English

رونمایی از دومین اثر قدیریان با موضوع شهید حججی

عصر روز گذشته در محل حوزه هنری از دومین اثر عبدالحمید قدیریان با موضوع شهید حججی و پنجمین اثر با موضوع این شهید مدافع حرم رونمایی شد.

رونمایی از دومین اثر قدیریان با موضوع شهید حججی

به گزارش خبرگزاری موج، عصر روز گذشته در محل حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، عبدالحمید قدیریان، مجید شاه حسینی و احمد رضا دالوند از دومین اثر قدیریان با موضوع شهید حججی رونمایی شد.

شجاعی طباطبایی در ابتدای این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از پنجمین اثر هنری با موضوع شهید حججی هستیم که در این فضا رونمایی می شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شهید حججی یک حجت بود. 

وی ادامه داد: نشانه ای لازم بود تا مدافعان حرم بیش از گذشته دیده شوند و شهادت مظلومانه و با صلابت شهید حججی یک نشانه بزرگ برای همه ما بود. انقلاب اسلامی ما با شهدا مانوس است. در مقطعی از زمان صحبت از حضور شهدای غواص دوران دفاع مقدس در جامعه مطرح می شود و فضای ایران را عطرآگین می کنند و امروز شاهد هستیم این حس و حال با صحبت از شهادت شهید حججی تکرار می شود.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری بیان کرد: ما باید قدردان مدافعین حرم و هنرمندانی باشیم که در این عرصه آثاری را به ثبت رساندند.

قدیریان در ادامه با بیان اینکه چنین موقعیت هایی که پیش می آید و فضاسازی که برای شهید حججی شد بهانه و فرصت خوبی برای هنرمندان است تا تلاش کنند این فضا را فهم کنند، گفت: چنین روحیه ای که در جامعه ایجاد شده است، هنرمندان را دعوت می کند وارد فضای روحی معنوی جامعه شوند. من دو تابلو با موضوع این شهید بزرگوار کشیدم اما منظور من پرداختن به شخص شهید حججی نیست بلکه پرداختن به همان حجتی است که رهبر انقلاب فرمودند. اینکه شهید حججی در راستای برنامه های الهی مطرح شده است.

وی ادامه داد: شهید حججی در راستای برنامه های خداوند قرار بود در این مقطع زمانی مطرح شود و ما باید در ثبت چنین فضایی تلاش کنیم. من در آثارم مخاطب را دعوت می کنم تا به آسمان نگاه کند و فکر می کند این همان فضا و نگاهی است که در آثارمان بسیار کم داریم. توجه به این فضا باعث تحول در جامعه می شود.

در ادامه شاه حسینی با اشاره به اینکه سبک کاری قدیریان را نوعی رئالیسم شهودی می داند، گفت: قدیریان از پیشکسوتان حوزه هنری است و از معدود هنرمندانی است که در اندیشه و تفکر او تغییری ایجاد نشده است؛ آن هم در روزگاری که آدم ها مدام در مرام و خلق و مشی هنری خود در حال تغییر هستند. این پایمردی او قابل ستودن است.

وی ادامه داد: سبک کاری ایشان را خودشان باید تبیین کنند اما من آن را نوعی رئالیسم شهودی می نامم چرا که وی در آثارش از عالم معنا می گوید اما ضروتا سبک کاری وی سمبولیسم نیست. او از مسایل انتزاعی می گوید اما سبک کارشان سورئالیسم نیست. وی با اشراف بر مکاتب هنری، آنچه عین واقعیت می داند اما از جنس شهود است را به تصویر می کشد که در همین تابلوی شهید حججی نیز قابل مشاهده است و برای همین سهم آسمان در آثار وی بیشتر است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه