English

خیرین فارس۳۰ میلیارد ریال به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند

آیین تجلیل و تقدیر از خیران و یاوران ستاد دیه فارس به همراه جشن گلریزان برای جمع‌آوری کمک‌های آزادسازی زندانیان جرام غیرعمد به همت ستاد دیه استان و در محل تالار اجتماعات شهید دستغیب اداره کل زندان‌های استان برگزار شد.

خیرین فارس۳۰ میلیارد ریال به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رئیس کل دادگستری فارس در این جشن و گلریزان با بیان اینکه استان فارس، دیار خیران و نیکوکاران است و از طرفی شیرینی و لذت کمک به اهداف و برنامه‌های ستاد دیه در آن است که در گمنام‌ترین شکل ممکن و بدون انتظارترین حالت موجود به انسان‌های نیازمند کمک ‌شود، گفت: وظیفه داریم نسبت به انتقال نسل‌به‌نسل فرهنگ نیکوکاری، گذشت و احسان در این استان اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، کمک‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به ستاد دیه استان فارس را از جمله سنت‌های حسنه‌ دانست و تصریح کرد: حفظ و انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعد، یک ارزش والاست و این همایش‌ها و تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه نیز به همین منظور و در راستای تکریم احسان و احسان‌گران انجام می‌شود.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه هم اکنون حدود هزار زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان در زندان به سر می‌برند، گفت: از این تعداد، ۴۷ نفر زندانیان زنان متاهل هستند که حضور آنها در زندان، تبعات بسیاری برای خانواده فرزندان و بستگانشان به وجود آورده است؛ بنابراین از خیرین فهیم استان تقاضا کردیم همت کرده و برای آزادی این ۴۷ بانوی جرائم غیرعمد به‌صورت یکجا کمک کنند و البته به موازات کمک خیران دادگستری نیز از ظرفیت‌های قانونی استفاده و به کمک آنها آمده است.

نماینده ارشد قوه قضاییه در فارس همچنین افزود: ۶۶ زندانی جرائم غیرعمد مستقر در زندان‌های فارس دارای بدهی ۵۰ تا یکصد میلیون تومان هستند و این افراد به سبب عدم‌توان پرداخت دیون مدت‌هاست در زندان به‌سر می‌برند. امیدوارم خیرین ارزشمند استان با تمسک و توسل به ائمه اطهار علیه‌السلام، همت کرده و این افراد را از زندان آزاد کنند تا آنها و خانواده‌هایشان از مشکلات پیش آمده رهایی یابند.

رئیس کل دادگستری فارس در خاتمه با بیان اینکه کمک به نیازمندان حس خوبی به نیکوکار منتقل می‌کند، به این موضوع اشاره کرد که زندانی بودن یک نفر مشکلات عدیده‌ای را برای تمام افراد آن خانواده پدید می‌آورد و همچنین آزادی یک نفر تمام آن خانواده را از مشکل رها می‌کند، گفت: امروز شاهد کمک‌های شایان توجهی از سوی خیران بودیم که برگ زرینی در سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) رقم خواهد زد و امیدوارم با همت خیرین عزیز، استان فارس، اولین استانی باشد که زندانی جرائم غیرعمد در آن وجود نداشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس هم در این آیین گفت: در سیاست‌ها و رسیدگی‌های قضایی کمتر از ۲۰ درصد پرونده‌های مختلف کیفری، به زندان معرفی شده‌اند که مبین رویکرد قاطع دستگاه قضایی در زندان‌زدایی از روند رسیدگی به جرائم است.

سیدمصطفی بحرینی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با استفاده از همه ظرفیت‌های درون‌دستگاهی و تعاملی و سایر نهادهای تاثیرگذار از وقوع جرائم پیشگیری کنیم.

در این راستا از ظرفیت‌های صلح و سازش، ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان، آموزش و ارتقا دانش‌های اجتماعی و تعاملی مردم و... استفاده می‌شود تا پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی نرخ نزولی به‌دنبال داشته باشد.

این مقام ارشد قضایی استان فارس با تاکید بر اینکه زندانیان جرائم خاص و خشن و سازمان‌یافته، متجاوزان و نافیان امنیت و آسایش مردم هدف ما برای برخورداری از تاسیسات حقوقی و قضایی و کمک‌ها به‌منظور آزادی از زندان نیستند، افزود: اراده ما مجازات قاطع این افراد است، اما برای کسانی که انگیزه مجرمانه و عمدی در وقوع جرم نداشته‌اند و از بد حادثه، به دلیل حوادث کارگاهی، سوانح و غیره مدیون و بدهکار شده و به زندان افتاده‌اند، نسبت این افراد اصراری بر در زندان ماندن آنها نداریم و اشخاصی هستند که لازم است با کمک خیران و استفاده از ظرفیت‌های قضایی و قانونی از زندان آزاد شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز همچنین به اقدامات اساسی این مجموعه در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کمک به زندانیان واجد شرایط و خانواده‌های آنها اشاره کرد و افزود: در این راستا به‌دنبال ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان و تامین درآمدها و منابع پایدار برای استمرار کمک‌ها به گروه‌های هدف هستیم، زیرا این کمک‌ها از توسعه و وقوع جرم در بخش‌هایی از جامعه جلوگیری می‌کند.

این مقام قضایی در خاتمه، عمل به مسئولیت اجتماعی را وظیفه یکایک مردم به‌ویژه خیران و نیکوکاران در راستای رفع مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد برشمرد و افزود: همت شما خیران عزیز، نه‌تنها از وقوع و توسعه جرم در جامعه جلوگیری می‌کند، بلکه موجبات بازگشت سعادتمندانه زندانی نیازمند جرائم غیرعمد را نیز به جامعه و کنار خانواده فراهم می‌آورد.

مدیرکل زندان‌های فارس نیز در این آیین تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه و جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون با استفاده از کمک‌های خیرین عزیز و دیگر راهکارها، ۲۹۹ زندانی جرائم غیرعمد آزادی خود را به‌دست آورده و به کانون جامعه و خانواده بازگشته‌اند که از این تعداد ۶ نفر خانم بوده‌اند.

اسحاق ابراهیمی خاطرنشان کرد: مجموعه بدهی این افراد افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده که شکات این پرونده‌ها با احسان و ازخودگذشتگی بیشترین کمک را به ستاد دیه برای آزادی این افراد ارائه داشتند، در این راستا شاهد تخفیف ۶۳۰ میلیارد تومانی آنها در این پرونده‌ها بوده‌ایم.

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس افزود: مراجع قضایی نیز ۳۲۰ میلیارد تومان در این پرونده‌ها قبول اعسار کرده‌اند و در مجموع با پرداخت ۴۱ میلیارد تومان از منابع مختلف به صورت تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض، وام و... توفیق داشتیم که این تعداد را از زندان آزاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد زندانیان موجودی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس، ۵۴ نفر با میزان بدهی زیر ۵۰ میلیون تومان در زندان هستند که این افراد حقیقتا توان رد دین و مطالبات شکات را ندارند؛ بنابراین با توجه به منابع در اختیار ستاد دیه سیاست بر این است که افرادی در اولویت کمک‌ها باشند که با کمترین مبالغ و اخذ کمک‌ها و تخفیف‌ها بتوان آنها را آزاد و به جامعه بازگرداند. امیدوارم خیرین ارجمند امروز با تبلور همت نوع‌دوستانه خود موجبات آزادسازی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد را فراهم و شادی و امید را به خانواده‌های آنها اهدا کنند.

گفتنی است در ادامه این همایش که با حضور جمعی از مدیران ادارات، شرکت‌ها و مجامع صنعتی، تجارتی و اقتصادی فارس همراه بود، خیران مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و تعهدی و برای آزادسازی زندانیان محکوم جرائم غیرعمد استان، اهدا کردند.

همچنین با حضور رئیس کل دادگستری فارس، دادستان مرکز استان، مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل زندان‌های فارس و... یکصد خیر نیک‌اندیش و یاور ستاد دیه با اهدای لوح تجلیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه