English

در نشست خبری خندوانه مطرح شد

نظارت بر خندوانه وجود دارد/خط قرمز ها را جامعه مشخص می کند

نشست خبری برنامه خندوانه با حضور رامبد جوان و سیدعلی احمدی در روز یکشنبه 4 شهریور، در استودیو خندوانه برگزار شد.

نظارت بر خندوانه وجود دارد/خط قرمز ها را جامعه مشخص می کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، نشست خبری خندوانه با حضور رامبد جوان و سیدعلی احمدی در روز یکشنبه 4 شهریور، در استودیو خندوانه برگزار شد.

رامبد جوان در پاسخ به این سوال که در بحث نظارت بر خندوانه صدا و سیما تا چه حد دست شما را باز گذاشته است پاسخ داد: یک نظارت وجود دارد. تعریف شبکه ها نسبت به هم متفاوت است و هر یک وظایف خودشان را دارند اول اینکه شبکه نسیم شبکه خنده و نشاط است. دومین مسئله این است که برنامه خندوانه برنامه کمدی و شادی است و به یک گرامری رسیده تا بتواند شوخی هایی انجام دهد و سوم اینکه بچه ها مکانیزم تلویزیون را نمی‌شناسند و اکثرا در فضاهای مجازی کار کرده اند.

احمدی در مورد شوخی های استندآپ گفت: یک سری از خط قرمزها را جامعه مشخص می کند. شما اهالی رسانه هستید که می توانید یک سری از شوخی ها را خوب و یک سری را بد جلوه دهید. ما بر روی نقد های دو یا سه رسانه مشخص در اتاق فکرمان بررسی هایی انجام می دهیم. قطعا در همه برنامه ها نظارت وجود دارد و ما با مدیران شبکه گفت و گوهای دوستانه و سازنده ای داریم.

رامبد جوان درباره اینکه چرا فصل 5 خندوانه حاشیه دار شده است گفت: من فکر می‌کنم مردم نسبت به همه چیز بدبین شده اند. شاید من خوشم نیاید که یک تیم بتوانند خوب کار کنند. قطعا برای عده ای می تواند حسادت آور باشد.

در ادامه جوان درباره حاشیه گرفتن پول از سپاه توضیح داد و خاطر نشان کرد: مگر خندوانه پول ندارد که از سپاه بگیرد؟ اکثر خبرهای فضای مجازی یک برگ سند واقعی در پس خود ندارد با این حال فضای مجازی یک قدرت زیاد و بی قاعده دارد. رسانه ها نباید به این گونه از موضوعات بپردازند.

وی ادامه داد:در حوزه رسانه سخت گیری های مالی وجود دارد ما پیشنهاد قیمت می دهیم و این موضوع مانند همه اتفاقات پیمانی بررسی می‌شود ما یک پیمانکار فرهنگی محسوب می‌شویم و در پایان به این نکته اشاره  می شود که تا چه حد به تعهداتمان پایبند بوده ایم. ما اصولا همه هزینه و درآمدمان در حرفه مان است و در همین راه خرج می شود. از بودجه خودمان و از طریق گرفتن شریک یا اسپانسر برنامه و فیلم می سازیم.

جوان درباره اسپانسرینگ توضیح داد:اسپانسرها وارد تلویزیون می شوند و با امضای مدیر شبکه قرار داد می بندند و شورای نرخ گذاری می کند و هزینه ها را به خزانه می‌ریزند و ما یک برآوردی داریم و قراردادی با ما بسته می شود و بین ما و اسپانسر خارج از تلویزیون اتفاقی رخ نمی دهد.

رامبد جوان در ارتباط با پولی که از آپ دریافت کرده است توضیح داد: آپ بیرون از خندوانه است و من با آن کار می کنم. من 10 سال شرکت تبلیغاتی داشتم و می‌توانم شخصا تبلیغات برای خودم بگیرم و اسپانسر بیاورم.

همچنین احمدی درباره شرایط مالی و دستمزدها عنوان کرد: گفتن دستمزد و درآمد شرایطی دارد که به طور مثال قاضی باشید و یا خواستگاری آمده باشیم و شما درآمد را بپرسید وگرنه در جایگاه رسانه نمی‌توانید این سوال را بپرسید.

جوان در ادامه افزود: ما با تلویزیون در شرایط سخت مالی هستیم ولی ما حرفی نزدیم و بسیاری از زمان‌ها از .جیب خودمان خرج کرده‌ایم و منتظر بازگشت پول از سمت تلویزیون نبوده‌ایم  

جوان درباره زمان پایان فصل جدید خندوانه گفت:برنامه خندوانه تا عید بر روی آنتن است. خندوانه یک تعریف مشخص دارد و همه اجزا تشکیل دهنده آن وجود دارد به طبع چیزهای جدیدی به آن اضافه می شود. ما در داخل استودیو برای مهمانان مسابقه ای برگزار کردیم که هر کدام شماره ای دارند و هر کس که  شماره آن خوانده می شود مانند مهمانان داخل بیاید و روی صندلی بنشیند و با آنها در مورد مسائل مختلف صحبت شود همچنین برنامه جدید ما مسابقه ادا بازی و برگزاری جشنواره تئاتر کمدی است که باید با کارگردانان تئاترصحبت شود تا بتوانیم پروژه هایی را جذب کنیم.

جوان در رابطه با ادامه برنامه خندوانه پاسخ داد: تا زمانی که مردم برنامه خندوانه را بخواهند و ببینند و تیمی وجود داشته باشد ادامه می دهیم و تلاش می کنیم کارهای جدیدی را انجام دهیم.

وی ادامه داد:یکی از کارهایی که انجام داده ایم، پیدایش برنامه قاچ بود که تجربه جالب و خوبی بود و هم زمان که برنامه خندوانه را می ساختیم برنامه قاچ را هم می ساختیم ما با برنامه قاچ کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم قاچ تازگی می آورد.

عده ای معتقد هستند که رامبد جوان از آنتن تلویزیون استفاده شخصی می کند جوان خاطر نشان کرد: همچین نظری را قبول ندارم، خندوانه فضا و امکان زیادی را برای همه ایجاد کرده است که من در حد کم استفاده از آنتن تلویزیون را حق و سهم خودم می بینم. ما به فکر این هستیم تا برنامه ریزی صورت گیرد که خودمان کمتر دیده شویم به این منظور از آقای احسان کرمی به عنوان مجری خنداننده شو استفاده کردیم. اما مسئله این است که مردم عادت کرده اند خندوانه را با رامبد ببینند.

احمدی در ادامه بحث افزود: خندوانه همیشه این امکان را به همه مهمانان خود داده است که راجع به خودشان و کارهایشان و حتی حواشی و انتقادهایی که از آنها می شود صحبت کنند و چون نسبت حضور آقای جوان در خندوانه بیشتر است پس یبشتر می تواند از آنتن تلویزیون استفاده کند.

رامبد جوان درباره این که جناب خان در فصل 5 خندوانه نسبت به فصل های دیگر از نظر کمی افت کرده است پاسخ داد: جناب خان به همین اندازه بوده و هست ما در این فصل 3 روز در هفته برنامه داریم و سعی می کنیم حداقل یک شب از حضور جناب خان استفاده کنیم.

وی ادامه داد:جناب خان حتما باید یک ماجرای جالب در پس خود داشته باشد و نمی تواند بدون برنامه در خندوانه حضور داشته باشد خصوصا در خنداننده شو که وقت بسیار فشرده است و فرصت برای حضور جناب خان نیست.

سید علی احمدی تهیه کننده خندوانه در مورد این که ذات استندآپ می تواند به همه چیز ربط داشته باشد که در تلویزیون پخش م یشود و سانسور هم دارد و خط قرمزهایی را رد کرده است پاسخ داد: وقتی سطح اهمیت یک برنامه بالا می رود نظارت کلی بر آن هم وجود دارد ما نمی توانیم موضوع و متنی را انتخاب کنیم که مناسب پخش در تلویزیون نیست.

رامبد جوان در مورد متن های خندوانه که نیاز به قوت بیشتری دارند و استندآپ کمدی ها خط قرمز جامعه را تغییر داده است خاطر نشان کرد: قطعا خط قرمزها را رد کرده است و در سال های گذشته چنین برنامه ای در تلویزیون وجود نداشته است. استند آپ کمدی یک پدیده جدید است و همه ما باید حوصله کنیم تا به نتیجه برسد.همه بچه های استندآپ، جوان و کم تجربه هستند.

وی ادامه داد:در استند آپ، بچه ها ایده هایی ارائه می دهند و تیم نویسندگان خندوانه و نویسندگان کمدی که اصولا تعداد آن ها کم است به بچه ها کمک  می کنند و ما هم نظراتمان را اعلام می‌کنیم.

جوان افزود:این اتفاق خوشایندی است که در استندآپ کمدی و مسابقه ادا بازی به وجود آمده، اگرچه ما از آن ها درآمدی کسب نکرده ایم و ما به این بچه ها دستمزد هم می دهیم. بسیاری از بچه ها از شهرستان ها به این برنامه آمدند و ما برای آن ها اقامتگاه تدارک دیدیم و غذا و میوه و خدمات برای آن ها در نظر گرفتیم و به آنها اهمیت دادیم و خیلی از آنها الان مشغول بازی در سریال یا تئاتر و یا استندآپ کمدی در مراسم ها هستند.

رامبد جوان در پاسخ به سوال تشویق های مخاطبان در استدیو به چه صورت است پاسخ داد: ما به تماشاچیان می گوییم هر جا دلشان می خواهد دست بزنند بخندند،جیغ بزنند، همه بچه ها به دلیل بی تجربگی آسیب پذیر هستند. اصولا تماشاچیان اگر به شوخی که یک کمدین در نظر گرفته است نخندند کمدین ها دست پاچه می شوند و تعادلشان را از دست می‌دهند.

همچنین رامبد جوان در پاسخ به این سوال که در مرحله اول خنداننده شو کسانی که افراد بیشتری را داشتند احتمال برنده شدنشان بیشتر بود افزود: ما ابزاری برای رای دادن مردم نیاز داشتیم، مکانیزم فضای مجازی وجود دارد، بعضی ها اصلا در صفحه مجازی حضور نداشتند ولی عده ای در فضای مجازی بیش از 500 600 هزار فالور داشتند اما عموما رفتار و رای مردم نه جنسیتی و نه مبتنی بر فالور است و فقط به نوع برگزاری استندآپ مرتبط است.

وی همچنین درباره شوخی های خنداننده شو گفت: ما در بحث شوخی با مشاغل و لهجه ها و قومیت ها دستمان بسته است وسعی کردیم احترام آن ها را به شدت حفظ کنیم. بیشتر بچه ها به شوخی با عمه و دایی و پدر خود پرداخته اند و این شوخی ها هزینه های شادی است.

جوان ادامه داد:بیشترین شوخی در خندوانه با شخص من انجام شده است. ما باید بتوانیم با هر کس شوخی کنیم و شوخی و توهین در کنارهم نیست و این دو کاملا با هم متفاوت هستند. ما باید ظرفیت هایمان را بالا ببریم.

احمدی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسشی درباره ۱۸+ بودن برخی از شوخی‌های خندوانه بیان کرد: عنوان مثبت ۱۸ زیادی است، نمی‌دانم کجای خندوانه را مثبت ۱۸ می‌گویید. ما همه شوخی‌ها را قابل دفاع می‌دانیم و درباره همه می‌توانیم بحث کنیم. یکی از رسانه‌ها هر روز درباره خنداننده‌شو مطلب منفی می‌زد. به نظرم اگر نشست‌هایی برگزار شود و در آن‌ها به تعریف کمدی برسیم می‌توان به برخی از این شوخی‌ها پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • .....

    لطفا اگه میشه در منتخب های خندوانه اون قسمت های که بازیکن های تیم ملی حضور داشتن رو پخش کنین

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی