان را پدید می‌آورد که تمامی کشورهای جهان، با هزینه خودشان و با تلاشی همه جانبه برای آموزش فرزندانشان، در اصل انسان‌هایی با ملیت آسیایی و آفریقایی و ... و با هویت و فرهنگ و تربیت آمریکایی به‌وجود بیاورند!

بنابراین واضح است که چنین طرحی در آینده‌ای نه چندان دور منجر به سیطره  کامل آمریکا بر همه شئون جهان خواهد شد، بدون نیاز به لشگرکشی و جنگ!

*خلأیی برای تحول نداریم که به سمت سند ۲۰۳۰ برویم

روح الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در اینباره اظهار داشت: مجلس به شدت نسبت به سند تحول آموزش و پرورش حساس است و معتقدیم  خلأیی برای تحول نداریم که به سمت سند ۲۰۳۰ برویم.

وی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ را مسیری انحرافی برای آموزش کشور می دانیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آینده نسل جوانان این کشور باید با فرهنگ بومی خودشان آموزش ببینند، تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ برای مجلس و کل نظام خط قرمز تلقی می شود.

متفکر آزاد افزود: از وزیر آموزش و پرورش بارها به مجلس دعوت کردیم لذا ایشان هم تعهدی جدی نسبت به مراقبت در این حوزه دارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین مجلس یازدهم مسائل مربوط به این سند را با وسواس پیگیری و آنرا زیر ذربین دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه