English

مجری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس مطرح کرد؛

رضایتمندی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از نمایشگاه گردشگری پارس شیراز

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس با اشاره به رضایتمندی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از این دو نمایشگاه تخصصی گفت: طبق نظر سنجی های انجام شده در زمان برگزاری دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در شیراز، تمامی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان رضایت کامل خود را از نحوه برگزاری و ارایه خدمات در این نمایشگاه اعلام کردند.

رضایتمندی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از نمایشگاه گردشگری پارس شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، احمد رضا نقیب زاده در جمع خبرنگاران به حضور پر رنگ فعالان بخش های دولتی و خصوصی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی برای برگزاری این دو نمایشگاه اشاره و فعالیت های انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این دو نمایشگاه تخصصی تبلور همدلی بخش های دولتی و خصوصی بود و بدون همکاری آن ها امکان برگزاری چنین نمایشگاه تأثیر گذاری میسر نبود.

وی از حضور پر رنگ و همیشه فعال اصحاب رسانه برای پوشش مناسب خبری نمایشگاه در ابعاد ملی و بین المللی تقدیر کرد و گفت: بی تردید بدون حضور خبرنگاران و عکاسان خبری و انعکاس به موقع اخبار آن هم در سریع ترین زمان ممکن، فعالیت ها در این دو نمایشگاه به درستی معرفی نمی‌شد از این رو جا دارد از تمامی رسانه های مکتوب و برخط تشکر و تقدیر کنم.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس همچنین با اشاره به  برگزاری ۳ نشست خبری با حضور اصحاب رسانه قبل از آغاز نمایشگاه گردشگری پارس و صنایع دستی گفت: در واقع برنامه خبری و انعکاس اخبار این دو نمایشگاه از یک ماه قبل از برگزاری این دو رویداد مهم در شیراز آغاز و جریان سازی خبری نمایشگاه به نحو مطلوبی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در چهار روز برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در شیراز پرداخت و به پشتیبانی مالی شرکت توسعه گردشگری ایران در برگزاری نمایشگاه مذکور نیز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی ها آیین افتتاحیه نمایشگاه سیزدهم دیماه با حضور مسولان کشوری و استانی، در هتل هما شیراز برگزار شد.

نقیب زاده در خصوص اقدامات انجام شده در  ایام برپایی نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه گردشگری امسال در سالن حافظ با متراژ حدود سه هزار متر مربع و نمایشگاه صنایع دستی هم در سالن بهار و سرو با متراژ حدود ۸۹۱ برگزار شد، همچنین سالن نرگس با متراژ حدود ۸۹۱ مترمربع اختصاص به نمایش خودروهای تاریخی و آفرود داشت و سالن ملاصدرا با متراژ حدود ۸۸۵ متر مربع و فضای باز اطراف آن به توانمندی های اقوام ایرانی اختصاص پیدا کرد.

نقیب زاده ضمن تقدیر از ریاست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس در خصوص تعداد و نوع مشارکت کنندگان در سالن حافظ نیز گفت: در این سالن ۲۰ آژانس مسافرتی استان فارس، ۴ شرکت هواپیمایی بین المللی و همچنین ۳ شرکت هواپیمایی داخلی و ۵ هتل و مرکز اقامتی حضور داشتند.

مجری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس - شیراز ادامه داد: ۱۳ دانشگاه یا مرکز آموزشی: (دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، دانشگاه علمی کاربردی فاضل، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، دانشگاه پیام نور، جهاد دانشگاهی استان فارس، موسسه آموزشی گردشگران سرو، موسسه آموزشی سما، موسسه آموزشی تچر، موسسه هایتکس کیش، موسسه موسسه طلای بازآفرین، آکادمی گردشگری خوراک یکهزار)  همچنین دو اماکن زیارتی: (حرم مطهر شاهچراغ(ع)، عتبه مقدس الکاظمیه عراق) و شانزده سازمان، اداره دولتی یا خصوصی و پنج موسسه، سفارتخانه یا شرکت‌ بین المللی: (موسسه  Meaningful Tourism Company کشور آلمان، موسسه  China Outbound Tourism Research Institute کشور آلمان، موسسه سرو امارات متحده عربی(دبی)، سفارت مالزی، سفارت سریلانکا در این سالن حضور داشتند.

گردشگری و صنایع دستی

وی همچنین از حضور فعال رسانه ها و انجمن ها و نهادها: (انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس، انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس، انجمن گردشگری سلامت فارس، انجمن راهنمایان گردشگری فارس، جامعه حرفه ای هتلداران فارس، انجمن صنفی مرمت گران استان فارس، انجمن اقامت گاه های بومگردی استان فارس، میز ملی عشایر، میز ملی گردشگری ادبی) اشاره کرد.

نقیب زاده به تعداد و نوع مشارکت کنندگان در سالن های بهار و سرو نیز اشاره کرد و گفت: ۱۹۲ غرفه صنعتگران صنایع دستی از استان های کشور شامل منبت کاری، معرق کاری، گلیم بافی، فرش بافی، صنایع چوب، میناکاری، مهره دوزی، زیورآلات و سایر حرفه های حوزه صنایع دستی در این سالن حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در سالن نرگس هم ۷۲ غرفه در قالب معرفی توانمندی های کانون اتومبیل رانی و جهانگردی جمهوری اسلامی ایران شامل خودروهای کلکسیونی، خودروهای سافاری، موتورسیکلت ها، شرکت های تجهیزات آفرودی، شرکت پهبادی، شرکت های تولیدی وسایل طبیعت گردی و سایر مشاغل تحت پوشش کانون حضور داشتند.

وی در خصوص حضور اقوام ایرانی در نمایشگاه گردشگری هم اشاره کرد و افزود: تعداد ۸۴ غرفه در قالب توانمندی های اقوام تمامی استان های کشور شامل خوراک، پوشاک، تزئینات، کارگاه ها، سمینارها و دوره های آموزشی در سالن ملاصدرا برگزار شد.

نقیب زاده همچنین از برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای تخصصی در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس خبر داد و گفت: باهماهنگی های انجام شده دو کنفرانس علمی، توسط پروفسور وولفگانگ از آلمان و همچنین کنفرانس علمی فرصت های گردشگری در بافت تاریخی شیراز، کنفرانس علمی گردشگری خلاق و رویکردمحور، کارگاه های آموزشی مد پایدار و توانمندی های اقوام ایرانی، روایت های پایدار اقوام ایرانی ویژه کودکان، ابزارهای پایدار در روزمرگی اقوام، کارگاه آموزشی لباس کردماکو، خوس دوزی و خوس بافی، گلیم بافی و داروهای گیاهی، زیورآلات قشقایی، تزئینات اقوام، گنپل و بندهای تزئینی، سوزن دوزی بلوچ، سوزن دوزی سنتی، عروسک سازی ویژه کودکان، روایت های پایدار اقوام ایرانی، موزه عروسک های اوز ویژه کودکان، نقوش سنتی، روایت عروسک بیگو، چرم و چوب، بخارا دوزی، نقش حنا، گلابتون دوزی، خوراک های پایدار اقوام ایرانی در مدت برپایی نمایشگاه برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس ازحضور میز ملی عشایر، میز ملی ادبی، میز ملی خوراکهای تاریخی و میز ملی خوراک اقوام خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تخصصی نیز از نشان میز گردشگری ادبی ایران، نشان کمیته گردشگری خوراک اقوام ایرانی، نشان کمیته خوراک‌های تاریخی و از یاد رفته ایران و همچنین از نخستین آکادمی گردشگری خوراک منطقه جنوب کشور رونمایی شد.

نقیب زاده اضافه کرد: در این نمایشگاه نیز میز ملی عشایری حضور فعال داشت به طوری که این میز در دو بخش کارگاه عملی و تئوری در این دو نمایشگاه برپا و نخستین کارگاه آموزشی گردشگری عشایر در سالن حافظ با یک کارگاه سیاه چادر و یک غرفه با استانداردهای بین‌المللی نیز اجرا شد.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های سبک زندگی روزانه عشایر برای نخستین بار در این نمایشگاه در معرض نمایش علاقمندان گذاشته شد، تصریح کرد: نمایشگاههای اقوام یکی از پر طرفدارترین نمایشگاه‌های تجربه محور در سطح دنیا مطرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه