English

پیکر محمدعلی کشاورز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت

پیکر محمدعلی کشاورز هنرمند مطرح عرصه بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

پیکر محمدعلی کشاورز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج مراسم وداع با هنرمند پیشکسوت، محمدعلی کشاورز از دقایقی پیش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام شد.

تشییع پیکر محمدعلی کشاورز

در این مراسم که با رعایت فاصله اجتماعی مورد نیاز جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تدابیری اندیشیده شده، جمع کثیری از هنرمندان و علاقمندان و همینطور مدیرانی چون سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سید محمد طباطبایی رییس موسسه هنرمندان پیشکسوت ایران، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و ... حضور دارند.

در حاشیه این مراسم امین تارخ در جمع خبرنگاران با اشاره به تجربیات مختلف همکاری‌اش با زنده یاد محمدعلی کشاورز در سینما و تلویزیون گفت: رفتار انسانی، نظم و عشق به بازیگری را از او آموختم.

وی که خود را از بازیگران نسل بعد از کشاورز نامید افزود:  این هنرمند فقید در روی صحنه همراه و در پشت صحنه رفیق بود که به رغم کارنامه ای پربار اجازه نزدیک شدن و دوستی به جوان‌ترها را می داد. این فروتنی از خصایص بارز محمدعلی کشاورز بود که امیدوارم به نسل‌های امروزین هم منتقل شود.

اجرای این برنامه به عهده کامران ملکی بود. وی فراجناحی بودن را مهمترین آموزه رفتاری از محمدعلی کشاورز خواند و گفت: سه نسل با او همدوران بوده و زندگی کرده اند و یادش در نسل‌های بعدی زنده خواهد ماند گرچه با حسن او وداع می کنیم.

کامران ملکی تأکید کرد که به خواست خانواده این هنرمند فقید مراسم به صورت محدود و بارهای موازین بهداشتی برگزار شده وگرنه این مراسم در شرایط عادی به بزرگترین مراسم وداع با یک هنرمند تبدیل می شد.

 پس از ان اولین سخنران این مراسم سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا بود که ضمن قدر دانی از رعایت پروتکل های بهداشتی در سخنانی کوتاه گفت: گردهمایی امروز برای بدرقه بزرگی از جامعه هنر ایران و ستاره تابناک سینمای ایران است. استادی که نه تنها هنرمند بلکه مردمدار و متواضع بود.

پس از آن اسماعیل شنگله پشت تریبون رفت و با بیان قدمت دوستی اش با مرحوم محمدعلی کشاورز به بیان خاطراتی پرداخت. 

سپس امین تارخ به عنوان سخنران بعدی متن مکتوبی که آماده کرده بود را قرائت کرد و در ادامه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی گفت: 

استاد کشاورز به‌ عنوان هنرمند شاخص و نامی کشور و انسانی ویژه، به جایگاهی خاص و متعالی رسید که ترکیب این دو بال بود که محرک کشاورز بود و او را  این چنین در جان و دل ما جای داد.

وی کشاورز را سالکی در وادی هنر نامید که عشقش به هنر باعث شد تا از گرایشات پولسازی و اعتبارات ظاهری صرف نظر کرده و صرفا به هنر بیندیشد. 

در  پایان این مراسم و بعد از سخنان  آرمان امام‌بخش به نمایندگی از خانواده  مرحوم کشاورز، حجت الاسلام دعایی بر پیکر این هنرمند فقید نماز گزارده و مراسم تدفین برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه