English

در گفتگو با خبرگزاری موج:

زندگی مردم موصل بعد از فرار داعش را به تصویر کشیده ام

تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند مردمان نیمه جان گفت: این مستند، به زندگی اهالی موصل در زمان حضور داعش و بعد از فرار آنها از این شهر می پردازد.

زندگی مردم موصل بعد از فرار داعش را به تصویر کشیده ام

روح الله قاسمی، تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند مردمان نیمه جان در گفتگو با خبرنگار سینمایی موج در معرفی خود گفت: در سال 1368 و در تهران متولد شده ام. در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک تحصیل کرده ام و به طور تجربی به ساخت فیلم مستند علاقمند شدم. فیلم پیشین خودم را با نام در بلندای حفره ها سال گذشته در جشنواره مستند سیما شرکت دادم و «مردمان نیمه جان» فیلم دومی است که ساخته ام. اما در سال های گذشته سابقه تدوین فیلم های مختلف را دارم.

قاسمی درباره ایده ساخت فیلم مستند «مردمان نیمه جان» عنوان کرد: دوست داشتم زندگی اهالی پایتخت داعش را بعد از نابودی این گروه تروریستی به تصویر بکشم. بر اساس این علاقه شخصی حدود دو ماه بعد از فراز داعش از موصل ، به این شهر سفر کردم و فرایند ساخت فیلم را شروع کردم.

وی در ادامه افزود: بیشتر فیلم هایی که در این حوزه ساخته شده است، نگاهی جنگی و عملیاتی دارد. اما من در این فیلم به سراغ مردمان موصل که اغلب هم اهل تسنن هستند، رفتم و به زندگی آنها و نحوه کنار آمدنشان با داعش پرداختم. 

کارگردان «مردمان نیمه جان»در خصوص معرفی عوامل فیلم خود اضافه کرد: تهیه کار را خودم به عهده داشتم و تدوینگر فیلم، مهدی لارویی بود. اصلاح رنگ و گرافیک کار به عهده آرمین به امید حق بود و صداگذاری فیلم را  محمد حسین ابراهیمی انجام دادند. 

مردمان نیمه جان

قاسمی در خصوص برگزاری جشنواره مستند سیما گفت: جشنواره به طور کلی خوب است و به تدریج جای خود را  در میان مردم باز می کند. فضای مثبتی دارد و پخش تلویزیونی آن جنبه مردمی بودن به آن داده است. در عین حال البته تبلیغات کمی دارد و نیاز به اطلاع رسانی بیشتری دارد. حتی نیاز به تبلیغات خیابانی هم برای آن احساس می شود. به شخصه فضای این جشنواره را می پسندم و تصمیم دارم هر فیلمی که تولید می کنم به این جشنواره ارائه دهم.

وی در باره تاثیر آرای مردمی افزود: وجود آرای مردمی، تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن سطح کیفی جشنواره دارد و اینکه اساس جشنواره را نظر مردم تشکیل می دهد از محسنات آن است. فیلم ساز می تواند با مقایسه میزان آرای مردم به فیلم برتر و فیلم خودش، به یک شناخت خوب از میزان جذب مخاطب اثرش دست پیدا کند. البته اگر فیلمساز به پیامک ها و بازخوردهای فیلم خودش دسترسی داشته باشد، می تواند از آنها در بهبود آثار کمک به سزایی بگیرد؛ چراکه در حال حاضر، مخاطبان فیلم، با توجه به تماشای فیلم های خارجی خوب، در تماشای فیلم، حرفه ای شده اند و میزان تلاش فیلمساز برای ساخت اثر را به خوبی درک می کنند.

فیلم مستند «مردمان نیمه جان» نیز امروز چهارشنبه شانزدهم مرداد ماه ساعت 19 از شبکه مستند روی آنتن می رود و ساعت 24 و 11 صبح روز بعد (پنج شنبه) بازپخش می شود. این فیلم از جمله آثار راه یافته به  سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما است. جشنواره ای که از پانزده تیر با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، کار خود را آغاز کرده است در شبکه مستند سیما آغاز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • شهربانو

    سلام خدا قوت این مستند شما بسیار غم انگیز و عبرت آموز بود ان شاءالله مردم ما از این مستندها عبرت بگیرند ان شاءالله در کارهایتان بیشتر و بیشتر موفق باشید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه