English

آیت‌الله خاتمی در جمع عزاداران قوچان:

شهید حججی غریب نماند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید حججی غریب نماند و تجلیل او در شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد نماد تجلیل همه مردم ایران بود.

شهید حججی غریب نماند

به گزارش خبرگزاری موج،  آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی در قوچان در خیابان امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار داشت: شهیدان کربلا همگی در روز عاشورا به شهادت رسیدند، اما یک روز به نفر دوم نهضت حسینی یعنی حضرت ابوالفضل(ع) اختصاص داده شده، معنای این حرف آن است که روز تاسوعا عزاداران حسینی بیعتی با ابوالفضل العباس(ع) دارند.

وی با بیان اینکه برای بیعت با ابوالفضل(ع) باید زندگی ابوالفضلی داشت، گفت: زندگی ابوالفضلی را امام صادق(ع) در پنج بخش خلاصه کرده‌اند، ایشان می‌فرمایند، عموی ما ابوالفضل(ع) بصیرتی عمیق داشت، معنای درست زندگی مبنی بر اینکه زندگی عقیده حق است را درک کرده و فداکاری در آن را فهمیده بود.

امام‌ جمعه موقت تهران با تأکید بر این موضوع که امروز به ابوالفضل(ع) می‌گوییم که همراه شما تا آخرین قطره خون و نفسمان پرچم فاطمه(س)، علی(ع) و حسین(ع) را که در این کشور در اهتزاز است، در اهتزاز نگه می‌داریم، بیان کرد: ایستادگی پای عَلَم ایمان دومین خصوصیت زندگی ابوالفضلی از دیدگاه امام صادق(ع) به شمار می‌آید.

خاتمی با یادآوری اینکه جوانانی که عاشقانه برای عباس(ع) سینه زدند این بیعت را دارند که پس از تاسوعا و عاشورا زندگی ابوالفضلی داشته و پای عَلَم دین بایستند، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد مردم ما را از دین دور کند، به‌ویژه جوانان را و این را می‌توان در فضای مجازی دید که آنان چه‌ها می‌کنند.

وی با بیان اینکه ابوالفضل (ع) یکه و تنها بود و دشمن تمام عقده خود را که از عباس داشت سر او درآورد، تأکید کرد: بدن او را سوراخ‌سوراخ کردند، اما امروز میلیون‌ها دل و انسان عاشق باافتخار «یا عباس» می‌گویند و زندگی الهی این‌چنین است.

تشییع شهید حججی در مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد تجلیل همه مردم ایران بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این مطلب که شهید جوان حرم زینب (س) را غریب گیر آورده‌اند و شِمر زمان با خنجر، یار سید‌الشهدا(ع) را سر بریدند، ادامه داد: سرداری می‌گفت از روی بدنش با ماشین رد شده‌اند اما شهید حججی غریب نماند و تجلیل او در شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد نماد تجلیل همه مردم ایران بود.

خاتمی زندگی حسین(ع) را سبب عزت این جهان و آن جهانی دانست و اضافه کرد: بیعت با ابوالفضل بیعت باایمان و دین است و این را به حضرت عباس(ع) می‌گوییم که ما تا زنده‌ایم پای عَلَم دین و دیانت باقی می‌مانیم.

وی سومین ویژگی زندگی ابوالفضلی را زندگی همراه با ولایت دانست و ادامه داد: صفای ابوالفضلی یکی به این است که فدایی حسینی است، ابوالفضل (ع) از مرگ نمی‌ترسد تا اینکه زیر شمشیرها دفن شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: کربلا یعنی ولایتمداری و دفاع از ولایت و امروز ولایت‌فقیه در نظام اسلامی ایران قطره‌ای از ولایت حسین(ع) و دارای عصر ولایت علی(ع) است.

خاتمی افتخار عزاداران حسینی را این دانست که مانند ابوالفضل(ع) از امام و ولی خود تا آخرین‌نفس و قطره خون حمایت می‌کنند، افزود: چهارمین مورد از زندگی ابوالفضلی این است که خود را مدام در معرض امتحان قرار بدهیم و ابوالفضل(ع) از امتحان سربلند بیرون آمده و امروز همه عزاداران حسینی در معرض امتحان قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه جوانانی از این امتحان سربلند بیرون می‌آیند که عاشق خدا بوده و خداوند جوانانی که بنده او هستند را دوست دارند، بیان کرد: امروز نظام اسلامی امانت شهدا است و آنها رفتند که عزت، دین و استقلال در کشور بماند.

فرهنگ شهادت دشمنان نظام اسلامی را زمین‌گیر کرده است

امام‌ جمعه موقت تهران بابیان اینکه این امت عاشورایی و کربلایی با تمام هستی از یادگار شهدا پاسداری می‌کنند، تصریح کرد: پنجمین ویژگی زندگی ابوالفضلی داشتن فرهنگ شهادت هست و این همان فرهنگی بوده که 38 سال دشمن را زمین‌گیر کرده است.

وی یادآور شد: فرهنگ شهادت یعنی زنده‌ بودن دین، عفاف، پاکی، ایثار و شهادت در راه خدا و ابوالفضل (ع) در راه خدا ایثارگری کرد و امروز به خون پاکش قسم می‌خوریم که این امت پای خونش ایستاده و از فرهنگ شهادت پاسداری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه