English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد؛

پایان کشت دانه روغنی کاملینا در مزارع بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از پایان عملیات کشت پاییزه دانه روغنی کاملینا در سطح ۱۵.۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: این سطح در مقایسه با سال گذشته ۴۷ درصد افزایش دارد.

پایان کشت دانه روغنی کاملینا در مزارع بیضا
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، صدیقه مویدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به اینکه کاملینا متحمل به تنش های محیطی است افزود: این گیاه در بیضا از اوایل آذر ماه تا نیمه دی ماه کشت می شود.

به گفته مویدی این مقدار سطح کشت شده تماما دیم بوده و تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها از تشویقات طرح مانند: آموزش رایگان، تخفیف ۴۵ درصدی بیمه محصولات کشاورزی و سهمیه کودشیمیایی یارانه دار بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه کاشت و برداشت این محصول مکانیزه است ابراز کرد: کاملینا می تواند جایگزین مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا مقاومت به کم آبی، مقاومت به آفات و بیماری، نیاز کمتر به کود و سم، مدیریت‌پذیری آسان در مزارع و هزینه پایین تولید را از مهم‌ترین مزایای کشت این دانه روغنی در مزارع کشاورزی ذکر کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: روغن این گیاه علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی دارد و کنجاله این گیاه نیز می‌تواند به‌عنوان غذایی مناسب برای دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه