English

استقبال مردم از فیلم ۲۳ نفر / ۹۵ درصد حقایق در این فیلم بازگو شد

تنها فیلم دفاع ‌مقدسی جشنواره‌ی فجر امسال با پرداختن به شخصی به تصویر درمی‌آید که عراقی‌ها او را جاسوس می‌دانستند و ایرانی‌ها فرشته نجات؛ کسی که با ایفای نقش واقعی خودش در این فیلم حضور دارد.

استقبال مردم از فیلم 23 نفر / 95 درصد حقایق در این فیلم بازگو شد

به گزارش خبرگزاری موج، 23 نفر ، گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی بودند که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند و اکثراً از تیپ ثارالله کرمان اعزام شده بودند و در اردیبهشت ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات بیت‌المقدس در مناطق مختلف جبهه اسیر شدند. امسال در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر فیلم ۲۳ نفر به کارگردانی مهدی جعفری در این رابطه اکران می شود.

۲۳ نفر  مهرماه ۱۳۹۷، با حضور سردار قاسم سلیمانی کلید خورد تا ماجرای گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمده بودند به تصویر کشیده شود.

مهدی جعفری پیش از این مستند ۲۳ نفر و آن یک نفر  را تولید کرده بود که جزو اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود اما در این فیلم سینمایی علاوه بر روایت اتفاق مربوط به این ۲۳ نوجوان، به «ملا صالح» که با نفوذ درمیان عراقی‌ها به این نوجوانان و نیز برخی دیگر از اسیران ایرانی در زندان‌های عراق کمک کرده بود پرداخته شده است.

فیلم سینمایی 23 نفر تا این لحظه در میان 6 فیلم برتر از نگاه مردم در جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

در اکران شب گذشته این فیلم که با حضور رزمندگان صورت گرفت، برخی از شاهدان این روایت اذعان کردند 95 درصد حقایق در این فیلم نمایش داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه