English

با هدف تکریم از مهمان‌نوازی فارسی‌ها:

پویش "بنی‌آدم" همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: پویش "بنی‌آدم" در واقع رویدادی با هدف تکریم از مهمان‌نوازی فارسی‌ها و همدلی مردم شیراز و پاسداشتی بر مرام و معرفت اهالی این شهر است که در سیل فروردین‌ماه ۱۳۹۸ به رخ جهانیان کشیدند.

پویش "بنی‌آدم" همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی، در مراسمی که به مناسبت سالگرد سیل عید ۹۸ شیراز، تحت عنوان «پویش بنی آدم» با حضور مدیران و مسئولین استانی در هتل بزرگ شیراز برگزار شد، با بیان اینکه رویداد بنی آدم پاس‌داشتی بر مرام و معرفت اهالی شیراز است، گفت: روز ۵ فرودین ماه ۱۳۹۸ وقوع سیل در شیراز همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی و مهمان‌نوازی خلق کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس با اشاره به فعالیت صنوف مختلف و مردم شیراز برای کمک به میهمانان نوروزی در سیل سال ۹۸ گفت: در برخی مناطق وقتی حادثه رخ می‌دهد شاهد اقدامات عجیبی از سوی سودجویان هستیم به‌طوری‌که برخی وسایل و اقلام مایحتاج مردم گران می‌شود اما شیرازی‌ها درهای خانه‌ها و هتل‌ها را به روی مسافران نوروزی گشودند و هر آنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و به مسافران حادثه‌دیده کمک کردند.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد جاذبه‌های فاخر گردشگری، مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور در فارس است، گفت: همواره گفته می‌شود که گردشگری مزیت رقابتی استان فارس است اما مزیت رقابتی این استان خصلت مهمان‌نوازی و مهربانی مردم آن است.

او گفت: نقطه تفاوت فارسی‌ها با دیگر مناطق در این است که مردم این منطقه همه‌چیز را با مادیات عوض نمی‌کنند که این ادعا در سیل سال ۹۸ تجربه و ثابت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس خواستار استمرار برگزاری این پویش و رویداد در سالروز سیل ۹۸ در دروازه قرآن شیراز شد و ابراز امیدواری کرد: این رویداد هرساله حتی بعد از مدیریت بنده استمرار داشته باشد و توسعه پیدا کند تا به این ویژگی مردم فارس و شیراز بیشتر پرداخته شود.

ثابت اقلیدی افزود: مردم شیراز با مهمان‌ نوازی خود صحنه‌ای را در آن روزبه تصویر کشیدند که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» است.

او در ادامه سخنانش با اشاره به تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان گفت: در استان فارس آثار تاریخی و فرهنگی چون حافظ و سعدی همچنین مجموعه جهانی تخت جمشید بر بسیاری از آثاری دیگر این استان سایه انداخته است و اگر هر یک از این آثار در شهر دیگری بود به‌تنهایی جاذبه‌ای خاص به شمار می‌رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس تأکید کرد: توسعه گردشگری به‌صرف داشتن چندین جاذبه نیست بلکه این جاذبه‌ها نه‌تنها نیاز به عامل تحریک دارند بلکه باید به‌درستی معرفی و شناخته و تبدیل به مقصد گردشگری شود که یکی از این عوامل برگزاری رویدادهاست.

ثابت اقلیدی بر لزوم برگزاری رویدادهای گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: بنا داریم رویدادهای مختلفی برای جذب بیشتر گردشگر در مناطق مختلف استان داشته باشیم.

در ادامه این مراسم غلامرضا غلامی مدیرکل بحران استانداری فارس برگزاری پویش "بنی‌آدم" را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این برنامه استمرار داشته باشد و به دست فراموشی سپرده نشود چراکه توانسته مهمان‌نوازی مردم شیراز را پررنگ‌تر کند.

مدیرکل بحران استانداری فارس همچنین از همه افرادی که در این گردهمایی و پویش نقش داشتند قدردانی کرد و افزود: این یاد و نام نیک باید گرامی داشته و فراموش نشود.

در ادامه این مراسم، حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران فارس هم طی سخنانی با تقدیر از برگزاری این برنامه توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌ دستی و گردشگری فارس گفت: پویش "بنی‌آدم" فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم قدردان افرادی باشیم که بدون هیچ چشم‌داشتی در آن سال به هم نوعان خود کمک کردند.

جاویدان، مدیر هتل بزرگ شیراز هم در این مراسم گفت: متأسفانه وقوع سیل را در دفتر خودم در هتل شیراز دیدم و بسیار ناراحت شدم و همان لحظه  با همکاران به کمک حادثه دیدگان رفتیم و تمامی حادثه دیدگان را اسکان دادیم که اگر کمکی از طرف ما بوده فقط بر اساس انسانیت بود.

او بابیان اینکه شیرازی‌ها مهربان و نوع‌ دوست هستند، گفت: شیرازی‌ها سرشار از محبت و عشق هستند و شکی در آن نیست این عرق در ایرانی‌ها در هیچ جای دنیادیده نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه