English

حاشیه های هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛

حرف های سفارشی سازی که مجوز نداشت! / یک نشست خبری با حضور ۴۶ ستاره

هفتمین روز جشنواره پرشورترین نشست خبری این دوره را تجربه کرد.

حرف های سفارشی سازی که مجوز نداشت! /  یک نشست خبری با حضور 46 ستاره

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در هفتمین روز از سی و هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه چهار فیلم به نمایش در آمد.

مسیر VIP  سالن نشست رسانه ای فیلم ها

 اولین حاشیه این روز تغییر دکور سالن برگزاری جلسات نشست رسانه ای آثار بود. در واقع به نظر می رسد با ازدحامی که در روزهای اخیر به خاطر چند فیلم مهم جشنواره، در کاخ جشنواره پیش آمده بودبرگزار کنندگان تصمیم گرفتند تا با نصب پارتیشن مسیر ورود و خروج عوامل فیلم و مهمانان فیلم را در این سالن متمایز کنند. گرچه این کار تسهیل کننده رفت و آمد مهمانان شد اما کار را برای خبرنگاران بسیار سخت کرد چرا که بر خلاف روال معمول روزهای ابتدایی این جلسات، خبرنگران در دسترسی راحت به هنرمندان بسیار محدود شدند.

باز هم مستندی جذاب اما کم مخاطب

اولین فیلم اکران شده در هفتمین روز، مستند نتهای مسی یک رویا ساخته رضا فرهمند بود که نسبت به آثار داستانی مخاطب کمتری داشت اما تحسین اهالی رسانه را برانگیخت.

شلوغ ترین نشست رسانه ای این روزها

دومین فیلم روز هفتم، فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است! از آثار باشگاه فیلم حوزه هنری و با نویسندگی و کارگردانی رضا زهتابچیان بود. جدای از اینکه که حاشیه های زمان تولید و حضور این فیلم در جشنواره فجر، توجه اهالی رسانه ها را جلب کرده بود، نام خاص آن و همینطور اندک اطلاعاتی که در مورد آن منتشر شده بود، نوید مواجهه با یک فیلم به شدت سیاسی را می داد. همین مسائل باعث شده بود که شاید شلوغ ترین نشست رسانه ای این دوره برای این فیلم رقم خورد.

 

حاشیه های هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

همه بودند به جز ...

اما غایبان بزرگ این نشست امیر آقایی و حسین پاکدل بودند. دو بازیگری که در این فیلم حضور کوتاه اما بسیار تاثیر گذار داشتند. البته حسین پاکدل در ابتدای اکران فیلم و در مراسم فوتوکال حضور داشت اما به نشست نیامد.

حاشیه های هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

نمایش تخته حوضی مجری و کارگردان

از جمله حواشی این نشست تعامل کارگردان و مجری برنامه با یکدیگر بود. رضا زهتابچیان با رفتار غیر معمول، با لحنی کشدار سخن می گفت و برگه سوالات را از دست مجری می گرفت و دوباره بازخوانی می کرد و با حالتی نمایشی، بر روی برخی اصطلاحات و کلمات مکث می کرد. گاهی به خواندن شعر روی می اورد حتی در جایی کمی هم آواز خواند! گرچه وی تاکید می کرد که نمی خواهد بیش از فرصتش صحبت کند اما برایش اهمیت دارد که چه می خواند و چه پاسخ می دهد. این رفتار کارگردان اهالی رسانه را تا حدی عصبی کرده بود و حس دست انداخته شدن را به آنها القا می کرد.

از طرفی مجری این نشست، منصور ضابطیان هم که به نظر می آمد او هم از این رفتار کلافه شده و یا کارگردان را جدی نمی گیرد،با دیدن این نوع رفتار کارگردان، اداره جلسه را از حالت رسمی خارج کرده بود و این دو هر از گاهی با هم در رفتاری که به نمایش های روحوضی شبیه بود به دیالوگ می پرداختند.

در لحظه ای از این نشست رضا زهتابیان خود را همزاد ابراهیم حاتمی کیا و هم سلیقه با او دانست . از طرفی این کارگردان اداع کرد که نام منصور ضابطیان که از چهره های شناخته شده است را نمی شناسد!

حاشیه های هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

کارگردان در باغ نبود!

در بخش دیگری از این نشست، هنگامی که منصور ضابطیان پس از شنیدن سخنان محمدرضا شفاه ، تهیه کننده فیلم، به سمت رضا زهتابچیان برگشت تا سوالی که از او شده بود را برایش قرائت کند، دید که این کارگردان بدون توجه به آنچه در جلسه در جریان است مشغول گپ و گفت با دو بازیگر کناریش است که موجب تلخند حضار شد.

رفتار این کارگردان به قدری دور از تصور بود که یکی از خبرنگاران، در اینکه او نویسنده و سازنده این فیلم باشد را زیر سوال برد که البته با واکنش تهیه کننده و مهدی زمین‌پرداز بازیگر نقش اول فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است  را در پی داشت. این بازیگر گفت: از رفتار رضا متعجب و دلخور نشوید. هیچ توهین و یا سرکار گذاشتنی در کار نیست. این خود خود اوست و ما هم سر صحنه و در زمان فیلم برداری همین مشکل را داشتیم.

سفارشی سازی که مجوز نداشت!

اما رضا زهتابچیان که رفتارش یادآور عملکرد بازیگر فیلم شعله ور حمید نعمت الله در نشست رسانه ای سال گذشته بود،در بزنگاه ها نه تنها با حواسی جمع بلکه با تکیه بر اطلاعات زیاد موضع گیری کرده و پاسخ می داد.

از دیگر حاشیه های این نشست خبری، پرسشی با درج عنوان کارگردان سفارشی ساز بود، که نه تنها واکنش کارگردان را به همراه داشت بلکه دستیار کارگردان به آن پاسخ گفت و تصریح کرد: کسی تا این فیلم ساخته نشده بود به آن توجهی نمی کرد. ما حتی به دلیل نداشتن مجوز نیروی انتظامی برای فیلمبرداری در سطح شهر مجبور به تصویر برداری در شهرک سینمایی شدیم که باعث شد ما در لوکیشنی متغلق به سال 1357 صحنه های سال 1397 را بگیریم.حتی از کوچکتریبن امکانات ما بی بهره بودیم.

وی در ادامه از حذف یک سکانس به درخواست نیروی انتظامی که مربوط به دستگیری سرهنگی که از متهم به دلیل عدم اطلاع از اصل ماجرا عذر خواهی می کرد، سخن گفت و اظهار داشت: حتی از ما خواستند صحنه ای که پلیس را مردمی تر نشان می دهد را از فیلم حذف کنیم. با این اوصاف چگونه ما سفارشی ساز بوده ایم؟

در انتها هم، عکس یادگاری عوامل این فیلم با کارگردانی فیلم اولی که به سرعت خود را در کانون توجه اهالی رسانه قرار داد با درخواست عکاسان حاضر به نوعی تداعی کننده همین اتفاق بود.

حاشیه های هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

ضمن اینکه ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره یکی از حاضران ردیف وی آی پی این نشست بود، پیام فضلی نژاد هم از حاضران در این جلسه حضور داشت؛ همانگونه که محمدرضا شهیدی فر هم در این روز در نشست ها، حضور پررنگی داشت.

حاشیه های هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

22 نفر حاضر بودند و یکی ناظر!

سومین اکران هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت یا همان سینمای رسانه ها اختصاص داشت به فیلم مهم 23 نفر ساخته مهدی جعفری ، که مهمانان ویژه ای داشت.

این نشست میزبان مهمانان ویژه ای یعنی سوژه های واقعی داستان فیلم سینمایی 23 نفر بود. 23 نفری که در نوجوانی به اسارت گرفته شده بودند و پس از پایان جنگ به همراه سایر اسارای آزاد شده به میهن بازگشته بودند و بعد از همه این ساله همه در جشنواره فیلم فجر و برای تماشای فیلمی در مورد خودشان حاضر شده بودند، به جز یکی که در سالهای پیش از دنیا رفته بود از فراز آسمان ناظر این رویداد هنری بود.

حاشیه های هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

46 ستاره در یک نشست خبری

 در حالی که فیلم 23 نفر فاقد بازیگر نقش اول داشت، اما 46 ستاره در نشست خود به همراه داشت. مهمترین حاشیه این نشست تشویق پی در پی بیست و دو آزاده واقعی موضوع داستان فیلم و بیست و سه نابازیگر نوجوان فیلم 23 نفر توسط اهالی رسانه بود و عکس های یادگاری متعد و از زوایای مختلف ازایشان. به خوبی پیدا بود که همه از بچه های قبل انقلاب تا دهه هفتادی های حاضر در این جلسه قهرمانان غیور وطن را دوست دارند و از تماشایشان لذت می برند.

اما ملاصالح واقعی که ماجرایش در این فیلم به همراه داستان 23 نفر روایت شد و در دوران اسارت هم سلولی آنها بود هم، به این نشست آمد که او هم مورد تشویق بسیار حضار قرار گرفت.

بهنوش بختیاری هم که به عنوان مهمان در محل پردیس ملت به تماشای فیلم 23 نفر نشسته بود، با تحسین بسیار از این فیلم خود را به نشست رسانه ای آن هم رساند تا عوامل و مهمان این فیلم را از نزدیک ببیند. این هنرمند بازیگر در همه این سالها ارادت خود به رزمندگان دفاع مقدس را اعلام کرده است.

گیر پالتو شتری به روشن فکر نماها

پایان بخش اکران های روز هفتم جشنواره فجر در سینمای رسانه فیلم سینمایی کمدی پالتو شتری بود. فیلمی که نظر اهالی رسانه را جلب نکرد چرا که بسیار مناسب گیشه به نظر می آمد. البته در این فیلم به روشفکر نماهای اداباز پرداخته شده و سطحی بودن آنها را به رخ کشیده است. این فیلم در پایان روز که مملو از آثار جدی، سیاسی و ارزشی بود نامناسب به نظر آمد.

نکته جالب نشست این فیلم حضور شاهرخ فروتنیان و افسانه چهره‌آزاد زوج هنری که هر دو در فیلم پالتو شتری هم بازی داشتند.

لیندا کیانی رنگ عوض کرد

لیندا کیانی هم که بر حسب اتفاق در این روز دو فیلمش به نمایش گذاشته شده بود. در فاصله برگزاری دو نشست اقدام به تعویض پوشش و آرایش خود کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه