English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

اعطای ۸۱ مجوز به آژانس مسافرتی در حوزه گردشگری سلامت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اعطای ۸۱ مجوز به آژانس مسافرتی، با گذراندن دوره حرفه‌ای گردشگری سلامت، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.

اعطای ۸۱ مجوز به آژانس مسافرتی در حوزه گردشگری سلامت

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید مؤید محسن نژاد با اعلام این خبر گفت: شهر کهن شیراز هرساله میزبان هزاران بیمار خارجی به‌ ویژه از کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس است که با توجه به برخورداری این شهر گردشگر پذیر از ده‌ها بیمارستان مجهز تخصصی و فوق تخصصی متقاضی استفاده از خدمات پزشکی توسط پزشکان باتجربه و زبردست هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: اعطای مجوز به ۸۱ آژانس مسافرتی، با گذراندن دوره حرفه‌ای گردشگری سلامت از اقدامات انجام‌ شده توسط اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است.

 او افزود: با توجه به اینکه در گذشته راهنمایان محلی عرب‌ زبان به شکل سنتی در حوزه پذیرش و راهنمایی گردشگران سلامت فعالیت داشته‌اند به‌ منظور ارائه خدمات با کیفیت مطلوب و رضایت‌ بخش به گردشگران حوزه سلامت، ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری سلامت با همکاری و حمایت استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی فارس در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که براین اساس از سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام بلدهای محلی عرب‌زبان آغاز و تاکنون طی ۳ دوره کارگاه آموزشی به بیش از ۷۰۰ نفر آموزش‌های  لازم ارائه که در نهایت موفق به دریافت کارت راهنمای گردشگری سلامت می‌شوند.

 محسن نژاد در پایان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور در استان فارس انجام‌ شده است گفت: راهنمایان عرب‌زبانی که موفق به دریافت این کارت می‌گردند مجاز به فعالیت در زمینه راهنمایی گردشگران حوزه سلامت در محدوده استان فارس خواهند بود.

وی گفت: سومین همایش آموزش راهنمایان ذکر شده، در محل تالار بوستان آرامگاه سعدی برگزاری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه