English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به تکمیل موزه منطقه‌ای فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ادامه پروژه موزه منطقه‌ای فارس در طرح توسعه آرامگاه حافظ اختصاص یافت.

اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به تکمیل موزه منطقه‌ای فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سید مؤید محسن نژاد روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از آثار محمد نقی تسکین دوست با محوریت سیر و سلوک عرفانی حافظ یادآور شد: با احداث موزه منطقه‌ای در شمال حافظیه فضای مناسبی به کتابخانه آرامگاه حافظ اختصاص می‌یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به این پروژه فرهنگی فارس دارد و تلاش‌های استاندار نیز برای به ثمر رساندن آن جای قدردانی دارد.

او گفت: آرامگاه حافظ که از مفاخر جهانی است می‌تواند انگیزه سفر گردشگران را از هر نقطه از جهان به شیراز فراهم کند.

محسن نژاد با اشاره به اینکه در قالب رویدادها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که برای شیراز تعریف می‌کنیم، می‌توانیم گردشگر جذب کنیم، افزود: حافظ‌ دوستان در سرتاسر دنیا حافظ را دوست دارند، فرهنگ دوستان حافظ را دوست دارند و آرزویشان این است که در کنار تربت حافظ زمانی را سپری کنند اما ما از دید گردشگری خیلی به این موضوع نپرداخته‌ایم و می‌توانیم در ۲۰ مهر که یاد روز حافظ است به این موضوع بپردازیم و این روز بهانه‌ای بشود برای تبلیغ و بازاریابی در سطح بین‌الملل تا بتوانیم در جهت جذب گردشگر موفق‌تر باشیم.

او ادامه داد: گردشگری که وارد کشور و استان می‌شود اقتصاد استان را متحول می‌کند، بنابراین صنعت گردشگری می‌تواند موتور محرکه اقتصاد استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از ظرفیت‌های گردشگری این استان، گفت:اگر در فارس به گردشگری توجه خاص شود این استان از هر مقوله‌ای بی‌نیاز خواهد شد.

وی گفت: ما می‌توانیم به بحث گردشگری در قالب تعریف رویدادهای گردشگری که مبنایشان یاد روز حافظ یا روز تولد مفاخر دیگر باشد، بپردازیم.

محسن نژاد در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: بافت تاریخی شیراز یک بافت ۳۶۰ هکتاری است که اخیراً ثبت ملی شده اما این بافت تاریخی همیشه مهجور بوده اما با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی بنا داریم در این بافت تاریخی بخشی از خدمات فرهنگی مانند کتابخانه‌ها را در خانه‌های تاریخی ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه