English

در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛

نشست رسانه‌ای فیلم مسخره باز برگزار شد / چهار میلیارد هزینه برای یک تئاتر سینمایی

در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی با اجرای احسان کرمی و با حضور علی مصفا تهیه‌کننده و صابر ابر بازیگر برگزار شد.

نشست رسانه‌ای فیلم مسخره باز برگزار شد / چهار میلیارد هزینه برای یک تئاتر سینمایی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ، نشست خبری فیلم سینمایی مسخره‌باز با حضور عوامل این فیلم از جمله همایون غنی‌زاده، کارگردان این فیلم، علی مصفا، تهیه‌کننده، علی مصفا و صابر ابر و با اجرای احسان کرمی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. 

در حالیکه غایب بزرگ این نشست علی نصیریان بود، علی مصفا در ابتدای نشست به درگذشت همسر علی نصیریان اشاره کرد و گفت: قصد داشتیم این نشست را به دلیل نبود استاد علی نصیریان برگزار نکنیم اما فکر کردیم باید پای قرارمان بایستیم. ما پایبندی به عهد و وفا را از ایشان یاد گرفتیم و تنها دلیل حضور ما در این جلسه همین موضوع بود.

وی در مورد اکران این فیلم توضیح داد: این موضوع از دست من خارج است و باید ببینیم خود فیلم چه می‌کند. فیلم این قابلیت را دارد که اکران خوبی داشته باشد و در اظهارات مردم نیز این موضوع را دیدم و به همین دلیل نگران اکرانش نیستم.

همایون غنی‌زاده در ادامه درباره انسجام نداشتن فیلمنامه این فیلم گفت: با چندپارگی فیلم‌نامه موافقم و این چندپارگی انتخاب من بوده است. تکرارهای زیادی در فیلم وجود دارد که بعضا کسالت‌آور و خسته‌کننده است اما این موضوع امری تعمدی بود. این چندپارگی برای من یک انتخاب بود و امیدوارم که آن را دوست داشته باشید.

وی در مورد شباهت این اثر با تئاتر می سی سی پی نشسته می میرد گفت: فکر می کنم که آثار قبلی هنرمند، سرمایه‌ او است و شاید درست نباشد که از آن سرمایه‌ها استفاده نکند. اما من تلاشم این بود که این اثر سینمایی از آن نمایش بهتر باشد و حتی در خلوت به خودم می گفتم که احتمالا مخاطب آن اثر را ندیده و یا به یاد نخواهد آورد. امیدوارم که در دام تشابهات نیفتم و اگر اینگونه شده از ضعف من است که باید اصلاح شود.

این کارگردان فیلم اولی در مورد دلیل بی زمان و مکان بودن این اثر هم گفت: فیلم مسخره باز زمان و مکان دارد؛ شاید زمانش تاریخ مشخصی نداشته باشد و یا مکانی مشخص مثل تهران یا پاریس نداشته باشد اما به نظر من روز و شب زمان و کنار دریا و آرایشگاه مکان این فیلم هستند. در واقع زمان و مکان این فیلم آن چیزی است که من کارگردان خواسته ام.

در بخش دیگری از این نشست علی مصفا هزینه تولید این فیلم را 4 میلیارد تومان اعلام کرد.

در ادامه این نشست رسانه ای، همایون غنی زاده در پاسخ به سوالی درباره لوکیشن فیلم، گفت: تمام لوازمی که در صحنه می بینید، هم دکور، هم آکساسوار و حتی برچسب های روی شیشه های کوچک ساخته شده بود.

 آرش آقابیگ مسوول جلوه های ویژه میدانی در پاسخ به سوالی درباره سهم جلوه‌های ویژه در این اثر، گفت: من جسارت آقای غنی زاده که در اولین اثر سینمایی خود، چنین سوژه ای را انتخاب می کنند تحسین می کنم.

وی افزود: حدود یک ماه  با آقای غنی زاده،  جلوه های ویژه میدانی  تمام اتفاقاتی که قرار بود در فیلم بیفتد را تست زدیم و انجام دادیم. کار سختی بود. تمام اتمسفرهایی که در فیلم اتفاق افتاد را مجبور بودیم در یک لوکیشن انجام بدهیم و این کار خیلی سختی بود. من از گروه تولید و آقای مصفا خیلی تشکر می کنم چون هر اتفاقی که ما می خواستیم واقعا در این فیلم اتفاق افتاده و همه ابزاری که می خواستیم در اختیارمان بود. اینکه جلوه های ویژه از نظر تماشاگر خوب باشد ترکیبی از جلوه های ویژه میدانی و ترکیب صحنه بود و با در کنار هم قرار گرفتن اینها کار خوب شد.

سهیل دانش اشراقی طراح صحنه این فیلم هم گفت: از همایون غنی‌زاده ممنونم که اجازه داد تا ذهنش را تصویر کنم و هر آن‌چه که می‌خواستم را انجام دهم. این فیلم واقعا برای من تجربه عجیبی بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی