English

مدیر حوزه های علمیه کشور:

تحولات آینده را آرمان های شهدا رقم خواهند زد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مدافعان حرم و شهیدان جنگ تحمیلی، پیشگامان تحولات جدید در عرصه‌های جهانی خواهند بود و تحولات آینده را آرمان های این شهدا رقم خواهد زد.

تحولات آینده را آرمان های شهدا رقم خواهند زد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله اعرافی عصر چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی یادمان شهدا که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر خود به دو کشور سوریه و لبنان اظهار داشت: امواج انقلاب اسلامی کشورهای منطقه را هر روز بیشتر در می‌نوردد، همچنین پیشرفت‌های جبهه مقاومت نیز روز به روز در منطقه در حال گسترش است که مژده بسیار خوبی است.

وی با تأکید بر فداکاری‌های شهدای مدافع حرم و هشت سال جنگ تحمیلی گفت: مدافعان حرم و شهیدان جنگ تحمیلی، پیشگامان تحولات جدید در عرصه‌های جهانی خواهند بود و تحولات آینده را آرمان های این شهدا رقم خواهد زد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان ویژگی‌های نابرابر جنگ تحمیلی ادامه داد: رزمندگان جنگ تحمیلی با مظلومیت کامل مانند شهدای کربلا در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان مقاومت کردند و در نهایت هم بر دشمنان قالب شدند.

وی تصریح کرد: در طول 8 سال جنگ، جوانان بسیار زیادی به کمالات و درجات بزرگ نائل شدند که یکی دیگر از نتایج جنگ تحمیلی برای کشور بود.

آیت الله اعرافی با اشاره به ویژگی سوم جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در کل 8 سال جنگ نابرابر، تکرار تمام حوادث تاریخی را در جنگ به وضوح مشاهده کردیم و بسیاری از مطالبی را که تنها در کتاب های تاریخی ثبت شده بود در جنگ به وقوع پیوست.

وی الگو شدن انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از برکات دفاع مقدس، الگو شدن انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله در جهان است که امروز در جبهه مقاومت و در دیگر نقاط عالم مورد بهره‌برداری و الگو گیری قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری تأکید کرد: شهید حججی به نمادی برای تمام امت تبدیل شده که نشان از همین برکات و تأثیرات شهدای مدافع حرم است.

وی ادامه داد: مدرسه معصومیه یکی از مدارس پر افتخار در بین مدارس علمیه است و احداث یک یادمان به یاد شهدای گرانقدر از جمله آرزوهای حوزه بود که با موافقت نهادهای حوزوی امروز شاهد تحقق این خواسته هستیم.

آیت الله اعرافی با بیان برکات دفن شهید در مدرسه علمیه معصومیه تصریح کرد: دفن شهید گمنام نمادی از آرمان‌های همجوش انقلاب و حوزه در معیار انقلابی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه