English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ فارس:

هر مدرسه استان فارس یک پایگاه انقلاب اسلامی باشد

مدیر کل اموزش و پرورش فارس گفت: اصل کار، مدرسه محوری است که باید برمبنای این اصل، سیاست ها و برنامه ها ابلاغ و پیاده سازی شود و به مدیر مدارس تفویض شود که هر مدرسه باید به عنوان یک پایگاه انقلاب اسلامی فعالیت کند.

هر مدرسه استان فارس یک پایگاه انقلاب اسلامی باشد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد خلیل عسکری در نشست کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر استان، با اشاره به اینکه امسال دهه فجر انقلاب اسلامی با انتخابات تقارن دارد بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اصل کار، مدرسه محوری است که باید برمبنای این اصل، سیاست ها و برنامه ها ابلاغ و پیاده سازی شود و به مدیر مدارس تفویض شود که هر مدرسه باید به عنوان یک پایگاه انقلاب اسلامی فعالیت کند.

عسکری گفت: فعالیت در مدارس باید حول محور نقش دهی به دانش آموزان و معلمان باشد به گونه ای که دانش آموزان با سلایق خود و با استفاده از ظرفیت هنر و توان مناظره ای خود ورود و با رویکرد تحولی فضای دهه فجر را به جلو ببرند.

عسکری افزود: معلمان هم  باید درگیر اجرای برنامه ها شوند و هر کسی باید احساس تکلیف کند که در این میان تشکل بسیج فرهنگیان و دیگر تشکل ها می توانند نقش آفرین  باشند.

وی ادامه داد: همه این فعالیت ها باید برای تبیین انقلاب، اهداف و ضرورت های مشارکت و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب صورت پذیرد.

مدیر کل اموزش و پرورش فارس نقش خانواده را در اجرای صحیح و موفقیت آمیز برنامه‌های آموزش و پرورش بسیار موثر دانست و گفت: در این راستا در حوزه خانواده کارهای زیادی صورت گرفته است و باید خانواده ها را در برنامه ها مشارکت دهیم چرا که نقش اثربخشی خواهند داشت.

عسکری گفت: اصل و اساس کار ما در اموزش و پرورش این است که باید از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب الگو بگیریم چرا که هم جریان های گذشته و هم وضعیت موجود و هم افق اینده را  ترسیم می کند.

وی افزود: در این راستا تشکل های دانش اموزی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتواهای نو و خلاقانه فاخر برنامه های دهه فجر را متناسب با اندیشه های برگرفته از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی جلو ببرند و در واقع با استفاده از ظرفیت این بیانیه است که  می توانند جوان ها و نوجوان ها را جذب کنند.

مدیر کل اموزش و پرورش فارس گفت: روسای ادارات اموزش و پرورش سراسر استان موظف به همکاری و همراهی با فرماندارن، بخشدارن و دهیاران در اجرای برنامه های دهه فجر هستند.

عسکری با اشاره به اینکه امروز خدمات زیادی در انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است  گفت:  لازم است پویش هایی در این خصوص در ایام دهه فجر تهیه شود.

وی برلزوم برنامه ریزی دقیق برای حضور حداکثری فرهنگیان و دانش اموزان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال گفت: از انجا که تبلیغات اثری ماندگار ایجاد خواهد کرد از ظرفیت دانش آموزان با اجرای گروه های سرود در روز ۲۲ بهمن بهره ببریم.

مدیر کل اموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۱۲ شهید فرهنگی و دانش آموز در استان داریم گفت: در ایام دهه فجر  باید دیدار با خانواده این عزیزان برنامه ریزی شود.

عسکری افزود: امیدوارم بتوانیم در مسیر انقلاب قدم هایی را برداریم این انقلاب متصل است به ظهور امام زمان و حفظ و دفاع از دستاوردهای انقلاب و پشتیبانی از انقلاب عبادت است  وظیفه  همه ما است.

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در این جلسه با اشاره به نقش بی بدیل فرهنگیان در جریان های مهم سیاسی و فرهنگی گفت: فرهنگیان قشری همیشه دغدغه مند هستند چرا که پرورش نسل نو و جوان بر عهده انهاست.

سید مجتبی علوی اردکانی گفت: خمیر مایه و درون ذهن اینده سازان از آموزش و پرورش پی گیری میشود و نقش پر رنگی در جامعه دارند و همیشه شاهد حضور و مشارکت فعال این عزیزان بوده ایم.

وی گفت:امسال تقارن سالگرد پیروزی انقلاب با جشن ها و اعیاد ماه رجب و شعبان را داریم و باید از این فرصت استفاده کنیم و شور و نشاط اجتماعی دانش اموزان را اماده کنیم و جهاد تبیین را پیاده کنیم.

دبیر ستاد دهه فجر استان افزود:  برنامه ها حاکی از ان است که امسال دهه فجر باشکوهتر از هر سال در مدارس برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: ما هجمه شدیدی را بر جامعه خصوصا بر قشر جوان و نوجوانمان داریم و با توجه به مسایل و مشکلات اقتصادی شائبه هایی را ایجاد می کنند که قبل از انقلاب مشکلی وجود نداشته است.

علوی  اردکانی افزود:  در این میان وظیفه تمام فرهنگیان است که در بحث جهاد تبیین در فضاها اطلاعات و امار دقیقی از حوزه کاری خود شامل آمار باسوادان، معلمان و دانش اموزان قبل و بعد از انقلاب ارائه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه