English

میرباقری در یک نشست خبری پاسخ داد:

دستمزد عوامل سریال افسانه هزارپایان را پرداخت می کنیم / متخلف جشنواره جام جم حتما معرفی می شود

مرتضی میرباقری گفت: پرداخت نکردن دستمزد عوامل قطعا تخلف است و ما منابعی را تامین کرده ایم تا سیما فیلم این بدهی را به خود افراد پرداخت کند.

دستمزد عوامل سریال افسانه هزارپایان را پرداخت می کنیم / متخلف جشنواره جام جم حتما معرفی می شود

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری موج، مرتضی میرباقری در آخرین نشست خبری سال 1397 خود که در خصوص برنامه های نوروز ۱۳۹۸ برگزار کرده بود، پس از آنکه به اهم فعالیت های معاونت سیمای رسانه ملی و برنامه های نوروز 1398 اشاره کرد پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

دستمزد عوامل سریال افسانه هزارپایان را پرداخت می کنیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج در مورد تهیه کنندگان سریالهای همچون افسانه هزارپایان و بودجه ای که گرفته اند اما به عوامل بدهی دارند و پروژه های جدیدی به آنها داده می شود، گفت: در سال جاری اتفاق ناگواری که در یکی دو سریال صورت گرفته این است که، اعتبارات پروژه بر اساس بودجه مصوب در اختیار تهیه کننده قرار گرفته اما تهیه کننده دستمزد برخی از عوامل که تعدادشان هم زیاد است، در اختیار آنها قرار نداده است.

معاون سیما افزود: بر همین اساس و به رغم پرداخت قبلی، منبعی را فراهم کردیم که حق و حقوق این افراد مجددا از طریق سیما فیلم و به طور مستقیم پرداخت شود. اجتماعاتی که در سیما فیلم انجام شده بود با همین دلیل بود.

تهیه کننده دیوار به دیوار برکنار شد

میرباقری تاکید کرد: این کار تهیه کنندگان حتما یک تخلف است و در تصمیم گیری برای سپردن پروژه های بعدی به آنها لحاظ شده، حتی در برخی موارد همچون تهیه کننده سریال دیوار به دیوار، از تهیه کنندگی برکنار شد.

وی درباره اینکه چرا وقتی تهیه‌کننده دیوار به دیوار از تهیه‌کنندگی سریال کنار گذاشته شد، پس از آن به عنوان تهیه‌کننده مسابقه برنده باش در نظر گرفته شد، هم اعلام کرد: این کار تخلف بود!

نکته جالب توجه این بود که معاون سیما از هر نوع موضع گیری تند و جدی در مورد این تهیه کنندگان متخلف پرهیز کرد!

سکوت معاون سیما در مقابل احتمال دخالت اسپانسر برنده باش در جشنواره جام جم

میرباقری در بخش دیگر درباره حمایت مالی اسپانسرها از تولیدات تلویزیونی گفت: ما در بسیاری موارد به دلیل حضور اسپانسر ضربه خوردیم. خود ما به عنوان اولین شاکی این اتفاقات هستیم. متاسفانه حمایت‌های دولت به لحاظ بودجه بسیار ضعیف است و حتی به نیمی از نیازهای ما پاسخ نمی‌دهد و مقرر کرده‌اند نیازهایمان را از منابع غیردولتی دربیاوریم. درحالی که اگر حداقل منابع مالی در اختیارمان قرار نگیرد دچار مشکل جدی می‌شویم. بر همین اساس اسپانسرها به عنوان بازیگران اصلی میدان، گرفتاری زیادی برای ما ایجاد کرده‌اند و به هر میزان حضور غیرحرفه ای ها بیشتر شود کار غیرحرفه‌ای می‌شود.

وی افزود: اما حمایت دولت از ما در بحث بودجه به قدری نیست که بتوانیم از اسپانسرها بهره نبریم. درباره برنامه برنده باش نیز نگرانی‌هایی داریم اما تا موضوع اثبات نشود نمی‌توان درباره آن سخن گفت.اتفاقی که در جشنواره جام جم رخ داد هم چون یک برنامه وارد مشکل شد، می‌توان حدس زد مشکل از کجاست ولی چون به طور مشخص اعلام نشده ما هم چیزی بیان نمی‌کنیم با این حال اگر پیگیری جدی ما نبود مشکلات بیشتری رخ می‌داد.

متخلف جشنواره جام جم در هر سطحی باشد معرفی می شود

مرتضی میرباقری در پاسخ به سوال دیگری در مورد دستکاری صورت گرفته در آرای مردمی جشنواره جام جم گفت:  جشنواره پنجم را با گستردگی بیشتری نسبت به دوره قبل برگزار کردیم. در این دوره چهار عنوان جدید شامل برنامه های ترکیبی، فضای مجازی، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و بخش دوبلاژ به عناوین قبلی اضافه شد.

وی در مورد دلیل ایجاد بخشی با عنوان انتخاب مردمی تشریح کرد: ما در جلسات خود دیدیم که در طول سال، دو جنس ارزیابی داریم، یکی نظر سنجی ها که مردم به صورت عمومی با برنامه مواجه می شوند و احساسشان را بیان می کردند و دیگر کارشناسی تخصصی که بسیار متفاوت از نظرسنجی مردمی است.

میرباقری افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم همه برنامه های تولیدی خود را به مردم عرضه می کنیم تا بخش فعال مخاطب که نظرشان نه در نظرسنجی ها مشخص می شد نه در آراء تخصصی، به برنامه های مطلوبشان رای دهند.این رای گیری می توانست بوسیله اپلیکیشن و یا USSD ها که جملگی زیر نظر مراکز مخابراتی فعالیت می کنند، انجام شود.

معاون سیما ادامه داد: پس از استقبال خوب مردم و تنها پس از سه ساعت پس از بروز مشکل، خود ما به عنوان اولین کسی که شاید چندین ساعت پیش از دیگران اقدام کرد، نسبت به اختلال پیش آمده اطلاع رسانی کردیم. از آنجایی که گزینه های مختلفی در مقابل خود داشتیم، پس از اطمینان از اختلال و دستکاری بیرونی با پلیس فتا ارتباط گرفتیم تا با متخلفین برخورد جدی کنند.

مرتضی میرباقری تصریح کرد: به ما گفته شد تنها قانون تجارت در این زمینه می تواند نسبت به تخلف و متخلفین قضاوت و نظارت کند. از سوی دیگر، حتی در سال جاری، بانک مرکزی با بروز مشکلاتی در این سیستم، نسبت به احتمال تخلف به وزارت ارتباطات اخطار داده بوده و در خواست بسته شدن مسیر USSD ها  را داده بود که وزیر ارتباطات قول تامین امنیت این فناوری و حفاظت از اطلاعات کاربران را داده بوده است.

این روزها به ما می گویند که رسیدگی به این امور در بخش دیگری از دولت صورت می گیرد، که برای ما تفاوت آنچنانی نمی کند و ما دولت را یکپارچه می بینیم. بر همین اساس منتظریم تا هر بخشی که مسئول است نتایج را به ما اعلام کنند و ما بدون هیچ مصلحت اندیشی، این تخلف در هر سطحی که صورت گرفته باشد را اعلام خواهیم کرد.

حضور هر مجری تنها در یک شبکه

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عدم حضور برخی مجریان در تلویزیون و داشتن چند برنامه توسط یک مجری نیز تصریح کرد: امسال قرار است شبکه سه میزبان حضور برگزیدگان برنامه عصر جدید باشد بر همین اساس، مجری برنامه تحویل سال نو هم احسان علیخانی است، جدای از آن این مجری چند سالی است که اجرای برنامه سال تحویل را به عهده دارد.

معاون سیما سپس به قانون ممنوعیت فعالیت یک مجری در چند شبکه پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در این زمینه شاهد تخلفاتی بودیم، اخیرا دستوری مبنی بر بازگشت و فعالیت مجریان در شبکه اصلی خودشان را صادر کرده ایم که بر همین اساس مجریانی همچون آقای محمد دلاوری که در چند شبکه بود و باید فقط در یک شبکه حضور پیدا کند.

میرباقری تصریح کرد: اصل بر این است که مجریان خاص هر شبکه، در شبکه خود برنامه اجرا کنند و اگر قرار شد از شبکه‌ای به شبکه دیگر بروند باید با اجازه آن شبکه این کار صورت بگیرد.

برنامه های بیشتر با محوریت چهره مردمی در سال بعد

معاون سیما درباره نحوه رای گیری چهره‌های مردمی در برنامه فرمول یک و حضور منتخبان آن در برنامه سال تحویل شبکه یک نیز توضیح داد: چهار ماه پیش دوستان شبکه یک طرح خود را اعلام کردند. مهمترین مساله در این خصوص تعریف دقیق مصادیق چهره مردمی بود، این چهره‌ها افرادی بودند که هر یک واقعه‌ مردمی را رقم زدند و مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفتند. بعد تیم داوری انتخاب شد و اقبال عمومی هم تا کنون بسیار خوب بوده است. بنابراین ما مصمم شده ایم که در سال آینده برنامه‌های بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

دورهمی و خندوانه در نوروز 98

مرتضی میرباقری در مورد نحوه حضور دو برنامه پربیننده دورهمی مهران مدیری و خندوانه رامبد جوان در کنداکتور برنامه های نوروزی هم توضیح داد: در ایام نوروز،  دو شب فصل جدید برنامه دورهمی و پنج شب خندوانه  روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. پس از آن برنامه خندوانه به یک استراحت می رود و پس از محرم و صفر سال آینده فصل جدید آن پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج در مورد خداحافظی مهران مدیری از تلویزیون گفت: از این رفت و آمدها و خداحافظی ها در این حوزه زیاد است!

معاون سیما در مورد گپی برداری از برنامه های خارجی و تکرار این قضیه در برنامه های پربیننده گفت: از نظر ما کپی شکلی مادامی که محتوای مورد نیاز و منطبق با ارزش های جامعه ما در آن وجود داشته باشد، هیچ اشکالی ندارد و اصولا این برنامه ها را کپی نمی دانیم. به عنوان مثال دورهمی آقای مدیری کاملا خلاقانه تولید می شود و ایشان به معضلات اجتماعی جامعه ما می پردازند.

چند صد میلیارد تومان هزینه دو سریال الف ویژه سلمان و موسی

معاون سیما در مورد ادامه تولید سریالهای الف ویژه و فاخر دیگر تلویزیون گفت: ما اگر بخواهیم به تولید آثار الف ویژه بپردازیم به دلیل کمبود بودجه، دیگر توان اداره معاونت سما را نخواهیم داشت بنابراین تصمیم گرفته ایم که بدون اسپانسر قطعی، تا سالهای آتی به تولید سریالهای الف ویژه ای به جز دو سریال موسی و سلمان نپردازیم و از کارگاه ها و دستاوردهای این دو سریال برای تولید آثار فاخر که کم هزینه تر و با دقت کمتری نسبت به سریال های الف ویژه تولید می شوند بپردازیم.

صیاد شیرازی با مشارکت ارتش تولید می شود

در میان طرح هایی برای سریالهای فاخر، سریال شهید باکری و شهید همت را داریمهمچنین برای دوره تاریخی بعد از شهادت امام رضا (ع) تا غیبت حضرت مهدی (عج) سریالی را طراحی کرده‌ایم که به حوادث آن مقطع تاریخی می‌پردازد. چند سریال دیگر نیز مشارکتی است، نظیر سریال شهید صیاد شیرازی که ارتش اعلام حمایت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه