English

لوسیون موی بهاره محصولی درمانی یا آرایشی؟/تبلیغات کاذب و اغواگرانه در صدا و سیما

لوسیون موی بهاره که در صدا و سیما در حال تبلیغ شدن است تنها دارای مجوز آرایشی بوده و حق تبلیغات به عنوان یک محصول درمانی را ندارد و ادعای درمانی بودن آن غیر قانونی است.

لوسیون موی بهاره محصولی درمانی یا آرایشی؟/تبلیغات کاذب و اغواگرانه در صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری موج، تبلیغ محصولات رشد و تقویت مو که از طریق رسانه ملی در حال پخش است از سازمان غذا و دارو مجوز ندارد و کاملا غیر قانونی است و با توجه به پیگیری های انجام شده مشخص شد این محصول تنها دارای مجوز آرایشی بوده و حق تبلیغات به عنوان یک محصول درمانی را ندارد و ادعای درمانی بودن آن غیر قانونی است.

روابط عمومی رسانه ملی طی جوابیه در این خصوص اعلام کرد: «ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها و اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو نسبت به تبلیغات محصولات بهداشتی بدون مجوز در صدا و سیما، کذب بوده و مجوزهای این محصول نزد اداره کل بازرگانی صدا و سیما موجود است.»

 

واکنش وزارت بهداشت به تبلیغ لوسیون تقویت موی بهاره در صدا و سیما

وزارت بهداشت نیز طی اطلاعیه ای در این خصوص اعلام کرد: «تبلیغ کاذب و اغواگرانه محصول درمان ریزش موی بهاره در صدا و سیما».

در این اطلاعیه آمده است: محصول تقویت موی «ب» که در بخش آگهی‌های بازرگانی برخی شبکه‌های صدا و سیما تبلیغ می‌شود، صرفاً دارای پروانه ساخت از یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده، اما نمی‌تواند با ادعای درمانی تبلیغ شود. این محصول تبلیغی تنها می‌تواند ادعای تقویت مو را مطرح کند اما مطالبی که در تبلیغات آن مبنی بر جلوگیری از ریزش مو و خواص درمانی آن ادعا می‌شود، مصداق تبلیغات کاذب و اغواگرانه کالای سلامت محور بوده و غیرقانونی است.

 

جای خالی نظارت بر تبلیغات صدا و سیما

محمدرضا ظفر قندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در واکنش به این موضوع در نامه‌ای خطاب به شورای نظارت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استعلام محتوای تبلیغات مرتبط با حوزه سلامت مردم در زمینه اقلام دارویی و پزشکی، مواد خوراکی و آشامیدنی از سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در این نامه آمده است:

شورای محترم نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، با توجه به مشاهده مکرر و رو به افزایش انجام تبلیغات غیر صحیح و گمراه‌کننده مرتبط با حوزه سلامت مردم در زمینه اقلام دارویی و پزشکی، موارد خوراکی و آشامیدنی آسیب‌رسان به سلامت مردم در شبکه‌های مختلف رسانه ملی و با توجه به تکلیف قانونی سازمان نظام پزشکی مصرح در ماده ۳ قانون این سازمان (پیوست شماره ۱) در جهت ارزیابی و اعلام‌نظر در مورد صحت محتوای تبلیغات، خواهشمند است اقدام لازم جهت جلوگیری از این روند غیر قانونی و تأکید بر ضرورت استعلام محتوای تبلیغات مذکور از سازمان نظام پزشکی در دستور کار آن شورای محترم قرار گیرد.

 حسام الدین آشنا، نماینده دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما نیز به دنبال این موضوع طی مکاتبه‌ای با غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس این شورا نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری صدا و سیما اعتراض کرده بود.

و از سوی دیگر محمدحسین رنجبران، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در واکنش به اقدام آشنا اعلام کرد: در بودجه به سازمان صدا و سیما اجبار می‌کنند که باید بیش از دو هزار میلیارد تومان در سال را از محل آگهی‌ها درآمد کسب کند بعد نامه می‌زنند که چرا تبلیغات این قدر زیاد است؛ در این شش سال ابتدا به بهانه برجام و بعدش در فراق ازدست دادن آن آنچنان تولید و تولیدکننده را به فراموشی می‌سپارند که هرچه می‌گردیم از تولید کنندگان بزرگ کشور تبلیغ کنیم یا توانایی تبلیغ ندارند یا عطای تولید را به لقایش بخشیده اند.

به گزارش موج، حدود سه سال پیش بود که پخش گسترده تبلیغات محصولی آرایشی بهداشتی (کرم حلزون) در تلویزیون باعث شد مردم به آن اعتماد کرده و محصول تقلبی را با این اعتماد خریداری کنند که هنگامی این موضوع مشخص شد که بازرسین به آن کارخانه رفتند و متوجه شدند در کرم حلزون اثراتی از حلزون نیست و بعد از آن جلوی تبلیغات این محصول گرفته شد و تنها کسانی سرشان را بی کلاه دیدند که این محصول را خریداری کرده بودند. چرا که هم شرکت متخلف سودش را برده بود و هم صدا و سیما پول تبلیغش را گرفته بود. حال بعد از چند سال محصولی که سازمان غذا و دارو اعلام می کند جنبه درمانی ندارد در تلویزیون شروع به تبلیغ می کند و از جنبه درمانی مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد و با توجه به اینکه محلول تقویت موی بهاره حق تبلیغات به عنوان یک محصول درمانی را در صدا و سیما ندارد باید دید چه زمانی جلوی تبلیغ این محصول در رسانه ملی گرفته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مشتری تاراضی بهاره

    سلام
    من خرید کردم واقعا بد بود
    برای من فقط این تجربه بوده یا شمام ازش سودی نبردید.

    • ابراهیم

      من 4 بار استفاده کردم تاثیرش انقدر کم بود که فرقی با قبل نکردم، گفته بودند 2 بار زدی جواب نگرفتی پولت رو پس میدیم اما الان میگند ریشه های موی شما اماده شده و قطع نکن حیفه !
      چطور اجازه میدند به این شکل فعالیت کنند؟

  • مهدی

    من تاحالا سه تا از این محصولات گرفتم
    یکیش همین بهاره
    یکیش نوروزیان
    یکی دیگه اسمش یادم نمیاد همشونم ایرانی بوده
    اما هیچکدوم به من نساخته
    اما یه بار یه محصول خارجی گرفتم عالی بود دیگه پیداش نکردم

  • مهناز

    من استفاده کردم
    موجب افزایش یا بهبود موهام نشد
    اما کلا بهتر شد موهام

  • غلام

    ایناش به کنار. کجاش اغواکنندست؟! آدم یخ میکنه و حالش به هم میخوره. متاسفم برا اونا که با یه ویدیو و نمایش مسخره و مصنوعی و غیرمنطقی باورشون میشه و تازه بدتر زنگ میزنند!

  • محسن

    صدا و سیما حروم خوره؛ چرا اینقدر از محلول بهاره تبلیغ میکنید ... اقا و خانم محترم لطفا قبل از خرید محلول بهاره خوب تحقیق کنید بخدا هیچ تاثیری نداره اینا همش دروغ صدا و سیما دزدو پول پرسته گول تبلیغاتو نخورید ....

    • محمد موسوی

      اصلا یک جنس کاملا تقلبی وبه درد نخوری هست من بهاره گرفتم اصلا تاثیری نداره شرکت قراربود مرجوع بکنه که خبری نشد درضمن هرکس بتونه با پشتیبانی شرکت بهاره تماس بگیره من جایزه میدم به هیچ عنوان جواب نمیدن

  • ناشناس

    سلام جهت سفارش محصولات لوسیون بهاره چگونه میتوانیم درخواست بدهیم . ممنون میشوم راهنماییم کنید

  • داود

    ۲۰۰هزارتومن پولم رو ریختم تو اشغالی .باعث رشد نشد هیچ بدتر موها کمترهم شد و بر خلاف گفته فروشنده در صورت جواب نگرفتن با دادن کارتن خالی مبلغ عودت داده میشه ولی هیچکس پاسخگو نیست.صداوسیما با تبلیغ همچین کالای مسخره ای که رو حساب سازمان صدا سیما من اعتماد کردم.هیچ اعتباری دیگه برام نداره حتی دیگه خبر هاشم گوش نمیدم.اصلا نگاه نمیکنم.

  • رضا

    ا الکی پول میگیرن خودوشون میگن 60روزه زنگ زدم میگم جواب نگرفتم میگن سری دوم استفاده کن..این صداوسیما ازوهابیونم بدترن

  • ناشناس

    سلا م من دو بار استفاده کردم اصلان هیچ تاثیری نکرد الکی هست

  • سلام من دوبار استفاده کردم و هیچ تاثیری نکرد چرا پول ما را نمی دهند خودشان گفتند که اگه دوبار استفاده کردی جواب نداد پولت را بر میگردیم ولی هنوز تا الان ندادند

  • زهرا

    من چند ماه استفاده کردم بهاره رو اصلا تاثیر نداره
    به نظرم وقتی مو ها ریخت درمان نداره بغیر از کاشت من چند ساله میریم دکتر بخدا هیچ تاثیری نداره
    یا کاشت یا کلاه گیس

    • مهران

      خخخ کلاه گیس چی بود

  • ایرج

    ازچندنفر که این محصول روخریدن پرسیدم،خیلی راضی بودن.پس چطورهمه میگن خوب نیست؟؟

    • تینا

      والا من از عطاری میگیرم ۲۵۰۰۰ تومن به نظر من که خوبه در حد اینکه موهام کمتر شوره میزنه و یخورده از ریزش موهام کم شده و اینکه موهامو هم نرم میکنه...

  • نامی

    بسیار کلاهبرداری

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه