English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

آماده‌سازی آرامگاه حافظ برای برگزاری یاد روز این شاعر نامدار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آماده‌سازی آرامگاه حافظ برای برگزاری یاد روز این شاعر نامدار خبر داد.

آماده‌سازی آرامگاه حافظ برای برگزاری یاد روز این شاعر نامدار

به گزارش خبرگزاری موج فارس سید مؤید محسن نژاد، در این خصوص بیان کرد: مجموعه فرهنگی، تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه و اهمیتی که در ابعاد ملی و بین‌المللی به لحاظ حضور مقامات رسمی و گردشگران داخلی و خارجی دارد به‌ طور دائم مورد توجه مسؤولین ذی‌ربط بوده و آمادگی میزبانی از این‌ گونه برنامه‌ها را دارد اما فرصت پیش‌ آمده برای برگزاری مراسم یاد روز حافظ نیز این امکان را می‌دهد تا برخی از نواقص برطرف شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: ساماندهی تأسیسات برقی، رنگ‌آمیزی حوض‌ها و بخشی‌های مختلف، ساماندهی سیستم صوتی، نورپردازی، جوشکاری و افزایش سطل‌های زباله، طراحی فضای سبز و پاک‌سازی کامل محوطه پیرامونی این مکان به‌ عنوان بخشی از اقداماتی است که برای برگزاری هر چه‌ بهتر این مراسم انجام‌ شده است

محسن نژاد در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت یاد روز حافظ گفت: آیین بزرگداشت یاد روز حافظ با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، اهالی فرهنگ، شعرا و جمعی از ادبای داخل و خارج از کشور در جوار بارگاه حافظ برگزار می‌شود.

او ادامه داد: همچنین نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان صنایع‌دستی در آرامگاه حافظ برپا خواهد شد که مورد بازدید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

محسن نژاد گفت: در این نمایشگاه شاهد رونمایی از ۲ اثر فاخر صنایع‌ دستی فارس شامل ساخت ماکت آرامگاه حافظ از خاتم در ارتفاع ۲ متر توسط استاد هنرمند رسول مردانی بلداجی و ساخت ماکت مسجدالنبی از جنس خاتم در ابعاد ۲ متر در ۳ متر توسط استاد هنرمند مسعود شیرازی فرد و همچنین برپایی ۲۰ غرفه نمایشگاهی صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و معرفی زندگی عشایر فارس در قالب سیاه‌ چادر عشایری خواهیم بود.

وی افزود: با مشارکت اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از شب گذشته تا ۱۸ مهرماه برنامه‌های سخنرانی علمی برای عموم بازدیدکنندگان در آرامگاه حافظ در حال برگزاری است و هرروز از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به‌ طور یکسره در محوطه آرامگاه شاهد حضور خوشنویسان و اجرای برنامه خوشنویسی از اشعار حافظ می‌باشیم. 

خواجه شمس‌الدین محمد، ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان‌الغیب در سال ۷۲۶ هجری قمری در شیراز تولد یافت. 

این شاعر نامی در دوران جوانی بر بسیاری از علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت و به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدل شد. وی در این دوره علاوه بر اندوخته عمیق علمی و ادبی خود قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این‌ روی تخلص حافظ بر خود نهاد. 

این غزل‌سرای نامی در سال ۷۹۱ هجری قمری در شیراز چشم از جهان فروبست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه