English

آخرین خبرها از جشنواره جام جم

معاون سیما جشنواره تلویزیونی جام جم را فرصتی برای انعکاس دستاوردهای بزرگ و عینی کردن آمار بالای مخاطبان تلویزیون برشمرد.

آخرین خبرها از جشنواره جام جم

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی میرباقری معاون سیما در دومین جلسه شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم ضمن قدردانی از تلاش های عوامل اجرایی جشنواره، گفت: موجه ترین افراد برای قضاوت، هدایت و سیاست گذاری جشنواره انتخاب شده اند و مقدمات کار را هوشمندانه برنامه ریزی کرده و پیش برده اند.

رییس جشنواره تلویزیونی جام جم افزود: بیش از 80 درصد مردم ایران، در روز بیش از 200 دقیقه از وقت خود را به تماشای شبکه های تلویزیون اختصاص می دهند و رسانه ملی بیشترین تاثیر را در افکار عمومی دارد و عینی کردن این آمار از اصلی ترین ماموریت دست اندرکاران این جشنواره است.

دکتر میرباقری با اشاره به اینکه در هیچ جای کشور این حجم محصولات رسانه ای و با چنین کیفیت و اثرگذاری ای تولید نمی شود، تصریح کرد: کمیسیون ها و به خصوص بخش مردمی جشنواره بهترین فرصت برای انعکاس تنوع و تکثر تولیدات تلویزیونی و آگاه سازی مردم است.

معاون سیما تاکید کرد: با بهره گیری از نظرات اعضای شورای سیاست گذاری باید تدارک لازم برای برپایی مراسم اختتامیه با شکوه صورت بگیرد و در نهایت معرفی برگزیدگان باید منجر به تاثیر مطلوب در رشد کیفی آثار هنری و تلویزیونی شود.

در ابتدای این نشست دکتر مسعود احمدی افزادی دبیر جشنواره گزارش کاملی از روند برگزاری کمیسیون ها و آغاز داوری آثار رسیده به جشنواره ارائه داد و گفت: از هم اکنون برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم بخش مردمی و اختتامیه جذاب و غیر مطول در حال انجام است.

همچنین رضا پورحسین قائم مقام سیما و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره گفت: انگیزه شرکت کنندگان با انگیزه بینندگان جشنواره در خانه متفاوت است و باید با تدابیری جذابیت تماشای مراسم اختتامیه را دو چندان کرد.

وی ادامه داد: جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی مردم و مخاطبان با حجم کار فکری و لجستیکی تولیدات ویژه در تلویزیون است که گاهی تا 5 سال زمان می برد.

علی اصغر پورمحمدی عضو شورای سیاست گذاری جشنواره گفت: داوری آثار کار پیچیده ای است و ظرافت خاص خود را دارد و باید در انتخاب افراد شایسته دقت کافی شود.

مهدی فرجی دیگر عضو شورای سیاست گذاری جشنواره ضمن اشاره به پیش بینی های لازم برای بهتر برگزار شدن اختتامیه، بیان داشت: از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم برای مراسم اختتامیه، قدرانی از پیشکسوتان و پخش تلویزیونی مراسم را با استفاده از طرح های نوآورانه پیش بینی کرد.

مرتضی رزاق کریمی مستند ساز و از اعضای شورای سیاست گذاری با بیان اینکه سعی شود برای اختتامیه طراحی خاصی مدنظر باشد عنوان کرد: تمامی شرکت کنندگان و کسانی که تولیدات آنها در جشنواره حضور پیدا کرده است برای ما مهم هستند و از فرصت جشنواره باید برای انسجام و وفاق بیشتر بهره برد.

امیر سحر خیز انیماتور و عضو شورای سیاست گذاری نیز گفت: ما در بخش پویانمایی پیشرفت قابل توجهی در این چهار دهه داشته ایم و مردم علاقه زیادی به انیمیشن های ایرانی پیدا کرده اند. وی افزود: داوری 45 اثر پویانمایی فاخر حاکی از سطح کیفی جشنواره است.

گفتنی است، اختتامیه پنجمین جشنواره جام جم، هفتم اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه