English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

نزدیک به ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس دیدن کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی این استان خبر داد و گفت: طبق آمارهای ارائه‌ شده تاکنون بیش از ۷۸۱ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

نزدیک به ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس دیدن کردند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی، با اعلام این خبر، افزود: این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز ششم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۵۲ هزار و ۱۱۲ نفر بازدید کننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۶۲ هزار و ۳۸۹ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت اقلیدی گفت: با توجه به‌ شدت بارندگی‌ها باز هم شاهد حضور مسافران و بازدیدکنندگان در اماکن تاریخی و فرهنگی استان بودیم.

او افزود: در روز گذشته نیز بیش از ۲۵ هزار و ۸۲۶ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۱۳ هزار،۲۳۶ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۵ هزار و ۴۰۴ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس همچنین در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۷ نفر شب رسیده است.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۲۲ مورد ثبت‌ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه