English

با حضور وزیر گردشگری از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت:

افتتاح دو پروژه شاخص گردشگری در فارس

به مناسبت هفته گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طریق ویدئو کنفرانس، ۲ پروژه بومگردی شاخص در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

افتتاح دو پروژه شاخص گردشگری در فارس

 به گزارش خبرگزاری موج فارس، همزمان با روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری دو پروژه گردشگری فارس با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، دو پروژه اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک و اقامتگاه بوم گردی دامون در شیراز افتتاح گردید.

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس در این مراسم گفت: دو اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک و دامون از پروژه های شاخص گردشگری در استان فارس می باشند که با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

سید موید محسن نژاد در ادامه افزود: با بهره برداری این دو پروژه ۳۲ تخت به تخت های اقامتی استان افزوده شد.

وی افزود: بافت تاریخی شیراز با مساحت ۳۶۰ هکتار با همت عالی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی افزود: همزمان شاهد بهره برداری از ۱۱ پروژه گردشگری در استان فارس شامل؛ هتل بوتیک،اقامتگاه بوم گردی،دفاتر خدمات مسافرتی در استان می باشیم که با بیش از ۲۰۰میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و با ایجاد اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند.

در ادامه این نشست شمس الملوک همیری سرمایه گذار پروژه گفت: این بنا خانه پدری بوده که در اثر گذشت زمان به مخروبه ای تبدیل شده بود که به خاطر علاقه ای که به حوزه گردشگری و تاریخ داشتم توانستم این خانه را مورد مرمت قرار داده تا در چرخه خدمات رسانی صنعت گردشگری قرار گیرد.

گفتنی است این مراسم با حضور سید کمال علوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس، علی مصلی نژاد شهردار بافت تاریخی فرهنگی شیراز، روسای تشکل های گردشگری استان و جمعی از فعالان گردشگری فارس در محل اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک برگزار شد.

اقامتگاه بوم گردی+فارس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه