English

در نشست رسانه ای دیدن این فیلم جرم است عنوان شد:

ماجرای شباهت کارگردان به حاتمی کیا/ خط قرمزها باعث ممیزی‌های فیلم شد

در نشست خبری فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است! درباره خط قرمزهایی که باعث شد تعدادی از سکانس های فلیم حذف شوند، سخن گفته شد.

ماجرای شباهت کارگردان به حاتمی کیا/ خط قرمزها باعث ممیزی‌های فیلم شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است!  سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه در هفتمین روز از برپایی جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با حضور رضا زهتابچیان کارگردان، محمدرضا شفاه تهیه کننده، لیندا کیانی، حمیدرضا پگاه و مهدی زمین پرداز بازیگران فیلم و با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد.

محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است، درباره مراحل دریافت پروانه ساخت برای فیلمنامه گفت: چندین بار تصمیم به ساخت این فیلم گرفتیم اما در همان مراحل اولیه متوقف شد. اسفندماه سال گذشته به صورت جدی با باشگاه فیلم سوره صحبت کردیم تا آن را بسازیم و می دانستیم که در مسیر ساخت، با موانع زیادی روبرو هستیم، اما در نهایت مجوز ساخت به نام سازمان سینمایی حوزه هنری با احتیاط های بسیار اخذ شد.

رضا زهتابچیان نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است، که در این نشست بارها سوژه خنده خبرنگاران شد و حتی در جایی اعلام کرد، منصور ضابطیان را نمی شناسد! درباره نام فیلم با انتقاد از ممیزی هایی که نسبت به این فیلم روا داشته شده است، گفت: عنوان فیلم، یکی از دیالوگ های شخصیت امیر در فیلم بود که البته این سکانس حذف شد و دیگر نتوانستیم آن سکانس را کامل بگیریم.

وی در ادامه نسبت به سختی هایی که برای ساخت فیلم داشته اشاره کرد و افزود: هیچ یک از ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی برای ساخت فیلم به ما کمک نکرد، حتی نهادهایی که به نحوی به آن وابستگی داشتند و در مورد فیلم ادعا هم داشتند؛ فقط حوزه هنری برای این کار اعلام آمادگی کرد.

زهتابچیان در بخش دیگری از نشست از سوالی که فیلمش را سفارشی خواند، برآشفت و بیان کرد: این فیلم سفارشی نیست، چون آن را به دندان کشیدم.

وی در پاسخ به سوالی درباره شباهت این فیلم با فیلم آژانس شیشه ای ابراهیم حاتمی کیا گفت: خیلی ها به من می گویند که کارهایم شبیه به حاتمی کیا است، البته من با او در یک کتگوری آفریده شدم، اما در زبان فیلم، من محکم‌تر عدالت را بیان می‌کنم.

علیرضا صالحی دستیار کارگردان دیدن این فیلم جرم است، درباره جزییات ساخت فیلم در تکمیل صحبت های زهتابچیان گفت: جالب است بدانید دیدن این فیلم جرم است، بعد از ساخت مدعی پیدا کرد. این فیلم حتی مجوز نیروی انتظامی برای ساخت نداشت و به همین دلیل مجبور شدیم به صورت پنهانی و زیرزمینی فیلمبرداری و آن را کامل کنیم. خطاب من الان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مجوز ساخت به ما داده بود، چراکه زمانی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلمی مجوز ساخت می‌دهد، گروه تولید نباید از نهادهای مختلف برای ساخت اجازه بگیرد.

 

وی در پایان بیان کرد: یکی از ناراحتی های من، حذف صحنه ای است که نیروی انتظامی آن را خط قرمز خود می دانست و من اینجا می پرسم آیا نیروی انتظامی از مردم نیست! نیروی انتظامی ما را مجبور کرد برای نمایش فیلم این سکانس را حذف کنیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه