English

آزادی ۵ زندانی جرائم غیر عمد در میناب

در مراسم جشن گل‌ریزان شهرستان میناب، با کمک خیرین این شهرستان مبلغ 40 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان جمع‌آوری شد.

آزادی 5 زندانی جرائم غیر عمد در میناب

 به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در شامگاه ششم خرداد ماه مراسمی تحت عنوان جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان میناب برگزار شد.

ریس دادگستری شهرستان میناب در این مراسم، گفت: ما در اینجا جمع شده‌ایم که به حمد الهی و به سفارش پیامبر اسلام (ص) عمل کنیم و مشکل‌گشای هم‌وطنانی باشیم که بدون هیچ انگیزه‌ی مجرمانه و قصد و غرضی به خاطر محکومیت‌های مالی در زندان‌ها بسر می‌برند و خانواده‌های آن‌ها چشم‌انتظار آن‌ها هستند.

وی افزود: افرادی که به خاطر بدهی‌های مالی در زندان‌ها بسر می‌برند بزه‌کار نیستند بلکه بدهکارانی هستند که توان پرداخت بدهی مالی خود را ندارند.

منوچهر خیرخواه تصریح کرد: میانگین سنی زندانیان جرائم غیر عمد نشان می‌دهد که اکثر این محکومین جوانانی در اول راه زندگی هستند که به خاطر بدهی‌های مالی عمر خود را در زندان سپری می‌کنند.

 همچنین رئیس ستاد دیه استان هرمزگان در این مراسم با اشاره به اینکه هدف برگزاری جشن گل‌ریزان آزادی زندانیانی است که به دلیل مسائل مالی گرفتارشده‌اند، اظهار داشت: ستاد دیه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و از سال 1381 در استان هرمزگان آغاز بکار کرده است.

وی افزود: از آغاز فعالیت ستاد دیه تاکنون 2 هزار و 657 نفر از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

احمد مرادی بابیان اینکه 25 نفر زندانی در شهرستان میناب به دلیل جرائم غیر عمد در زندان بسر می‌برند، تصریح کرد: میزان بدهی این زندانیان بالغ‌بر 3 میلیارد 200 میلیون تومان است.

امام‌جمعه شهرستان میناب نیز در این مراسم اظهار داشت: کار خیر و الهی این است که انسانی را از بند آزاد کنیم و نباید آزادی انسان‌ها را دست‌کم بگیریم.

میرزا حسین معتمدی فر افزود: متأسفانه باید بپذیریم که شهرستان میناب شهر آسیب‌پذیری است و همه ما باید تلاش کنیم تا از آسیب‌پذیری جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان میناب نیز گفت: میناب شهری است که در طول تاریخ خودش را اثبات کرده است و آمار موقوفات در شهرستان سندی برای اثبات این مدعاست.

ابوذر مهدی نخعی افزود: اگر همت واقعی در شهرستان بکار گرفته شود مبلغ بدهی زندانیان جرائم غیر عمد رقم زیادی نیست.

به گزارش موج، در این مراسم با کمک خیرین مینابی مبلغ  40 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان جمع‌آوری شد. با این مبلغ، 5 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد میناب آزاد و به آغوش خانواده خود باز خواهند گشت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه