English

احد آزادیخواه در گفتگو با خبرگزاری موج:

پرداخت بودجه رسانه ملی طبق قانون لازم الاجرا است/گاندو حرکت بدی نبود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن دفاع از تولید و پخش سریال گاندو، گفت: امروز رسانه ملی در مقابل یک خط ممتد جریان ضد انقلاب، تنها مدافع انقلاب است و مجلس اجازه نمی دهد که رفتارهایی باعث رنجش و کند شدن سرعت رسانه ملی شود.

پرداخت بودجه رسانه ملی طبق قانون لازم الاجرا است/گاندو حرکت بدی نبود

احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، در مورد تحریم بودجه سازمان صدا و سیما از سوی دولت به دلیل تولید و پخش سریال گاندو گفت: من موافق این کار دولت نیستم؛ چرا که اولا، این امر خلاف مواد مصرح مندرج در قانون ششم توسعه است، که ما در آنجا سهم بودجه سازمان صدا و سیما را از بودجه ملزم کرده ایم و این لازم الاجرا است. ثانیا نمی شود به خاطر یک اقدام درست و یا به فرض نادرست، کل اقدامات یک سازمان را زیر سوال برد؛ در حالی که رسانه در همه حوزه ها اعم از خبر، مستند ، برون مرزی و سیاسی اقدامات بسیار خوبی در مورد دفاع از حاکمیت، دولت و تمامیت ارضی ما داشته است.

رسانه ملی تنها جبهه مصمم در مقابل ضد انقلاب است

این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ ملایر، تاکید کرد: امروز رسانه ملی در مقابل یک خط ممتد جریان ضد انقلاب تنها مدافع انقلاب است. این که ما این رسانه را با این حساسیت ها که در مقابل خرابکاری ها، سنگ اندازی ها، تشویش اذهان عمومی نسبت به موضوعات مختلف از جمله تحریک جریانات مختلف، تحریک جوانان و کشاندن جوانان به کف خیابان ها، ایجاد ناامنی که امروز هدف اصلی شبکه های ماهواره ای معاند است و درصدد انجام آن هستند؛ دچار مشکل کنیم اشتباه است. رسانه ملی تنها جبهه مصمم است که این تلاش های مذبوحانه را خنثی، مدیریت و کنترل می کند، پاسخ می دهد و نظارت می کند.

گاندو موضوعی به روز و دقیق را طرح کرد تا مدیران را واکسینه کند

آزادیخواه افزود: این که ناگهانی و به خاطر یک موضوع، همه این اقدامات را زیر سوال ببریم به هیچ عنوان سزاوار شان صدا و سیما نیست. اگرچه سریال گاندو هم زمینه ای بود برای معرفی نفوذ در کشور جمهوری اسلامی ایران و تذکری بود برای مدیران اجرایی و عالی رتبه کشور که نسبت به شبکه نفوذ ، دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند تا واکسینه بشوند. این موضوع بسیار عالی، به روز، درست و دقیقی بود و ما نباید از این موضوع برای ایجاد اختلاف در کشور یک مسئله بسازیم و رسانه ملی باید بهتر از گذشته و مصمم به کار خودش ادامه بدهد. دولت هم باید مواد مندرج برنامه ششم توسعه و برش سالیانه بودجه کشور، حمایت های مادی خودش را داشته باشد.

از طریق نمایندگان مان در شورای نظارت بر صدا و سیما پیگیری خواهیم کرد

وی در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی در قبال این حرکت چه کاری می تواند انجام دهد گفت:  تنها کاری که مجلس می تواند انجام دهد از طریق شورای نظارت بر صدا و سیما است که دو نفر ناظر در آنجا دارد و می تواند کار را پیگیری کند. از سوی دیگر، در چند ماه آینده که بودجه سال 99 به صحن مجلس می آید؛ ما حتما باید تلاش کنیم و شرایط را به نحوی مهیا کنیم که رسانه سهمی را از آن خودش داشته باشد.

مجلس عکس العمل نشان خواهد داد و جلوی رنجش رسانه ملی را خواهد گرفت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سازمان صدا و سیما یک سازمان استراتژیک و گسترده است که با وضعیت پیش آمده، عده ای از پرسنل آن نگران حقوق های خودشان شده اند و گروه های هنری و تولیدی بیرون از سازمان هم نگران بودجه و هزینه های پروژه هایشان، آیا می شود پیش از آن که به همه کسانی که مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با سازمان هستند، آسیب بزند،جلوی این کار دولت را گرفت؟ گفت: من سخنگوی مجلس نیستم و حتی در کمیسیون فرهنگی هم هنوز جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ایم بنابراین نمی توانم از سوی مجلس اعلام برنامه کنم؛ اما پیش بینی‌ام این است که حتما مجلس عکس العمل نشان خواهد داد و قاعده هم این است که عکس العمل نشان دهد و اجازه ندهد که این اتفاقاتی که باعث رنجش و کند شدن سرعت رسانه ملی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • خلیلی

    پول حاصل از پخش آگهی های بازرگانی چی میشه؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه