English

در نشست رسانه ای بیست و سه نفر عنوان شد:

ادعای مالکیت مادی علیرضا رئیسیان برای بیست و سه نفر رد شد

نشست خبری فیلم سینمایی بیست و سه نفر 16 بهمن ماه در ششمین روز از برپایی جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد.

ادعای مالکیت مادی علیرضا رئیسیان برای بیست و سه نفر رد شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم سینمایی بیست و سه نفر با حضور مهدی جعفری کارگردان، مجتبی فرآورده تهیه کننده، آلبو عبادی بازیگر، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و دیگر عوامل فیلم با اجرای منصور ضابطیان در پردیس ملت سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی بیست‌وسه نفر در ابتدای نشست، ایده اولیه این فیلم سینمایی را به ساخت مستندی با همین موضوع در حدود 13 سال پیش ارجاع داد و گفت: این مستند را با همین نام ساختم و رفاقتی بین من و این 23 نفر شکل گرفت و تصمیم گرفتم حتما فیلم سینمایی آن را نیز بسازم.

وی در پاسخ به اینکه با چه معیاری بازیگران نوجوان فیلم را انتخاب کرده است، اعلام کرد که پروسه انتخاب این بازیگران یک ماه و نیم به طول انجامیده است و هر کدام از آنها نیز مدتی زمان نیاز داشتند که بازی شان یکسان شود.

این فیلمبردار و کارگردان افزود: این 23 نفر در واقعیت از شهرستان‌های مختلف بودند و خواسته و ناخواسته آنها را سمبل ایران کرده بود.

مهدی جعفری با اشاره به عنصر شباهت کاراکترها به نمونه واقعی شان گفت: فاکتور دوم ما در انتخاب شباهت بود، اما نکته مهم این است که با اجازه این 23 نفر از اسامی واقعی آنها در فیلم استفاده نکردیم.

مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم سینمایی بیست ‌و سه نفر نیز درباره ابهام در نقش علیرضا رئیسیان در مالکیت مادی این فیلم توضیح داد: علیرضا رئیسیان تهیه کننده فیلم مستند 23 نفر بود و ادعای حقوق مالکیت مادی فیلم را کرده بود که پس از بررسی مراجع ذیربط، تنها به او مالکیت معنوی فیلم مستند را دادند.

وی درباره طرح بحث ملی و دینی در فیلم بیان کرد: در حوزه دین، حب الوطن من الایمان است و ما به سیرت فیلم کار داریم نه صورت آن. آنچه ما به آن فکر می‌کردیم روح دینی فیلم است که باید به نسل جدید انتقال داده شود و در فیلم نیز نمود دارد.

فرآورده در پایان درباره زمان اکران بیست‌وسه نفر، به مخاطب این فیلم که نوجوانان و جوانان هستند اشاره کرد و افزود: باید شرایطی فراهم کنیم تا نوجوانان و جوانان این فیلم را ببینند و به همین دلیل تصمیم داریم زمان اکران عمومی آن عید فطر یا پاییز باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی