English

حواشی روز چهارم جشنواره فیلم فجر

روز چهارم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه حواشی خاصی از از حضور ابراهیم داروغه زاده و حسین انتظامی در سینمای رسانه ها تا کم توجهی به فقدان حسین محب اهری در نشست خبری زهر مار به همراه داشت.

حواشی روز چهارم جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، جشنواره ملی فیلم فجر همیشه با حواشی زیادی همراه است. جذابیت اخبار و عوامل سینمایی به قدری حساسیت ها را بالا می برد که هر اتفاقی می تواند برای اهالی رسانه جذاب باشد و  بُرد خبری پیدا کند. سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم از این قاعده مستثنی نبوده و حتی در برخی از روزها حاشیه اش بر متن آن غلبه کرده است.

در روز چهارم جشنواره در سینمای رسانه چهار فیلم به نمایش در آمد. در اولین سکانس انیمیشن سینمایی شب آفتابی به روی پرده رفت و سپس نشست رسانه ای آن برگزار شد که با حضور نمادین ابراهیم داروغه زاده همراه بود. این حضور همراه با سکوت دبیر جشنواره و عدم ارتباط گیری با رسانه های پر شمار حاضر در سینمای رسانه ها از اولین حواشی این روز بود.

این در حالی است که پس از آن ابراهیم داروغه زاده در عصر روز شنبه سیزدهم بهمن ماه در برنامه فرمول یک با اجرای علی ضیا حضور پیدا کرد و در مورد جشنواره فیلم فجر و برخی از حواشی اش سخن گفت که این مساله هم بدون حاشیه نماند. از جمله اینکه این حضور و حتی درج محتوای آن بر خلاف رویه همیشگی روابط عمومی جشنواره و سازمان سینمایی، به اطلاع اصحاب رسانه نرسید و به اصطلاح خیلی بی سر و صدا، تنها بر روی خروجی سایت جشنواره قرار گرفت.

از طرفی این مدیر سینمایی با سبقه تلویزیونی، در این برنامه از ثبت نام تعداد زیاد نیروهای رسانه ملی برای حضور جشنواره دفاع کرده و حتی آن را لازم دانسته و در عین حال این رسانه عریض و طویل را متنفذتر از انواع رسانه ها دانست که همین امر هم پچ پچ هایی را در میان اهالی رسانه ایجاد کرده بود.

مجری یا وکیل مدافع؟

بر اساس تصمیمی که در این دوره جشنواره گرفته شده نشست های رسانه ای هر روز از جشنواره را یک مجری به عهده دارد که مجری این نشست ها در روز چهارم احسان کرمی بود. نکته عجیب در مورد نحوه اجرای این مجری مشارکت و پیش دستی او در پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران بود که در برخی موارد در نقش وکیل مدافع عوامل فیلم ها هم ایفای نقش می کرد. گرچه اکثر نشست های این دوره فاقد خبرهای ناب و خاص است و بعضا به حاشیه کشیده می شوند.

چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه این روز سه فیلم سینمایی راه یافته به بخش نگاه نو و کارگردانان فیلم اول به نمایش درآمدند و به نوعی این روز سینمای رسانه ها در قُرُق فیلم اولیه ها بود. در سکانس دوم این روز، فیلم مسخره باز با کارگردانی همایون غنی زاده به نمایش درآمد. فیلمی که در تیتراژ اولیه چنین معرفی می شود: مسخره باز فیلمی پر از مو! 

پس از نمایش این فیلم که با هنرمندی مثال زدنی علی نصیریان همراه بود، نشست رسانه ای آن برگزار شد. در این نشست احسان کرمی از منتفی شدن مراسم ویژه برای حضور علی نصیریان به دلیل در گذشت همسر این هنرمند و عدم حضورش در پردیس ملت خبر داد.

علی مصفا هم از تصمیم اولیه گروه برای لغو نشست به همین مناسبت و سپس تغییر عقیده شان با تاسی به منظم بودن و وافی به عهد داشتن استاد نصیریان سخن گفت.

چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی روزهای نارنجی سومین اثر به نمایش در آمده در روز چهارم بود. اثری که پیش از حضورش در جشنواره فیلم فجر در جشنواره های متعدد خارجی حضور داشته و جوایزی را هم به خود اختصاص داده است. این فیلم به لحاظ محتوا و مضمون به مذاق برخی از خبرنگاران و منتقدان خوش نیامد و به زن ستیز بودن و یا فمنیست بودن این اثر سخن گفتند.

علی مصفا  هم که برای دومین بار در یک روز در نشست  رسانه ای شرکت کرده بود در این نشست از منتقدین و اهالی رسانه خواست تا حضور یک زن یا مرد در یک فیلم را به عنوان نمایندگی از همه زنان و مردان جامعه قلمداد نکنند.

آخرین فیلم این روز هم زهر مار بود. اثری که اولین ساخته سینمایی جواد رضویان بود و البته اهالی رسانه را از راه یافتنش به جشنواره متعجب کرد. جدای از ضعف فرم و محتوای این فیلم به نظر می رسد که برخی از پلان ها و دیالوگ های آن در زمان اکران دچار ممیزی خواهند شد.

غیبت عجیب اسکندری در نشست زهر مار

از نکات عجیب این نشست رسانه ای غیبت عبدالله اسکندری به رغم حضورش در محل پردیس سینمایی ملت بود. این مساله این قدر عجیب بود که در ابتدای امر احسان کرمی با تصور اینکه این هنرمند در سالن و روی صندلی خودش حضور دارد خطاب به او سوالی را مطرح کرد اما دریغ که کسی نبود تا پاسخ بدهد!

جای خالی حسین محب اهری در نشست زهر مار

این فیلم سینمایی یک از آخرین آثار سینمایی بود که در آن حسین محب اهری به رغم دست و پنجه نرم کردن با بیماری دردناک سرطان ایفای نقش کرده بود اما در نشست خبری این اثر کمترین اشاره به فقدان این هنرمند تازه درگذشته شد و در حالی که پیش بینی می شد به احترامش حرکت خاصی در نظر گرفته شده باشد اما نشست بر اساس روال روتین خود کارش را پی گرفت.

چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

اما شاید مهمترین حاشیه این بخش از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر، حضور بی سر و صدای سرپرست سازمان سینمایی در پردیس ملت یا همان سینمای رسانه ها بود. حسین انتظامی که شامگاه شنبه 13 بهمن ماه بدون اطلاع اولیه رسانه ها به این محل مراجعه کرده بود، مهمان برنامه باهمستان  در شبکه جام جم شد و با محمدرضا مقدسیان درباره جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی به گفت‌وگو پرداخت. پس از آن هم سرپرست سازمان سینمایی در جمع معدودی از خبرنگاران که به نحوی از محل استقرار او مطلع شدند قرار گرفت و به تعدادی از سوالات پاسخ گفت. این در حالی بود که همزمان،نمایش فیلم زهر مار به پایان رسیده بود و نشست رسانه ای فیلم سینمایی زهرمار در حال اجرا بود که حسین انتظامی ترجیح داد در این نشست حضور نیابد. 

بیشتر بخوانید:

حواشی روز سوم جشنواره فیلم فجر

حواشی روز دوم جشنواره فیلم فجر

حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه